Hier is pacha weeral
:DAls jullie me om te beginnen commentaar willen geven op de titel “ mieke @ dressuurwork met pacha “ => neen , ik denk niet van mijn eigen dat ik top dressuur rijdt , maar het is nu eenmaal geen springen dus zet ik maar dressuur .

En nog iets waarvan ik alle bokkers zie boos worden

ik draag geen cap omdat ik hem stomgenoeg ( echt waar !!!!! ) vergeten was ( schaamt zich ) ! voor diegene die mij niet zouden geloven , stuur een pm naar missblue , zij was er bij. Ik besefte zelfs niet eens dat ik hem niet aanhad tot ik de foto’s zag en riep : oei ik heb geen cap aan zeker ?
Ok , ik heb vandaag extra op mijn houding gelet en ik vind het goed meevallen op de foto’s, als je het vergelijkt met vroeger bv deze foto
- Op sommige foto’s trek ik toch eens mijn hielen op , maar ik vind het op de meeste goed.
- Op de meeste foto’s kijk ik recht voor me of toch ongeveer

- Op sommige foto’s houd ik mijn handen recht op en genoeg boven de manenkam , jammergenoeg niet op allemaal
;)Het lijkt alsof ik een holle rug trek maar dit komt vooral door het vestje dat ik aanheb. ( ja en nu krijg ik te horen dat dit een zwak excuus is
)Ik vind in het algemeen ( dit is toch wat ik denk , misschien hebben jullie er een andere mening over ) dat ik hem toch wel lekker aan het lopen heb en ook redelijk ontspannen. Zo voelde ik het toch tijdens het rijden. Ok , op sommige foto’s lijkt het niet zo maar op andere zie je wel dat het geen geforceerd rijden is en dat ik hem toch een zachte ruiterhand aanbied ( althans , dit was toch de bedoeling ) en ik hoop dat jullie ook zien dat hij er plezier in had !!!
nu , ik heb genoeg gebabbeld ! nu is het aan jullie
dat ik nog durf topics openen na al dat commentaar die ik al gekregen heb
maar goed , commentaar ( over houding , rijstijl …. ) mag , mits het goed aangebracht wordt !! En over al de rest ( paard , ikzelf
) mag je lekker tetteren hoor
:D nog eventjes dit : pacha is een ruin van 7 jaar oud en 1 m 72 groot en foto's staan niet in volgorde

hier houdt ik mijn handen wel al hoog genoeg denk ik

dat ziet er een holle rug uit en redelijk los contact ( waarschijnlijk nog maar juist bezig )

al beter contact

hier ook goed contact ( vind ik ) kijk ook eens naar zijn achterste voetje die juist terechtkomt op de plaats waar zijn voorste voetje stond !!

oei oei die handen !!

deze foto was ik ng maar net begonnen want ik herrinner me nog hoe ik zei : " hé nu nog niet trekken "

galopje

eens kijken voor de foto

phoebe schouder buitenwaarts met pacha na 40 minuten onder mij gereden te hebben
maar zover zijn we nog niet

( opbouwende kritiek dus )