[WN] Jamaica @t les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

[WN] Jamaica @t les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 21:43

Na ca 2 mnd was het eindelijk zo ver, eindelijk weer les, en er viel behoorlijk wat te schaven.
Algemene punten:
Makkelijk blijven in mijn hand
Ontspannen zitten...
Kijken waar ik heen ga
En owhja, let niet op mijn haar, had op de heenweg een regenbui op mijn dak gehad Knipoog

Met dank aan sandra (coentjuh) voor de foto's

Losrijden
Afbeelding

Kleine circel: Aandachtspunten: Eérst neusje vragen, bij einde circel goed opvangen buitenbeen. Goed voelen of ze recht loopt, of naar binnen/buiten en dat opvangen
Afbeelding

Weer kleine circel, beter...
Afbeelding

Weer kleine volte... Dit wordt dus bedoelt met makkelijk blijven in je hand (of juist niet, tis maar hoe je het ziet Knipoog
Afbeelding

Galopje: Aandachtspunt: Niet zo moeilijk kijken Knipoog
Afbeelding

Nog een galopje (gezicht wordt al beter Haha!) Bij M afwenden, recht naar H en daar weer linksaf
Afbeelding

Aandachtig luisteren en belonen...
Afbeelding

jamaica luisterd ook Haha!
Afbeelding

Vermoedelijk inzet begin spin. Aandachtpunt: met minder tevreden zijn, 1 stap, whoo, belonen.
Afbeelding

Kleine circel van achter (denk ik)
Afbeelding

En nog een galopje
Afbeelding

Opbouwende kritiek mag, ik weet dat er nog erg veel te schaven valt, en dat gebeurt dan ook.
Heb een lekkere les gehad, zouden eigenlijk trail doen, maar ik was niet helemaal lekker, en had dus geen zin om met balken te gaan slepen. Bovendien was een normale les ook hard nodig.
Betreft het bit (snaffle-shank) gaan we op zoek naar wat anders, want ook mijn instr is er niet tevreden over.

Roosje_

Re: [WN] Jamaica @t les

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:45

heej
ik ben niet zo'n western fan Clown maar t ziet er wel leuk uit Knipoog Haha!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:48

Sorry van die ... foto's Boos!, m'n camera kan beter maar hij wou niet, maar valt ook niet te zien op zo'n klein beeldje hoe ze in het groot zijn Boos!

Ach veel verstand van western heb ik niet, maar ik heb wel het gevoel dat het erg goed gaat met western met jou en Jamaica, beter als met de dressuur vind ik!!! Knipoog

capopjekop

Ik rijd zelf nog niet zo lang western, dus echt kritiek geven kan ik niet. Allen zou ik mijn handen minder wijd zetten zeg maar en de binnenhand verder optillen. Verder staat het je paardje leuk Haha!

Nu lijkt het net of je hem teveel trekt zeg maar.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 03-05-05 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

loveramona

oe stoere haf Haha!

ik ben geen westernmens maar vind het er grappig uitzien Haha!

(ps. moet je zo helemaal je arm uitsteken als je stuurt??? is een vraag want ik zou het niet weten Knipoog ? )

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:07

Waarom rij je eigenlijk met een scharenbit?

op sommige foto's lijkt het dat je je buitenhand over de schoft heen doet (richting de andere hand zeg maar) en dat je buitenhand hoger is dan je binnenhand, dit moet net andersom!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:09

stef schreef:
Betreft het bit (snaffle-shank) gaan we op zoek naar wat anders, want ook mijn instr is er niet tevreden over.

Waarom begin je niet gewoon op een snaffle. Op de foto's op je website heb je wel zo'n bitje in bij je paard.

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:39

volgens mij heb jij wel erg veel druk op je teugels voor zo'n bit. Wel een coole haf verder

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 06:48

hej stef

je bent hard aan het oefenen zie ik zo Lachen tja dat bit dat gaf je zelf al aan dat jullie op zoek waren naar iets anders omdat dat niet zo lekker ging dus tja daar ga ik niks over zeggen. ik ga je ook geen kritiek geven aangezien ik het zelf allemaal nog maar aan het leren ben Lachen
ik vind je haflinger leuk en ik vind nog steeds dat je vooruitgang boekt zeker als je terugdenkt aan de eerste pics die je liet zien Lachen
dus komt helemaal goed hoor stef gewoon lekker blijven oefenen en vooral genieten als je bezig bent dat maakt het leuker voor jou en je paard.

groetjes fabske

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:35

Iets minder meesturen met je schouders als je een bocht in gaat.
Voor de rest ziet het er prima uit.

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:51

Houd idd je binnenhand iets hoger dan je buitenhand zodat je paard zijn schouder niet naar binnen kan laten vallen Lachen Verder zie je dat je buiten hand regelmatig over de hals heen komt, dit is een teken dat je neckreining niet goed is, en dit is heel belangerijk al wil je je paard goed kunnen sturen en recht wilt kunnen houden. Ga heel veel sturen, dus oversteken, zigzaggen en dat soort dingen. let er wel constand op dat je binnenhand de binnenschouder opvangt. Vergeet ook je buitenbeen niet te geven (goed duidelijk) net zo lang tot ze gewoon reageert op je teugel en dus "voor" je teugel blijft Lachen Verder idd je handen dichter bij elkaar zodat je later gemakkelijk op een hand over kan stappen. Kwa hoogte zit je goed met je handen. Verder nog een laatste tip Knipoog probeer constand met gelijke druk te rijden, anders kan je paard niet fatsoenlijk recht lopen Lachen. Voor verdere vragen mag je me altijd PBen

verder is het heel leuk om te zien dat je zo veel plezier hebt in het westernrijden en ga vooral zo door! Ja

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 17:36

betreft het bit: Ik rij met dit bit op aanraden van mijn trainer, omdat het bit waar ik eerst mee reed (een billy allen comfort snaffle)
Tja, daar doet ze gewoon niks mee en loopt ze dwars doorheen. Heel lang getwijfeld, maar als mijn trainer zegt dat het beter is, dan zal dat wel. En ja, ze loopt beter dan op de trens, maar tegelijk ook weer niet *kan ik niet goed uitleggen* dus we zijn nog aan het zoeken

dola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:43

Hey leuk ik rij ook western met mijn haf Lachen

Alleen lijkt net of je druk geeft met de teugel mischien lijkt het zo Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 17:49

Wat bedoel je?

dola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:52

Nou gewoon lijkt alsof je druk geeft, omdat je je hand zo ver van je afhoudt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 18:22

Ik geef ook druk. Je streven verzameling aan een losse teugel, maar dat betekend niet teugel losgooien en hobbelen, dat moet je paard gewoon leren

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:23

Ziet er goed uit hoor! Let idd op je handen, ik doe het ook hoor, mn binnenhand naar buiten brengen ipv omhoog Bloos
Over het bit: ik zie dat je lange scharen hebt, zou je niet eerst een bit met korte scharen proberen? En het is een shank snaffle toch? Dan kan je ook eens proberen hoe ze loopt op de snaffle, kan toch anders zijn dan een Billy Allen...
Veel succes verder!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 22:16

Ik heb toevallig op stal onder het stof een D snaffle gevonden, dus die ga ik er morgen eens inhangen