Na lang overwegen toch maar foto's geplaatst

Lio is mijn 4 jarige springgefokte merrie die in april een merrieveulen genaamd Avenue op deze wereld heeft gezet. Voor die tijd heb ik er een paar keer op gezeten, wat best aardig ging. Ze moet immers nog heel veel leren en was eigenlijk onbeleerd toen ik haar kocht in november '04.
Na 3 maanden met zwangerschapsverlof geweest te zijn, ben ik haar nu weer aan het oppakken en deze foto's zijn van de tweede keer dat ik erop zat na haar zwangerschapsverlof.
Let niet op haar "big belly". Ze staat dag en nacht op het land en heeft een veulen om groot te brengen.
Owja, opbouwende kritiek mag, maar hou het netjes!
We zijn net aan de gang! Ik heb een aantal vriendinnen die me tot nu toe erg goed geholpen hebben en binnenkort nemen we les, maar dan moet de conditie van Lio wat beter zijn.

Lekker stappen op de lange zijde

Wow hier zocht ze echt mijn hand op zonder dat ik het van haar vroeg.

Halthouden, bijna vierkant

Stappen

Stukje draf, evenwicht bewaren

Evenwicht gevonden

Uitstappen en van hand veranderd inmiddels.
Ik ben mega trots op mijn brave schimmie. Met opstijgen verrekt ze geen spier en luistert behoorlijk goed naar de stemcommando's. De combinatie met been geven = voorwaarts werken we aan, maar je kan niet direct alles verwachten. Ze is erg braaf bij me gebleven en niet gaan vliegen. Het stuur begint te komen en de rem (draf - stap en stap - halt) doet het steeds beter
. We stappen/draven veel lange lijnen en soms proberen we een grote volte. Galop hebben we nog niet echt geprobeerd, 1 galopspas op commando en toen stonden we weer stil.Apetrots
heel netjes hoor