Afgelopen zaterdag was er in Ermelo de nationale mendag, (Nederlands kampioenschap dressuur en vaardigheid.) Omdat de laatste tijd de dressuur niet gaat zoals we zouden willen hadden we ons alleen opgegeven voor de vaardigheid. Mijn zusje met ons span in de klasse L en ik met ons 2-span in de klasse M. Vrijdag al het spul rustig klaar gemaakt zodat we zaterdag rond 9 uur in Ermelo waren, eerst een aantal menners tijdens de vaardigheid bekeken. Zo zagen we dus ook Jeroentje hier van bokt in de vaardigheid. Paps en mams zijn toen de pony’s op scherp gaan zetten terwijl wij het parcours aan het verkennen waren. Daarna rustig gaan inspannen en los rijden. Ik reed als eerste. Zowel het basisparcours als de barrage foutloos met de snelste tijd (tot nu toe) daarna de pony’s op adem laten komen en daarna heeft mijn zusje (little_annie) gereden, ze reed het basisparcours ook foutloos en mocht ook meteen door na de barrage. Helaas had ze 1 balletje maar was ze wel 0,07 sec sneller. En had daarmee dus mijn tijd verbeterd. Toen was het dus wachten op de uitslag die al vrij snel bekend werd. Ze hadden de klasse L-M-Z 2span pony’s samengevoegd in een klasse. In deze klasse ben ik dus 1e geworden. De M is een kampioensklasse als er meer als 5 deelnemers zijn in die klasse, bij de 2span pony’s waren dat wel 2 deelnemers, ik en nog iemand. En met de L en de Z erbij waren we met 5 deelnemers, dus helaas niet officieel Nederlands kampioen.
Meer info over de nationale mendag: viewtopic.php?f=21&t=430818
Nou genoeg gepraat, hier de foto’s. door mijn mams gemaakt en van www.dressuurfoto.nl
En de foto’s

Aan het optuigen, het hoofdstel vastmaken
Ik in het parcours:

uhh mams, gaan de pony’s te snel voor de foto? Ondertussen ook mijn hoedje afgewaaid.

de achterkant

En wat is mijn tijd???
mijn zusje, en ik achterop:

omdat het al vrij snel duidelijk was dat wij eerste waren moesten we dus een poos wachten, het resultaat is dat de pony’s gezelschap krijgen van mijn zusje en vriend.

De parade:
Tijdens de parade reden er 3 “bokt aanspanningen mee” (Hugroom met Spetter en liberty & confetti met magpie) wat erg leuk was. Ook hadden we een hele fanclub (lees: mn ouders, vriend en vriend van mn zusje, vriendinnen waaronder Asward van bokt) die voor alle bekende klapte.

Asward die mijn zusje feliciteerd

voor aanvang van de parade moest het rozet worden opgehaald bij het secretariaat en aan het hoofdstel worden bevestigd.

Confetti die haar verhaal even doet. (achter de pony’s met die donkerblauwe trui en het zwarte haarnetje)

Binnenkomen

Jammer van die man ervoor

na voren geroepen voor het ophalen van de prijs.