Ofir@work: Rally Paper in Annen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Ofir@work: Rally Paper in Annen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 21:12

Vandaag was de grote dag Clown Onze eerste Rally Paper. Dit is een soort endurancetocht (20-25km) waarbij je ook wat vragen moet beantwoorden. We reden met een geleende 2paards trailer, bij ons achter het huis in geladen. Cyliane (paard van Wendy, rijmaatje) was er nog niet helemaal over uit of ze nou wel of niet mee ozu gaan, maar ging er uiteindelijk met wat hulp van een emmer biks en mn vader Haha!, ging ze er toch in. Ofir was gelukkig geen probleem, die stond alleen even te kijken waar ie nou weer naast stond ("Zwart en breed? Dat ken ik niet....") Maar gelukkig konden ze prima naast elkaar staan.

Eenmaal aangekomen in Annen zijn we ons eerst aan gaan melden. OP weg naar de manege zag ik al iets voor me lopen met een wit paard en een trui met "United Stables" erop, dus kon niet missen: Bert en Jive! (sflj op bokt) Even hallo gezegd en aangemeld. Daarna terug naar de trailer om uit te laden. Wendy had Cyliane even aan de trailer gezet zodat ze wat spullen kon pakken, maar Cyliane wilde meer zien en *pats* klip van het halster kapot Boos! Gelukkig had haar vriend nog wat in de auto liggen, dus dat was snel verholpen.
Snel opgezadeld, en op Ofir geklommen:
Afbeelding

Toen de begintijd laten noteren en we konden op weg! We zaten vrij snel achter een club tinkers, erg leuke vosbonte voor de kar Clown Daar hebben we een tijdje achter gezeten:
Afbeelding

Ze waren zo schattig samen Ach gut Cyliane en Ofir!
Afbeelding

Tsja, nieuwsgierig paard... Haha! Zo liep ie de hele weg, links en rechts te kijken Lachen
Afbeelding

Wendy en Cyliane:
Afbeelding

Een endje verder, we moesten een stukje langs een grote weg en darana onder het viaduct door. Gelukkig doen we dat thuis ook vaker Pling
Afbeelding

Daarna gingen we een heel stuk door het bos. Wat een heerlijk pad zeg! Lekker lange stukken gedraafd.
Afbeelding

Het uitzicht achter mij: (dat blauwe is mijn nieuwe windstopper van de Aldi *blauw* Haha!)
Afbeelding

Toen was het tijd voor de pauze, eindelijk! Ik vond dat het wel vrij lang duurde. Ofir zweet niet zo heel erg, ik heb hem hier net nat gegooid met water Knipoog
Afbeelding

Cyliane rust uit
Afbeelding

En wat spotte mijn camera daar? Bert!!! "Je gaat me toch niet op de foto zetten he?" Cheese!
Afbeelding

Ik merk nu net dat ik een foto mis... Een slapende Ofir. Hij heeft de hele tijd dat we pauze hadden met zn ogen halfdicht gestaan en oortjes op slaapstand. Heeeel schattig Ach gut
Mara na de pauze was ie weer helemaal wakker, aan die oortjes te zien!
Afbeelding

Nog meer fijne paden
Afbeelding

Met deze club friezen zijn we naar de finish gereden. Heerlijk gedieseld Haha!
Afbeelding

Toen waren we alweer terug! Het tweede stuk ging nara mijn idee een stuk sneller voorbij. Briefje weer af laten tekenen en afgezadeld.

Ofir met de deken die Point afgelopen jaar in groningen won, wel mooi blauw! Precies dezelfde kleur als mijn reisbandages (die ie hier nog niet om had..) Helaas liep ie net weg, dus ontneusd...
Afbeelding

Vervolgens hebben we hulp gehad van zo'n 8 mensen. Cyliane wou nog niet naar huis... We zijn wel even bezig geweest, maar kregen hulp van die mensen en een paar longeerlijnen Schijnheilig Ofir liep er gelukkig zo op en af en weer op (even proberen op het beter ging als hij er al op stond, niet dus. Dus er weer af, Cyl erop en Ofir er weer op) Haha!

Nog even gewacht op de prijsuitreiking, maar helaas geen prijs gewonnen. Wat ik een beetje slecht vond van de organisatie was de vraagstelling van de laatste vraag "Wat is de hartslag van je paard nu, 40, 60, 100 of 120" Dat was op het moment dat we net binnen waren, en nog gedraafd hadden, dus ik zei 100 (ik heb een hartslagmeter bij me, dus dit weet ik wel zeker) Wat zeggen ze bij de prijsuitreiking Verward "Wat is de hartslag van je paard 10 minuten nadat je binnenkomt?" Ja, maar dat is heeeeel wat anders!! Boos! Verder mocht je niet te snel rijden, want dan kreeg je strafpunten. Maar hoe snel je moest rijden werd niemand verteld Verward Nou ja, beetje vreemd, zeker als je bedenkt dat dit de 43e RP was, dan zou je denken dat het inmiddels wel geperfectioneerd zou zijn, maar goed.
Meteen daarna naar huis gegaan, paarden afgeladen en spullen opgeruimd.

En weer thuis, lekker in de wei na het rollen. Uiteraard meteen eten... *zucht*
Afbeelding

Nou, dit was mijn dag Cool Heerlijk gereden, lekker op de dieselstand met losse teugels en onze conditie was beter dan ik verwacht had. Ofir kon het allemaal prima aan, en ik heb het ook overleefd Tong uitsteken

ruitje

Re: Ofir@work: Rally Paper in Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:17

Leuk zeg Haha! !Waar gingen de vragen precies over eigenlijk?Ben wel nieuwsgierig Haha! !

Paars staat hem echt leuk Vork

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:22

Leuk hoor! Fijn dat het zo leuk was!! Haha!

Trouwens, is het niet zo dat ze gewoon een soort van 'ideale tijd' hebben? Bij ons op de ponyclub houden ze af en toe weleens een cross met ideale tijd -- niet een echte cross hoor, gewoon door het bos van ong. 6 - 9 minuten in een draftempo met wat stap en wellicht wat galop tussendoor, met wat hindernissen waar je in principe ook omheen mag -- en als je daar vanaf zit krijg je strafpunten. Dus misschien werken ze ook met zo'n principe. Wat wel raar is is dat als ze het elk jaar doen, dat die tijd dan wel bekend zou moeten worden na een tijdje, als je elk jaar meedoet zou je dan voordeel hebben... Blond Nou ja, ik weet het ook niet, want ik was er niet bij. Tong uitsteken

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:23

Leuke foto's hoor Wendy!!
En fijn dat je zo'n leuke dag gehad hebt. En ach.... je deed het toch voor de LOL Haha!
Bert heb je er ook alleschattigst op gezet. Lachen

De omgeving herken ik niet meer zo, maar daar heb ik dus voor een groot deel leren paardrijden.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:24

He leuk, Wendy! (ik sta er Cheese! goed op hoor! Haha! )

Inderdaad vond ik dat ook een beetje verwarrend, hoe lang je er nou over mocht doen enzo. Meteen bij de start vond ik al een beetje vreemd, moest dat briefje worden afgetekend alleen wist niemand door wie. Gestoord Was niet erg duidelijk dus.

Btw; wij hebben maar de halve rit gereden; het paard van mijn teamgenoot liep niet helemaal lekker en dus hebben we maar besloten het paard niet langer te plagen. (gelukkig bleek na inspectie van de smit dat er niks ernstigs was)

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:28

leuke foto's ziet er gezzelig uit!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:36

Leuke foto's!!! Lachen gezellig zo'n rit!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:50

Leuke foto's!! Leuke oren van Ofir!!! Schattig!!

Jammer van die vragen maar ja, het was lol. Straks weer het serieuze werk.......endurance!!!! Haha!

Bert, leuke broek, nieuw???? (Nee, Robijn natuurlijk)

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:58

lekkere omgeving daar zeg!

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:00

Yeah, Ofir aan de Diesel Cool Jullie hebben volgens mij een heerlijke rit en dag gehad! Mooi weer, moie omgeving en een dieselende knol, wat wil een mens nog meer Pling Celiane ziet er trouwens goed uit! Wat heb ik haar lang niet onder het zadel gezien..Lachen

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:49

Jaaaa! Wij hebben jullie gezien, jullie hebben ons ingehaald (wie niet?? Haha! ). Ik vond het echt geweldig!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 22:50

Oja? Haha! Op wat voor paard reed je??

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:52

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 00:19

Hey jaaa ik herken jullie ook van de foto's! Grappig he dat je dan allemaal mensen tegen komt die je dan van bokt 'kent' Haha!
Er waren inderdaad wel een aantal organisatorische dingetjes ja; als je voor het eerst meedoet weet je eigenlijk niet hoe en wat. Maar het was er niet minder om hoor, prima naar de zin gehad met die stoere Haflingers van ons Haha!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 00:30

Wat leuk Wendy! Is een heerlijke rit geweest zo te zien Lachen.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:01

Bedenken jullie je alsjeblieft wel dat de mensen van de manege niks met de organisatie te maken hebben he! Knipoog
Het wordt georganiseerd door de Goorrechtruiters dacht ik, en die hebben verder niks met onze manege te maken.
Ik heb rijdend meegedaan, dit had ik 6 jaar geleden ook gedaan in Gasselte dacht ik.
Vond het weer een leuke rit, heb alleen de prijsuitreiking niet meegekregen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:02

Gaaf!!! Ik had zo graag mee willen doen. Maar aan de andere kant, moest je onderweg afstappen? Want ik kan dus zonder krukkie niet opstappen Verward

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:16

Dat pad met de dennebomen aan weerskanten kam je die tegen nadat je onder het viaduct door kwam en dan naar links moest door het open veld?
Mijn paardje staat daar namelijk dichtbij maar dat pad hebben we nog nooit ontdekt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:53

Leuk ieder keer die blije oortjes van Ofir in beeld

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:08

ja de rit was leuk, alleen die karretjes niet Haha! iig dat vond mijn paard *LOL*
Jmmer genoeg ben ik maar tot 5 km gekomen, en toen moesten we het opgeven...

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:33

Leuke fotos *LOL* en idd geweldig die vrolijke Ofir-oortjes Pling
*kijkt beetje jaloers* volgende keer wil ik ook mee Haha!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:55

leuke foto's
schattig die vlechtjes
aardig wat deelnamen zo te zien

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:25

he ik zie bekende! haha op de 2e foto staan de mensen waar ik allemaal mee reed. Ik heb jullie nog gezien.. ik zat op de huifkar, we kwamen jullie tegen vlakbij de vrachtwagen..

Het word idd via de goorechtruiters georganiseerd ik vond het wel jammer dat best veel over de weg werd gereden. Maar verder vond ik het gezellig!

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:04

leuk man ik was er ook met mijn maffe maflinger
en dei leuke vosbonte waar jij t over hebt is saly hahaha die ken ik toevalig....

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:19

Dat ziet er leuk uit.
Lijkt me ook leuk om te doen.
Leuke foto's Haha!