[SGW] Hooge mierde ==> Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje__

[SGW] Hooge mierde ==> Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 17:02

yeah, hier het langverwachte deel 3.. Take your time, want het is nogal wat... veel foto's, veel tekst

26-06-05. 7:00

Pff tis echt gewoon te vroeg. Moest gister tot laat oppassen, heb dus niet veel geslapen. Ben echt kapot.. Nu even Romeo op de trailer zetten, en dan gaan we naar HM. Heb nu al 100 keer de hindernissen in mn hoofd zitten herhalen, en ben nu al zenuwachtig

Afbeelding
Aansingelen. Let voorop op het bokt-sgw logo

Afbeelding
Galopje, tijdens het losrijden met springen

Afbeelding
losrijden

http://www.zippyvideos.com/112671818496015.html
Filmje van het losrijden

http://www.zippyvideos.com/57672227496025.html
Yeah, en dan eidelijk de ring in.

http://www.zippyvideos.com/32291490496035.html
En dan weer de ring uit

http://www.zippyvideos.com/70896533496075.html
http://www.zippyvideos.com/115399799496045.html
En twee filmjes, van een zenuwachtige Romeo .. Hij wil crossen

http://www.zippyvideos.com/168477794496065.html
EN ZOEFFF, daar gaan we van start.. ZOEF, op naar de eerste hindernis.. *let vooral op geluid "en daar gaat maartje met romeo, zoals we der kennen: met een vliegende start" *

----------------------------------------------------------------------------
(grote foto's viewtopic.php?f=10&t=430344)

Afbeelding
hindernis 1
Vol vaart gaan we erop af, en hij vliegt erover. Voel onder mn voeten de bosjes nog.. En yeah, de cross is begonneb

Afbeelding
hindernis 2 + 3
kei hard gaan we richting hindernis 2, misschien wel iets te hard. hij komt er te dicht onder, en raakt hem. maar hij gaat vrolijk verder, en vliegt over 3

Afbeelding
hindernis 4
dan voel ik kriebels, 1 van de moeilijkste hindernissen komt eraan. Ik herhaal nog 1 keer hardop wat rob zei "uitrijden, ondersteunen, benen geven, en der zelf op willen".. Maar zonder enige moeite springt romeo hem perfect. opgelucht ga ik richting 5.

Afbeelding
hindernis 5
Ik zie hem al vroeg van te voren, en ik neem romeo terug. Paar keer sporen erin, als waarschuwing dat hij er echt over moet. het is smal, en dat ziet hij. Ik voel dat hij gaat slingeren, dus geef even extra been terwijl ik hem voor ophoudt. Hij vliegt over A.... B is een afsprong, dusik ga naar achter zitten. Sneller dan ik had gedacht heb ik mn teugels weer, en in volle vaart gaan we het bergje op richting C. En ook daar vliegen we over.
Mn aandacht verslapt, terwijl we er nog 1 moeten. Romeo voelt het, en gebruikt het. hij begint uit te wijken, maar ik corrigeer hem. We komen er desondanks toch goed voor, en ook deze gaat lukken.
Ik neem hem terug, want nu komt er een smal paadje.

Afbeelding
hindernis 6
Op het paadje realiseer ik me dat ik wel erg hard ga. Met lopen was dit paadje erg lang, maar nu ben ik binnen enkele seconden aan de overkant. Ik kijk op m'n horloge, want ik zie een 1000 meter punt. Ik zou nu op 2 minuten moeten zitten (500 meter per minuut dus), maar ik zit op 2.10. Ik loop achter dus, nog even spoor ik hem aan, maar meteen moet ik hem weer terug nemen. hindernis 6 + 7 komt eraan. Ik weet dat ik rechts naar beneden moet springen. Terwijl ik hem naar de juiste plek stuur, zie ik Rob in de verte staan. Ik voel het kriebelen, want nu moet het echt goed gaan. Romeo laat zich netjes en beheerst van de afsprong zakken, ........

Afbeelding
hindernis 7
........ en we komen perfect uit op 7. Ik wil op Rob gaan letten, maar ik moet mn aandacht erbij houden.

Afbeelding
hindernis 8
richting 8 roep ik nog eens "kom op ", zodat hij doorgaat. WE springen zonder moeite 8 op, en ik geef hem extra been net zoals Rob zei........

Afbeelding
hindernis 9
....dan zijn we binnen enkele seconden bij 9, ik "trek"zn hoofd omhoog, en we vliegen erover heen. Even tussen de bomen door sturen en dan.....

Afbeelding
hindernis 10
.... zijn we weer bij 10. makkelijke hindernis, maar Rob zei dat Romeo er waarschijnelijk helemaal overheen gaat springen (terwijl je natuurlijk ook door de boompjes kan springen), dus ik moet hem wel even de tijd geven om zich te herstellen en dus moet ik hem op de achterhand gaan galopperen. Hij vliegt erover, en raakt geen boompje aan. Hij komt neer, en ik voel hem ten gevolg van de hoge sprong iets door zn benen zakken. ........

Afbeelding
hindernis 11
..... ik neem hem terug, en ik een heel rustig galopje gaan we richting 11. 10 meter van te voren, besef ik dat we wel erg rustig gaan, rustiger dan ik wil. Om een weigering te voorkomen geef ik extra been, en romeo zet een flinke galop aan. Hij vliegt over de trakhener zonder enige moeite. ...

Afbeelding
hindernis 12
..... Maar veel tijd om na te denken heb ik niet. 12 komt er alweer aan. Ik zoek het punt op waar ik moet springen van Rob, en idd, het past perfect op 1 galopsprong. Hij kijkt even naar de sloot, en snapt het niet helemaal. Met enige twijfel springt hij dan toch maar

Afbeelding
hindernis 13
en dan staat de mega hindernis voor ons. Ik rij er flink hard door, omdat ik iets achterliep qua tijd. 10 meter voor de hindernis verzamel ik, en hij springt mooi de opsprong op. Meteen erachter aan de muur, en dat gaat super.

Afbeelding
hindernis 14
En dan de coffin. Ik zie een 1000 meter punt, het tweede van de cross. ik moet hier dus op 4 minuten zitten. Ik zit op 3:55, super dus. Ik liep het vorige 1000 meter punt wat achter, nu wat voor, maar dat is okey ..
En ook de coffin gaat zonder enig probleem

Afbeelding
hindernis 15
nu heb ik een lang stuk zonder hindernissen, dus ik galopeer in rengalop het lange pad. Onderweg beloon ik romeo, en zeg dat hij het super doet. Na een halve minuut moeten we terugnemen, we komen weer bij een bocht en hindernissen. Ik zoek hindernis 15 op, een smalletje. 3 meter voor de hindernis voel ik dat hij naar links uitwijkt. Met mn linkerbeen geef ik hem een trap, en hij besluit toch maar uit bijna stilstand en schuin te springen. Pff, bijna een weigering.

Afbeelding
hindernis 16
Maarja, geen tijd om over na te denken, we moeten richting 16. Een redelijk makkelijke, die we thuis al na hadden gebouwd, dus ook deze gaat perfect.

Afbeelding
hindernis 17
nu komt het moeilijkste, de waterbak. Ik moest van rob het Z paarden lijntje nemen, en dat doe ik dus. Ondertussen hoor ik nog wat mensen me aanmoedigen. Ik rij richting de in-uit, en geef hem extra been. Hij doet het super.. We rennen het water in, en springen eruit....

Afbeelding
hindernis 17
.... ik ben blij dat het goed ging, te blij. Ik vergeet de volgende hindernis, ik geef been, maar het is te laat. Hij schiet erlang. Ik baal, ik baal enorm. ik had het bijna foutloos gehaald. Ik geef hem een trap, rij richting de hindernis en duw mn sporen erin. Hij springt, loopt het water weer uit, en springt de volgende.

Afbeelding
hindernis 18
in volle rengalop gaan we over de laatse hindernis, ik beloon hem.

----------------------------------------------------------------------------

Afbeelding
Enn zoefff, door de waterbak vliegen.

Na de cross doe ik het meestal zo. IK draaf nog 2 minuten zodat zn spieren niet te snel afkoelen na zo'n zware cross. Daarna even stappen, en daarna spring ik eraf. singel losser, neusriem los, martingaal los. En dan onder het stappen tuigen we hem langzamerhand af. Na ongeveer 10 minuten is hij afgetuigd, en dan is het weer tijd voor de dierarts controle

http://www.zippyvideos.com/92301658496085.html
Hier hoor je omroeper zeggen dat ik mn rugnummer, uit rugnummer-drager ben verloren. Vraag me niet hoe, het kan eigelijk niet

http://www.zippyvideos.com/190727590496095.html
uitstappen

Afbeelding

Afbeelding
beenbeschermers afdoen

Afbeelding
Wandelen

Afbeelding
uitstappen

Afbeelding
afspuiten

Afbeelding
Dierenarts

Daarna, eenmaal bij de trailer, z'n schroeven uitgedaan, en zijn benen in gekleid, zodat het vocht eruit gaat.

Afbeelding
eten

Afbeelding
verzorgen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Brokjes

Afbeelding
Romeo fijnpletten

Afbeelding
eten

Afbeelding
Ikke doooood

Marrre, julie vragen je natuurlijk af, hoe ging het nou . In springen dus een balkje zoals je hoorde op het filmje. In de cross, en weigering op de 2de waterinsprong. Ik had niet helemaal goed mn been erbij, balen dus. Verder ging alles super, en geen alternatieven genomen. Optimalen tijd was 6:00, wat dus betekend dat ik tussen 5:40 en 6:00 over de finish moet komen. Zoniet dan heb je strafpunten. Mijn tijd was 5.53. Netjes dus .. maar nog baal ik enorm van die weigering. hij was niet nodig geweest, we hadden het bijna foutloos gehaald . Maarja, that's life

viewtopic.php?f=10&t=430328 ==> dressuur
viewtopic.php?f=10&t=430344 ==> hindernissen

Biertabje

Re: [SGW] Hooge mierde ==> Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:15

super zeg!!! echt leuk verslag!! jammer van die weigering!! maar netjes toch!!
die vliegende start is wel heel erg mooi hoor!!

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:28

Jeetje mina wat een start zeg!!!
Geweldig!
Jammer van de weigering en idd een erg leuk verslag
Maar goed gedaan ga zo door

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:28

Kanonne zeg! Wat gaat die van jou hard van start

Super dat je maar 1 weigering in de cross had!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:33

Jij hebt zo'n gaaf paardje!
Super hoor!
Dit is gewoon echt 'hardgaan'

ik_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:37

leuke foto's en filmpjes!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 17:40

@ meloveshein & miisshOrse & Oliver

Rob (= trainer) zei dat ik flink van start moest, dus dan doen we dat ook maar . Maar Romeo kent het precies, hij weet dat als hij in de startbox staat, en er wordt GO geroepen, dat hij weg mag vliegen. Dan is hij ook niet tegen te houden

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:45

goed gedaan Maartje!
jammer van de weigering, maarja gebeurd is gebeurd..

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:46

Wauw gave foto's en verslag erbij Maartje. Erg jammer van die weigering maar niet veel aan te doen. En wat ga je hard van start zeg Geweldig. Je 1e Z cross zit erop

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:47

kun je wel wel zeggen ja, die vliegende start
super gedaan voor je eerste Z wedstrijd!
inderdaad wel balen zeg over die weigering...
wat was je eindstand?

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:49

Goed hoor! zeker voor eerste keer Z, echt heel knap!
Vind trouwens dat je een leuke pony hebt!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:51

lubbie schreef:
wat was je eindstand?

laat maar, heb het gelezen bij de wedstrijden

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:52

ik had je nog gezien..

zag er top uit..! enne die start egt cool!!
super goed joh.. voor de eerste keer z!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:07

super gaaf je verslag zo!!! en netjes gedaan hoor!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:22

Woow gaaf man!
WAT een hindrnissen zeg!
gefeliciteerd hoor!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:28

Supergoed van je Maartje! De filmpjes kan ik op deze pc niet zien dus ik ga zo maar even verhuizen want ik ben wel erg nieuwsgierig

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:34

andrea16 schreef:
Supergoed van je Maartje! De filmpjes kan ik op deze pc niet zien dus ik ga zo maar even verhuizen want ik ben wel erg nieuwsgierig

mag ik stiekem heel erg jaloers zijn? jeumig, wat jij allemaal wel niet met die pony doet! Echt ik wil dat ook zo graag! Maarja, niet al je wensen kunnen uitkomen, ik heb wel een goeie springpony,, kijk op horses at work en dan bij Judith @ work =)
Staan nog niet zo heel erg veel foto's op maarja,, k moet nog even wacten op mn camera

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:40

Super gedaan Maartje! Mocht dit je laatste SGW zijn met hem heb je die toch super afgelegd!

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:42

Echt heel goed heb je dat gedaan! Een Z debuut waar je trots op mag wezen!
En die omroeper met de start is echt leuk.. En ze heeft helemaal gelijk! Dat doet die echt goed, zo snel van start gaan
Romeo is en blijft een super pony Is het nu definitief dat dit je laatste cross was met Romeo?

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:59

Ik bewonder jullie beide echt enorm!!
Echt zulke gave hindernissen en jullie hebben echt lef!!
Wat een super start ook!!!

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 19:10

Leuk verslag Maartje! Ik was helemaal aan het "meerijden" in gedachte!

Jammer van die weigering, maar super gereden voor de eerste keer Z!

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 19:15

Jullie zijn gewoon geweldig !!!!!!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 19:21

Super zeg, jammer van d eweigering, vind het verslag leuk om te lezen en de foto's met de hindernissen erbij maken het af
Wat een vliegende start zeg

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 20:13

Haaj maartje
echt heel goed gedaan hoor !
Ook een heel leuk verslag met al die foto`s

Dominque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 20:20

Pam is speaker niet?! haha heel grappig!