Sylvia schreef:Heerlijk offtopic, maar dat vind ik een leuke en goeie manier van met commentaar omgaan.
Als er op een leuke manier verbeter punten worden aangegeven is het ook fijner om te reageren.
Fellor schreef:Dat hiju die lengte niet neemt is een teken dat er iets neit geod zit lijkt mij. Ik zou hem toch eerst voorwaarts neerwaarts over de rug leren komen, want zo leer je hem alleen maar opkroppen en enit nageven.
Je hebt mijn post niet begrepen of niet goed gelezen. Als ik hem eerst aan mijn been wil krijgen wil toch niet zeggen dat ik hem opkrop? Een paard dat niet goed aan je been is, is vaak ook niet nageeflijk. Voorwaarts/neerwaarts lukt ook pas GOED als het achterbeen genoeg meedoet. Anders wordt het vooral neerwaarts. En dát wil ik bij hem niet want hij loopt al zo graag op de voorbeentjes. Daarom start ik bij hem in zijn eigen houding (zie foto 1 t/m 4) en
rijd van daaruit naar mijn hand toe. bij de laatste 2 rijfoto's zie je ongeveer waar ik naartoe wil rijden.
En als hij daar loopt kan ik gaan schuiven met zijn hals.
Bij hem vind ik dit de beste volgorde.
Bij mijn eigen paard die erg vlug en gespannen is begin ik beneden laag en rond en ga juist steeds een stapje hoger instellen.
Probeer altijd te kijken naar wat bij een paard past. Al volg ik soms dan niet de theorie uit de boekjes 
joyce B schreef:om voorwaarts-neewaarts te kunnen rijden, moet je paard toch echt je hand volgen, anders krijg je. in bepaalde gevallen, een sterrekijker met waslijntjes Je kunt een paard namelijk niet voorwaarts-neerwaarts dwingen, hij moet toch echt zelf ontspannen en de hals laten vallen...
Ik neem aan dat ze alleen contact probeert te houden zodat hij van achter uit naar de hand gereden wordt om hem nagevelijk te krijgen...
Succes met het rijden! Je ziet dat hij al rijdende beter wordt!
Idd dat bedoel ik