Veyton! 3e keer erop! (voor het eerst in draf!)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

casjuh

Veyton! 3e keer erop! (voor het eerst in draf!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 00:27

vervolg van:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=405645&st=0&sk=t&sd=d&start=50
en
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=407960&hilit=

Wegens omstandigheden duurde het weer even voordat we op z'n ruggetje gingen klimmen. We wilden nog een keer gedraaft hebben met hem, zodat hij daar ook flink over na kan gaan denken in de wei Lachen
Hij was heel erg boeferig! hahahaha de foto's zeggen genoeg Knipoog
\We gingen eerst weer stappen, ging allemaal goed enzo.
Daarna draven... en dat verliep iets minder... (Ik zit er niet op, maar liet Sander erop draven aangezien hij meer paarden ingereden heeft en meer ervaring ermee heeft)
Afbeelding
Afbeelding

hahahahahhahaha Nagelbijten / Gniffelen boefje Haha!
en zo snel ging het:
http://www.zippyvideos.com/117624769370365.html

en daarna ging het zo:
http://www.zippyvideos.com/76690458370065.html

Ik heb nog meer filmpjes ervan maar die zijn te groot. moet ze nog even verkleinen dus... maarrrr die komen er ook op!
Uiteindelijk ging alles heel erg goed, en mocht hij nog even spelen met Sobat die door zijn baasje belaagd werd met een gigantische bal en wat paraplu's! Haha!

http://www.zippyvideos.com/152122136370205.html
http://www.zippyvideos.com/168916419370255.html

en toen vond Veyton de paraplu wel erg interessant!
http://www.zippyvideos.com/63119316370295.html

ennn daarna kwam de plu acher em aan Vork
http://www.zippyvideos.com/100272387370325.html

Daarna gingen we voetballen Haha! (let vooral even op Sobat die heel hard wegrent en veyton die nog steeds braaf achter me aan draaft Lachen )
Het ging aan het einde wel een béétje mis, maar nix ernstigs ofzo
http://www.zippyvideos.com/167520149370355.html

Stay tuned voor de komende filmpjes dat het wél goed ging met draven onder de man Cool

Afbeelding

Renske_

Re: Veyton! 3e keer erop! (voor het eerst in draf!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 00:34

het blijft een gaaaaf paard! wel een die erg stout kan zijn ja Nagelbijten / Gniffelen maar daarna ging het weer goed gelukkig!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 02:40

Hoe reageerde Veyton met die bal tussen zijn benen? Lachen

Niki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 07:36

Haha, jij bent lekker, jullie hadden gewoon afgesproken he (jij en Veyton), als jij er niet opklom mocht hij z'n gang maar gaan Clown
Hehe is dat nou die lieve en rustig Veyton van de vorige keren }>, Sander had daarna niks toch?

De filmpjes kan ik van jou nooit zien, van andere vaak wel, maar op ee of andere manier bij jou dus niet (daar mist hij een pluggin, dus als iemand een site weet waar ik dat vandaan kan halen?)

Was dit de laatste keer erop en staat hij nu geheel in het land? Wanneer gaan jullie veder?

Hoe gaat het veder met Pascal?
Etc etc Haha!

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 10:56

poes schreef:
Hoe reageerde Veyton met die bal tussen zijn benen? Lachen

Je ziet dat ik hem nog eventjes wou belonen en toen sprong ie met z'n achterbenen óver de bal hahahahah Haha! en toen draaide ie weer netjes terug naar me toe

ok ok heel stiekempjes heb ik tegen hem gezegd dat hij 1 keer z'n best mocht doen om de ruiter eraf te werpen Bloos alleen! als het bij die ene keer bleef Haha! (sssssht niet doorvertellen hoor) Het ging daarna echt weer super. Maar die filmpjes komen nog Lachen
Sander had zich niet bezeerd gelukkig, terwijl de val hard eruit zag :S Echte bikkel is het haha, meteen er weer op en ontspannen zitten. Daarna nog draven, begon veyton tóch weer eventjes tegen te stribbelen en daarna was het gewoon over. Lekker draven en ontspannen.
offtopic:
Niki! vrijdag rond 2 uur heb ik weer les van bianca, maar dan met pascal Haha!
Misschien dat we Veyton nog 1 keer herhalen... maar dat weten we nog niet.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:58

Dat je erom lacht.....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:10

Heeft ie nou de teugels vast op de foto's en bij het eerste filmpje? Nagelbijten / Gniffelen
Dat had ik dus echt niet gedaan. Je ziet m ze nog korter maken voordat het paard in 'draf' over gaat. Lijkt me niet zo heel prettig voor het paard.

Verder vind ik het een heel mooi paard, het voetbalfilmpje is echt heel erg leuk! (Sportief van je hoor! Knipoog )

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 11:34

Iris82 schreef:
Heeft ie nou de teugels vast op de foto's en bij het eerste filmpje? Nagelbijten / Gniffelen
Dat had ik dus echt niet gedaan. Je ziet m ze nog korter maken voordat het paard in 'draf' over gaat. Lijkt me niet zo heel prettig voor het paard.

Verder vind ik het een heel mooi paard, het voetbalfilmpje is echt heel erg leuk! (Sportief van je hoor! Knipoog )

Ja, dat zag ik ook al achteraf. Niet echt slim nee, daar hebben we namelijk de balansteugel voor... (die om z'n nek hangt).
Ik vond het zo leuk dat Sobat wegrende en veyton lekker achter me aan bleef hobbelen met het voetballen Haha! Totdat de wind zijn werk deed en de bal onder z'n buik waaide hehe. Daarna vond hij de bal nog steeds niet eng...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:57

Veyton blijft echt geweldig Ja
En tja, temperament he Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 16:04

Mooie foto's en filmpjes hoor Tong uitsteken
Whahah was er wel weer snel af!! Knipoog

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 16:10

zie ik nou mezelf er af knikkeren? onee het lijkt erop hihi
dat heb ik dus precies het zelfde mee gemaakt, en dan ben jij nog zo wijs om er niet zelf de eerste keer op te gaan Lachen
veel plezier en succes nog.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 16:31

Zow dat paard kan er wat, gelukkig dat de ruiter zich niet bezeerd heeft..

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 16:34

Leuke foto's Lachen de filmpjes kan ik niet zien.. de val ziet er best pijnlijk uit
gelukkig dat ie niks heeft Tong uitsteken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 18:15

Haha ik vind het er wel grappig uitzien. Maar ik vind het niet zo heel erg gek dat de ruiter erafvalt. Op het andere filmpje zit hij ook wat naar voren en gespannen.
Achja, gekke sprongen horen erbij, alles is nog onwennig natuurlijk. Wel jammer dat de ruiter niet is blijven zitten, maar volgende keer beter. Lachen

Moonlight20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 18:35

in het begin kan je het best de teugels niet te kort nemen.
Heb je uw paard opgeleerd met de teugels achter hem te lopen?
De ruiter zal op deze manier zeer vlug zijn evenwicht verliezen en uit het zadel gezwierd worden. De ruiter zit te hard naar voor, voor het minste dat hij bokt valt hij voorover en valt de ruiter eraf.( want het paard heeft niet echte bokken sprongen gemaakt, wel zijn rug bol gezet, maar echt doorbokken deed hij niet) Hoe kom het dat je zelf niet rijdt op je paardje? trouwens een mooi dier. Veel temperament in, kan dat?
veel succes met je paardje, je zal er zeker en vast plezier mee beleven.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 18:39

Oeps, het ziet er wel grappig uit Lachen
Hoppelikj gaat het de volgende keer beter.

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 22:38

Moonlight20 schreef:
in het begin kan je het best de teugels niet te kort nemen.
Heb je uw paard opgeleerd met de teugels achter hem te lopen?
De ruiter zal op deze manier zeer vlug zijn evenwicht verliezen en uit het zadel gezwierd worden. De ruiter zit te hard naar voor, voor het minste dat hij bokt valt hij voorover en valt de ruiter eraf.( want het paard heeft niet echte bokken sprongen gemaakt, wel zijn rug bol gezet, maar echt doorbokken deed hij niet) Hoe kom het dat je zelf niet rijdt op je paardje? trouwens een mooi dier. Veel temperament in, kan dat?
veel succes met je paardje, je zal er zeker en vast plezier mee beleven.

Hiermee zijn we begonnen:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=405645&st=0&sk=t&sd=d&start=50
en
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=407960&hilit=

Ik heb er de eerste paar keren op gezeten en dat ging super goed! de derde keer (in draf dus) liet ik Sander erop zitten, omdat hij al zoveel paarden ingereden heeft. Dit is mijn eerste keer dat ik een paard inrijd dus leek het me verstandig en niet egoïstisch om zelf een keertje op de grond te blijven. Ik weet zeker dat ik niet zo goed mee zou gaan met Veytons bewegingen in die maffe sprong en zag dat Sander toch wel aardig meeging.
We zijn nu bezig met allemaal eerste positieve indrukken. Helaas ging dit dus een beetje mis, maar we zijn doorgegaan tot we een ontspannen paard voor ons hadden in de draf mét ruiter op z'n rug en dat hadden we bereikt Haha! Nu mag Veyton de wei op en lekker vakantie houden. Als hij 3,5 is gaan we weer verder. In de tussentijd ga ik zitlessen nemen om goed voorbereid te zijn later op Veyton, aangezien hij een flinke pas heeft.
Als je de eerste 2 topics ziet zie je eigenlijk weinig temperament hahaha daar bracht veyton dus even verandering in Knipoog Vond het wel leuk, de altijd rustige veyton liet zich even van zijn andere kant zien. Ik snap ook niet waarom Sander die teugels zo kort nam! want ik zou ook juist de teugels zo lang mogelijk laten zodat hij op eigen benen kan lopen. Er zat tenminste ook nog een balansteugel om z'n hals dus ja... Ik weet ook niet hoe ik gereageerd had. Meestal leer je jezelf aan om het hoofd omhoog te trekken als het paard je eraf probeert te gooien (dat wordt mij tenminste geleerd op de manege) maar in dit geval is dat niet handig aangezien veyton nog zijn balans moet vinden.
Bedankt nog voor de tips Lachen
Wat bedoel je met "opgeleerd met de teugels achter hem te lopen"
Ik heb hem geleerd om achter mij te lopen en de laatste 2 keren hebben we gewerkt met de lange lijnen (alles op neusdruk). Longeren en wegsturen en longeren zonder lijn (dus met handgebaren) heb ik hem ook geleerd. Dat gaat echt super!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 23:33

Haha, gelukkig was mijn driejarige vorige week braver. Ik denk dat ik haar deze foto's maar niet laat zien.

Moonlight20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:23

zoals ik in de andere topics kan lezen en zien doen jullie het rustig aan en op de juist manier, ik zou zeggen doe zo verder nu ( alleen de teugels nog wat losser) Hij is daar inderdaad toch rustiger, zal van dag tot dag liggen Lachen