wie kent mijn oude lieve paard Madame? [fotos]

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

wie kent mijn oude lieve paard Madame? [fotos]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-02 22:10

Dit zijn foto's van mijn 1e paard, het is een triest verhaal ik heb haar niet
lang gehad, haar naam was trouwens madame beau geste, Ik heb haar gekocht van mijn eigen geld naar jaren lang hard werken met mijn oude bijbaantje, maar toen ik hem bij die mensen waar hij eerst van was
proefreed hadden ze haar verdooft, zodat ze niet kreupel kon lopen
Wij zagen dus niks aan haar en leek verder helemaal gezond, en ik kocht haar,
maar toen ik haar 2 dagen had begon ze te trekken met haar linker achter been.
ik heb toch maar voor de zekerheid de dierenarts laten komen en hij zei dat ze afgekeurd was, hij zei dat als we haar hadden laten keuren dat ze daar zelfs
doorheen was gekomen door de verdovingen, Ze had een versleten knie, en bleek ipv 7 jaar ouder als 12 te zijn. had ik haar maar laten keuren dan had ik nu een poot om op te staan, we hebben haar terug kunnen brengen en max. 25% van de aankoopprijs teruggekregen, het liefst had ik haar willen houden maar omdat het een aantal jaartjes geleden is
Had ik geen geld, het liefst had ik haar op een wei gezet. maar omdat ik toen nog minderjaardig was heb ik samen met mijn ouders toch maar besloten om haar terug te brengen, ik heb er nog steeds pijn van in min hart, maar dat was toen de beste oplossing.
Madame beau geste heeft echter nog een aantal weken in de Vondst gestaan.
Een goede kennis van ons, doet ook in paarden, was daardaar toe gegeaan net of hij haar wou kopen en ze loogde hem weer voor, en wat bleek later..
Het koeien bedrijf van hun daar heeft al vaker de ME voor gestaan ivm mishandeling en verdoven van koeien. HAd ik haar nu maar laten keuren.
En ze kochten oude ren-paarden op die zijn afgekeurd en verkopen ze weer, zonder papieren want die zin ingenomen. Madame was een westfaler merrie een schat van een paard super lief maar helaas had ik haar maar 8 dagen mogen houden. Ik zal haar mijn 1e echte paard nooit meer vergeten, als ik haar nu tegen kom zal ik er alles aan doen om haar terug tekrijgen.

Daarom ook mijn oproep: Wie kent mijn oude lieve paardje Roepnaam Madame, (ik heb er zelf beau geste achter gezet).??
PB me alsjeblieft!

Groetjes suzanne

Hier onder een aantal fotos van Madame beau geste.

Afbeelding
Afbeelding

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-02 22:11

sorry per ongeluk 2 dezelfde fotos hier de 2e

Afbeelding

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:26

oe das wel erg!
maar ik ken der niet, sorry Koe Lachen

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:43

Waar had je dr vandaan? Ik ben namelijk ook ens zo opgelicht bij t kopen van een pony, bleek ook 7 jaar ouder te zijn . Die van mij heb ik uit leiden . Hij is naar de slacht gegaan omdat ie mishandeld was en er was niks mee te beginnen.

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 20:38

Ik had haar gekocht in Deurne/Liessel. De mensen leken zo vertouwt en aardig, ze zei dat ze haar al heel lang had maar vanwege studie haar moest verkopen. Ze heete Marion nog iets, Ze verkochten (en verkopen misschien) nog steeds paarden in de vondst brabant-limburg onder een 06-nummer.

Al is het alleen maar om te weten hoe het met madame gaat of ze nog leeft en of ze het goed heeft.