4-jarige ruin (v: Garanco) @ dresuurwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

esperado

4-jarige ruin (v: Garanco) @ dresuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 21:51

Omdat de eigenaresse zwanger is rijd ik deze ruin.
Hij is de laatste tijd erg vooruit gegaan en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeelding
Even losdraven en alles bekijken Wow!

Afbeelding
Iets meer oppakken

Afbeelding
Lekker moment Bloos

Afbeelding

Afbeelding
Uhm laten we het maar houden op een miscommunicatie Koe

Afbeelding

Afbeelding
Hier begint hij iets ruimer te lopen.

Afbeelding
En weer iets terug rijden..

Afbeelding
Doei Doei

SkyMarian

Re: 4-jarige ruin (v: Garanco) @ dresuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:04

dat is geen miscommunicatie is een momentopname Schijnheilig

volgens mij moet ik vanaf mijn werk weer eens even langs wipsen Ja om die twee geitenkoppen te bewonderen Knipoog

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:10

ziet er netjes uit zeg Lachen vind hem alleen iets kort in de hals lopen.

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:16

je ziet echt aan de foto's dat er goede stukken in zitten (hoever je het op een foto kan zien he), ik zou zeggen doe zo verder.
die eerste foto heeft echt zoiets van ik wil nog niet werken eerst nog snel wat rondkijken hoor.

lijkt mij een leuke combi en een leuk paard.
wel je voeten uitdrukken naar benenden als je benen geeft, zelf bij spoorgebruik mag je de benen niet optrekken.

nu ik toch bezig ben schouders iets naar achter zo heb je echt een ineengezakte houding. maar het blijft een mooie combi hoor!

en commentaar geven is altijd makkelijker dan zelf rijden: iedereen heeft trouwens zijn eigen werkpunten.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:36

Leer je Boktbegrippen aan": miscommunicaties bestaan niet, alleen momentopnames Knipoog

Hij lijkt idd wat kort te lopen in de hals, maar ik vind dat je vooral op de laatste foto toch wel vooruitgang ziet. En ach, het beestje is vier...

Je zit trouwens op deze foto's minder netjes dan op de foto's in je andere topic, als ik zo vrij mag zijn. Zoals findi ook al zegt zak je in en trek je je benen op. Wellicht een dressuurzweep ipv sporen?

esperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 22:54

Tja die houding.... Ach het zijn ook maar moment opnames Haha!
Dit paardje is 15 cm kleiner dan die andere en dat rijd toch anders met mijn benen :S
Kort in de hals klopt wel. Hij kan ook lekker achter de LL gaan en het bit loslaten. Oftewel; hij is nog niet genoeg aan mijn been.
Foto's staan op volgorde en ben blij dat het beter is op het einde; rijden we niet voor niks Lachen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:01

ziet er wel aardig uit,het paard is niet mijn type,maar je rijdt het wel aardig goed Lachen al kort ie zich wel veel in in de hals,probeer'm juist dan wat lager en dieper te rijden,om meer lengte te krijgen in de hals.
en denk aan je voeten,en hakken,uitdrukken die handel Knipoog of doe je beugels een gaatje korter als je telkens je hak moet optrekken om spoor te geven. (eigelijk moet je drijven met je kuit Knipoog )

_Ama_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:32

Ziet er leuk uit,, alleen vind ik dat hij beetje kort met zijn nek loop...misschien zouje hem iets meer ruimte kunnen geven door beetje naar voren toe te staan met je teugels dat hij iets meer lengtje krijg Lachen
Ik denk dat hij daarom in het begin ook zo kort loopt

Lisanne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:49

Leuk hoor!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:06

Ziet er wel redelijk uit, het commentaar wat ik zou geven is al gedaan Haha! Erg leuk paardje je staat er leuk op !!

Viper03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 14:10

Haha mooie, die 3e foto...lijk je net zo beginnerling...hihi Hij geeft echt wel iets van een tuiger ja, hij heeft best grove benen. En een kippenekje...maar voor de rest lijkt het me wel een leuk paardje!! X van de peer attacker...

esperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 15:49

Hmmmm dat hij kort in zijn nek loopt wist ik niet, wel kort in de hals. Knipoog Dan kan ik wel toestaan door mijn teugels naar voren te doen, maar hij neemt die lengte niet.
Het probleem zit bij hem echt bij het been en natuurlijk daardoor in de nageeflijkheid. Ik probeer hem wel ronder te rijden en veel tempowisselingen te rijden. Lang, laag en diep zou ook kunnen maar zijn achterbeen is daarvoor (nog) niet actief genoeg. Dan krijg je bij hem een soort duikboot effect. En gaat hij nog minder over zijn rug lopen.
Als hij van achter beter was zou dat wel een goede methode zijn. Maar probeer de lengte er nu dus in te rijden door hem eerst goed aan mijn been te krijgen.

Zijn bouw zit hem helaas ook niet mee, Hij heeft van zichzlef al een korte hals en loopt erg graag te sterrenkijken.
Dat het jullie allemaal opvalt betekent iig wel dat we er nog meer aan moeten gaan werken.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:15

Heerlijk offtopic, maar dat vind ik een leuke en goeie manier van met commentaar omgaan. Lachen

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 18:03

Mooi paardje!
Na een tijdje loopt hij echt goed Ja !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 18:38

Dat hiju die lengte niet neemt is een teken dat er iets neit geod zit lijkt mij. Ik zou hem toch eerst voorwaarts neerwaarts over de rug leren komen, want zo leer je hem alleen maar opkroppen en enit nageven.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 18:49

om voorwaarts-neewaarts te kunnen rijden, moet je paard toch echt je hand volgen, anders krijg je. in bepaalde gevallen, een sterrekijker met waslijntjes Knipoog Je kunt een paard namelijk niet voorwaarts-neerwaarts dwingen, hij moet toch echt zelf ontspannen en de hals laten vallen...

Ik neem aan dat ze alleen contact probeert te houden zodat hij van achter uit naar de hand gereden wordt om hem nagevelijk te krijgen...
Succes met het rijden! Je ziet dat hij al rijdende beter wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 18:51

In dat geval rij je met langere teugels actief naar je hand toe (want je noemt het probleem hier al) totdat ie je hand aanneemt en ga je hem niet omdat ie anders niet rond loopt bovenin oppakken lijkt mij.

esperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 20:12

Sylvia schreef:
Heerlijk offtopic, maar dat vind ik een leuke en goeie manier van met commentaar omgaan.

Als er op een leuke manier verbeter punten worden aangegeven is het ook fijner om te reageren. Haha!

Fellor schreef:
Dat hiju die lengte niet neemt is een teken dat er iets neit geod zit lijkt mij. Ik zou hem toch eerst voorwaarts neerwaarts over de rug leren komen, want zo leer je hem alleen maar opkroppen en enit nageven.

Je hebt mijn post niet begrepen of niet goed gelezen. Als ik hem eerst aan mijn been wil krijgen wil toch niet zeggen dat ik hem opkrop? Een paard dat niet goed aan je been is, is vaak ook niet nageeflijk. Voorwaarts/neerwaarts lukt ook pas GOED als het achterbeen genoeg meedoet. Anders wordt het vooral neerwaarts. En dát wil ik bij hem niet want hij loopt al zo graag op de voorbeentjes. Daarom start ik bij hem in zijn eigen houding (zie foto 1 t/m 4) en
rijd van daaruit naar mijn hand toe
. bij de laatste 2 rijfoto's zie je ongeveer waar ik naartoe wil rijden.
En als hij daar loopt kan ik gaan schuiven met zijn hals.
Bij hem vind ik dit de beste volgorde.
Bij mijn eigen paard die erg vlug en gespannen is begin ik beneden laag en rond en ga juist steeds een stapje hoger instellen.
Probeer altijd te kijken naar wat bij een paard past. Al volg ik soms dan niet de theorie uit de boekjes Haha!

joyce B schreef:
om voorwaarts-neewaarts te kunnen rijden, moet je paard toch echt je hand volgen, anders krijg je. in bepaalde gevallen, een sterrekijker met waslijntjes Je kunt een paard namelijk niet voorwaarts-neerwaarts dwingen, hij moet toch echt zelf ontspannen en de hals laten vallen...

Ik neem aan dat ze alleen contact probeert te houden zodat hij van achter uit naar de hand gereden wordt om hem nagevelijk te krijgen...
Succes met het rijden! Je ziet dat hij al rijdende beter wordt!

Idd dat bedoel ik *LOL*

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:22

ja ik vind het heel goed hoor!! mijn complimentjes Knipoog