misschien heb je wel al enkel topics van me gezien waaronder " dressuren met zevenjarig paardje "
ik heb daarin heel veel commentaar op mijn houding gekregen en terecht . Nu heb ik er de laatse dagen erg op gelet en met de meest nuttige en vriendelijke tips rekening gehouden ( met de tips waarvan ik dacht dat de ruiters bekwaam genoeg waren )
Eerst en vooral wil ik nog even duidelijk deze dingen zeggen die ik waarschijnlijk al veel heb gezegd maar nog altijd niet voor iedereen duidelijk zijn want ik krijg nogal veel de zelfde vragen/commentaar :
-- ik volg les in een pension ( een erkende ruiterclub ) waar er heel goed wordt lesgegeven. Max. 6 ruiters per les en die leraar zijn mond staat geen seconde stil. Voor elke ruiter is er wel een geschikt paardje. Uiteraard rijden we niet elke week op het zelfde paard , maar toch worden we verschillende keren op het zelfde paard gezet om er mee verder te werken . De meeste paarden waar ik nu mee rijd zijn eigenaarspaarden die heel alert en gevoelig zijn, enorm leuk dus !
-- ik denk dat jullie ook meteen de link doorhebben naar pacha nu. Het ' aan de hand werken ' werd een routineklus met deze paarden.
Het zijn paarden die veel kunnen en je moet het eruit halen. Na 4 jaa les mag ik toch ( denk ik ) zeggen dat ik dat niveau bereikt heb dat ik uit zo'n soort paarden heel wat goeie dingen kan halen ( nog lang niet alles hé ) Toen vond ik het dus nodig om eens met een wat minder bekwaam paardje te gaan rijden. Om eens te voelen dat niet elk paard zo gevoelig en alert beleerd is . Om eens te ervaren hoe het is . En natuurlijk , om te zien hoe er vordering in komt .
-- Pacha staat jammergenoeg niet in dat pension , maar in een andere manege. Daar volg ik geen les met hem omdat de lesen minder goed zijn. Ik vraag wel raad aan de eigenares en aan de mensen die veel ervaring hebben met paarden.Denk dus niet dat ik denk dat ik het allemaal wel alleen kan.
mijn grootste probleempunt is dus mijn houding ! graag had ik commentaar gekregen of jullie al vordering zien in deze foto's.Let er niet op hoe het paard loopt , daar wil ik liefst gen commentaar op krijgen ! [ het kan zijn dat je sommige foto's al eens gezien hebt maar er zijn ook enkele nieuwe bij die ik nog niet had geplaatst ]
- enkele weken geleden -

dit is een vreselijke foto en ik besef het heel goed

enkele grote fouten zeggen die ik zelf zie : hielen/handen/armen/onderbenen/naar beneden kijken ...
-een week geleden-
hopelijk is er enige verbetering merkbaar , dan vooral bij mn hielen ! ik kijk nog steeds naar beneden en mn handen en armen kunnen ook beter !

dit is een afsluitfoto

nog even : géén commentaar op hoe het paard loopt. Op zijn uitrusting en uiterlijk en mijn houding mag wel !

, maar dat gaat ook niet zomaar in een 2/3 weekjes hoor, dat duurt wel ffies ( meestal dan )