paardenzwembad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

paardenzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-02 18:50

Afbeelding

Je suis Charlie.


Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 18:58

Whahaha *lollig* kan een paard zo goed zwemmen dan?

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 19:03

he hallo
ik heb gehoord dat het heel erg goed voor hun spieren en pezen is, het is ook goed om te revalideren.
ik vraag me af of we in nederland ook zo'n zwembad hebben, volgens mij is het nogal duur
groetjes

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-02 19:21

Ja hoor, paarden kunnen heel goed zwemmen, en zwemmen is heel goed voor de revalidatie van paarden die bijvoorbeeld een operatie aan de benen hebben ondergaan , wel beweging nodig hebben maar het been nog niet mogen belasten. Of er in Nederland een zwembad is weet ik eigenlijk niet...Het is wel zo dat alleen echt getraind personeel in de faciliteiten met een zwembad met de paarden mogen zwemmen. Komt nog een heleboel bij kijken hoor!

Afbeelding

Afbeelding

Zie ook: http://www.vetmed.ucdavis.edu/ceh/HR19-1JRACR.HTML

Afbeelding

Lopende band onder water:

Afbeelding

Zie ook:http://www.aj-racehorses.co.uk/page12.html
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 13-01-02 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

geen zwembad nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 19:27

hi,
ik heb geen zwembad nodig hoor, om te gaan zwemmen. Bij ons in de buurt is zo'n recreatieplas en in een bepaald gedeelte komen dus geen mensen, daar rijden altijd heel veel ruiters met hun paard. Meestal ga ik gewoon een stukje het water in, maar als het echt warm is, dan lekker helemaal. De eerste keer is het wel raar als je paard gaat zwemmen. Maar het is echt heerlijk om naast hem mee te zwemmen. Alleen wel uitkijken voor de hoeven hè! Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-02 19:54

Afbeelding

Je suis Charlie.

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 14:31

Ik ga als het maar een beetje lekker weer is ook altijd met Buster zwemmen, bevalt ons hartstikke goed!
Buster kan wel iets sneller zwemmen dan ik, dus af en toe laat ik me dan heerlijk vooruit trekken, maar Buster kan ook prima rekening met mijn tempo houden...
Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat Buster in zo'n zwembad moest zwemmen, ik zou helemaal jaloers worden!

Groeten, Nadia

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 14:34

mischien vinden ze een tropisch golfslagbad ook wel leuk. met bubbelbaden, stroomversnellingen en sauna enzo Haha!
haha, grapje hoor.

nee, het schijnt inderdaad heel goed te zijn, wat ook logisch is, want voor mensen is zwemmen ook heel goed bij veel soorten 'aandoeningen'.
lijkt me bovendien ook nog leuk voor ze.
Het is niet te betalen overigens. Jammer, niet voor de "gewone" mens weggelegd.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 14:40

Ziet er luxe uit, die laatste foto van dat binnenbad. Ik ben zelf helemaal geen zwemmer........ al ziet dit er wel aanlokkelijk uit voor die paarden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-02 15:25

MirageGidran schreef:
mischien vinden ze een tropisch golfslagbad ook wel leuk. met bubbelbaden, stroomversnellingen en sauna enzo Haha!
haha, grapje hoor.

nee, het schijnt inderdaad heel goed te zijn, wat ook logisch is, want voor mensen is zwemmen ook heel goed bij veel soorten 'aandoeningen'.
lijkt me bovendien ook nog leuk voor ze.
Het is niet te betalen overigens. Jammer, niet voor de "gewone" mens weggelegd.


Lees het artikel even op: http://www.vetmed.ucdavis.edu/ceh/HR19-1JRACR.HTML

Je suis Charlie.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 15:35

Ik heb ook vaak gehoord dat het erg goed is, maar wat ik mij afvraag...hoe krijg je een paard zo het water in? Mijn paard zou dat dus nooit durven, die is al bang voor een plas! Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-02 16:13

Jura schreef:
Ik heb ook vaak gehoord dat het erg goed is, maar wat ik mij afvraag...hoe krijg je een paard zo het water in? Mijn paard zou dat dus nooit durven, die is al bang voor een plas! Haha!


Gewoon veel oefenen.... *LOL* *LOL* *LOL*

Nee hoor, geintje, als een paard langs een plas of er met een hoge boog overheen kan, dan zal hij het altijd proberen. Maar als er niets anders meer dan water voor hem ligt, dan zal hij zich op een gegeven moment wel overgeven. Kwestie van tijd en geduld. En inderdaad veel oefenen.

Voorbeeld: ik ben een keertje bij een demonstratie van de bereden politie geweest. Paarden die door de wol geverfd zijn, en nergens meer van staan te kijken. Als ze in de rijbak reden met discoverlichting en muziek zo hard dat horen en zien je verging, dan waren de paarden zo door indrukken overspoeld dat ze de rust zelve waren.

Was er één spotlicht dat over de bodem van de rijbak gleed - en er draaide geen muziek- dan liepen ze er met gespitste oren naar de lichtschijf op de vloer te kijken, sprongen ervoor opzij of eroverheen.

Je suis Charlie.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 16:39

Gaaf hoor daar wil ik wel eens zwemmen met m`n pony`s Haha! Maar ach das vast alleen voor heel dure paardjes.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 17:06

Ik denk dat mijn vader gaat gillen als ik Dennis dat bij ons thuis laat doen Haha! . Alles is d'r. Een zwembad en een zeepaardje.
Dennis is ook bang voor plassen(als ze klein zijn) maar de waterbak, grote plassen en meertjes zijn fantasties. Gewoon oefenen dus. De zee is nog wel eng, die beweegt te veel en die heeft witte randjes.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 11:34

Ik heb Buster gewoon als klein veulentje al doo slootjes laten racen, dus hij is ermee opgegroeid.
Het is altijd hartstikke leuk, er zijn niet zo heel veel mensen die van die plaats af weten, zo zwemmen er ook honden mét hun baasjes, alles gezellig samen. Het is niet het allerschoonste water zoals in een zwembad, maar wel gratis en er is nog nooit iemand ziek geworden.
Dus aankomende zomer gaan wij weer lekker zwemmen!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 12:08

wat liefie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers