Z2 Fjord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxFiekexx

Berichten: 539
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 11:43

ben ik helemaal met je eens over je stelling, barbera. ben het alleen niet eens met je uitdrukkig over mongolen.. beetje minder kan ook wel hè

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 22:21

waarom zagen jullie zo dat je fjorden mooi vind en de andere niet. Fjorden KUNNEN goed dresuur doen sommige niet. Hun karakter is daarbij ook van belang. Wij hebben een FJORD in de manege die is opgeleerd voor VOLTIGE en dus niet voor dresuur. Is ook niet erg. Heb zelf misschien liever een new-forestpony maar een fjord is leuk om mee te spelen. Die Fjord op de manege plaagt mij veel!
Daar kan je mee lachen en het is een echt dikkertje.
Hou het bij je mening schrijf hem op en de Fjorden maniakken, let er niet dat sommige ze niet mooi vinden.

Groetjes Celine

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 22:23

WOW!!!!!!!!!!! Echt heeeeeeeeeeel mooi!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 22:56

Fjordenmaniak"]
[quote="grassie schreef:
een fjordje is er niet op gemaakt om allemaal ingewikkelde dressuuroeveningen te doen.


Wat is dit voor dom gelul?
Het is puur training. Als de Fjorden vroeger ook zo getraind waren als dat er met de rijpaarden is gedaan, dan had het ras er nu heel anders uit gezien. Ik ben in Duitsland geweest en daar zie je heel veel (sporttype) Fjorden op de wedstrijden. Daar zijn ze qua fokkerij op sporttypes verder bij de Fjorden.
Dressuur heeft te maken met het soepel kunnen bewegen e.d. waarom zou een Fjord dat niet kunnen. De meeste hebben wel een rustiger karakter doordat het een koudbloed is, maar dat wil niet zeggen dat ze geen prestaties kunnen leveren. Als je het warmbloedpaard niet op de correcte manier beleerd zal hij ook niet hoog in de sport uit kunnen komen! Knipoog
Ciao
[/quote]

nou ja, ik vind dit een bijzonder botte en lompe reactie.
ik bedoel met mijn opmerking over fjorden niks negatiefs te zeggen, alleen dat een fjord van nature vrij stevig en zwaar gebouwd is, en dus meer moeite met dressuuroefeningen zal hebben dan een lichter gebouwd paard.
dat is gewoon zo, kan je niks aan veranderen. en natuurlijk springen er wel een fjordjes uit die wel makkelijk Z lopen, maar dan nog zal deze er waarschijnlijk meer moeite mee hebben , gewoon omdat hij er niet op gebouwd is.

en dan nog iets, jij schreef dat de fjorden in Duitsland 'verder' zijn..?? dit is echte onzin, het fjordenras is gewoon zoals het is, nogal stevig dus, en als ik ergens een hekel aan heb is het een ras op te gaan fokken om het beter in de sport te krijgen, en zo alle raskenmerken te niet te doen.
je kan van elk ras als je maar lang genoeg fokt wel een dressuurpaard cracker krijgen, maar wat is er dan nog van het echte ras over?

dit is dus niet negatief bedoelt, en ga er dus niet weer zo raar op
reageren. dit is gewoon mijn mening Schijnheilig Lips are sealed

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 23:08

Wow, ik vind die manen zo echt supergaaf!!!! Echt heel stoer! Bij ons heeft er ook iemand een Z2 Fjord, echt heel gaaf!

NELLY
Berichten: 27
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 23:12

MENSEN dit is toch super dit bewijst nu nog meer dat fjorden gewoon heerlijke beestjes zijn en gewoon super zijn en echt ook van alles kunnen.
Ik vind dit heel knap en ziet er heel netjes en mooi uit.
Paardje is ook een leuk ding met een mooie bouw en fjorden zijn niet dik maar stevig dus.....

LUVE FJORDIES

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 23:13

wow ik vind hem echt helemaal toppie! Tong uitsteken

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 10:35

ik vind het leuk dat fjorden zo hoog dresuur kunnen rijden maar die kleur van zijn vacht staat me niet echt aan( ik vind de kleur een beetje te licht)
Die 2de foto vind ik wel mooi.

Groetjes Celine en Pouskintje