Odessa 13 dagen moeder @ work!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Odess

Odessa 13 dagen moeder @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 19:27

Ik ben zo trots op mijn meissie! Koud moeder en alweer zo fijn voorzichtig begonnen. Gisteren een kwartiertje gereden, vandaag 20 minuutjes. Ze heeft er ontzettend veel zin in en ik moet haar gewoon stoppen op een gegeven moment. Ze heeft een keertje gehinnikt naar de kleine en de kleine enkele malen naar zn mamma, maar hij blijft zo kalm! Kan mn geluk gewoon niet op nu Haha! Straal straal Bloos

Mijn tenen hebben de neiging om naar buiten te draaien, mijn handen hou ik niet netjes rechtop en rechtuit kijken is best moeilijk hoor! Alleen op deze foto's zie je dan ook dat je in elkaar duikt, en dat heb ik eerder nooit gedaan. Vergeef me, ik heb 4 maanden niet op Odess gereden Knipoog We gaan ermee aan de slag! Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Beetje raar en lomp moment! Bloos

Afbeelding

Haar hoofdje, heerlijk Lachen

Afbeelding

Miepp

Re: Odessa 13 dagen moeder @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:30

ziet er goed uit, de punten geef je zelf al aan. Nog gefeliciteerd met het veulen!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:39

Ziet er goed uit zeg naar zo'n lange tijd weer aan het werk
brave odessa!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:44

Ziet er zeker goed uit!! Nog gefeli met je veulentje Ja

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:41

Fijn dat je haar nu weer aan het werk kunt zetten en natuurlijk hartstikke fijn dat je Assedo en Odessa uit elkaar kunt halen voor korte tijd!

Hoe heb je dat eigenlijk gedaan, wanneer ben je daarmee begonnen?

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:55

Zo die pakt het netjes weer op!
Vooral na 4 maanden stil staan.... Ja

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:57

Wow echt leuk paardje en loopt nog super goed ook nog!!
Echt een lekker ding Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:03

Dat ziet er goed uit zeg!

Ik ben pas na 2 maand weer begonnen met Rilexta. Ik laat het veulen er maar naast lopen, want alleen in de stal vind ik (nog) wat gevaarlijk. Misschien helpt het als ik de pony er bij in zet, want het veulen probeert nu steeds over de deur te springen. Daar heb jij geen last van met het veulen?

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 19:59

Tinne schreef:
Fijn dat je haar nu weer aan het werk kunt zetten en natuurlijk hartstikke fijn dat je Assedo en Odessa uit elkaar kunt halen voor korte tijd!

Hoe heb je dat eigenlijk gedaan, wanneer ben je daarmee begonnen?

Ik heb op dag 6 (ofzo) ze voor het eerst uit elkaar gehad. De stal en de bak zijn ongeveer 30 meter van elkaar af, maar ze kunnen elkaar niet zien. (gelukkig steigerd de kleine niet, ik heb namelijk traliewerk) Ik heb ze gewoon 10 minuutjes uit elkaar gehad. Ik was met Odessa bezig (hinniken en druk!) en iemand anders stond bij Assedo. Assedo gaf geen kik, heeft in die 10 minuten nog geen 5 keer gehinnikt en lekker verder met waar hij mee bezig was Lachen Dit heb ik in de volgende week ongeveer vijf keer herhaald en steeds werd Odessa rustiger, en Assedo bleef hetzelfde. Afgelopen zaterdag was Assedo 12 dagen oud en heb ik Odess gewoon opgezadeld en ben gaan rijden. Odessa hinnikte nog een paar keer, Assedo ook, maar verder niets aan de hand. Nog wel iemand bij Assedo gehad voor de zekerheid. (en als ik eraf zou stuiteren natuurlijk, ik wist niet hoe ze zou zijn.) Ik weet niet of het met elk paard al zo snel kan, maar Odessa gaf echt aan dat ze wel weer wou! Vandaag heeft ze rust gehad en morgenochtend gaan we weer 20 minuutjes rijden.

MissHIS schreef:
Dat ziet er goed uit zeg!

Ik ben pas na 2 maand weer begonnen met Rilexta. Ik laat het veulen er maar naast lopen, want alleen in de stal vind ik (nog) wat gevaarlijk. Misschien helpt het als ik de pony er bij in zet, want het veulen probeert nu steeds over de deur te springen. Daar heb jij geen last van met het veulen?

De bak is bij mij heel erg gevaarlijk, dus daar wil ik de kleine niet hebben. Kan die deur niet dicht? Assedo is een hele nuchtere koele kikker, dus daar heb ik niet veel last mee. Als je veulen die pony gewent is kan je het proberen, anders zou ik het niet doen! Ze staan bij mij in een stal met bovenaan tralies. Ik was in het begin wel bang dat hij zou steigeren en met zn pootjes in het tralieswerk zou komen te zitten, maar dat doet hij helemaal niet.

Ik zou je veulen in een afgesloten stal zetten (helemaal leeg, zodat hij zich niet kan verwonden) waar ze niet uit kan. Heb je ze nog helemaal niet gescheiden gehad? Kan ze niet in een afgesloten stal staan maar ondertussen wel kunnen neuzen met die pony ofzo om haar gerust te stellen?