Lexia(m-p) en ik @ work :P

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EngeltjeSJarig

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Lexia(m-p) en ik @ work :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 22:13

heeej Haha!
gister weer gereden op de manege. en k mocht op lexia (m-p is manege paard), vandaar foto's Tong uitsteken
k heb deze week veel tips gehad, en k weet niet of je het ziet dat ik er mee bezig ben. k vind ze zelf echt OER lelijk....
beoordeeel zelf maar Verward
tips graag

Afbeelding
lexia en ik op de C-A lijn, (k kwam van de C) eerst stappen

Afbeelding
andere hand

Afbeelding
draf....

Afbeelding
*deze foto...echt vreselijk!*


Afbeelding
lexia achter baltimore,..... mijn houding is niet zo slecht Bloos! .

Afbeelding
pfff....

Cheese!

Afbeelding
k deed iets fout.. maar wat?? Verward

Afbeelding
oef *wat een dikke kont Lips are sealed Rolleyes *

Afbeelding
galop *???*

Afbeelding
stappen *ziet het licht Tong uitsteken *

Afbeelding
wat doe ik hiero? k lijk een beginner Verward

reacties zijn erg welkom!
* lexia is een moeilijk paard om aan de teugel te rijden, en voor aanleuning dus daar hoef ik geen reacties over Schijnheilig *
BRAND los Haha!

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:23

ik vind het allemaal nog wel meevallen.. ik vind dat je goed zit, af en toe een beetje te ver naar voren, maar de fotos zijn moment opnamens. Verder moet je wel proberen je handen rechtop te houden. over 'aan de teugel rijden' en aanleuning zou ik me ook niet zo druk maken. Gewoon lekker rijden, als jij lekker op je paard zit, helemaal ontspannen en met de juiste houding, zal je paard ook steeds lekkerder en meer ontspannen gaat lopen. gewoon blijven oefenen, maar slecht ziet het er niet uit hoor!! Lachen succes met rijden!! (mooi paardje is het trouwens Lachen )

BailyKarlos

Berichten: 2138
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:46

Ik vind je houding goed! Lekker rechtop (op de meeste foto's dan).
Ik zou alleen je been iets aanleggen en van voren meer contact maken.
Dus in ieder geval proberen haar een beetje "laag" te rijden, das ook lekkerder en meer ontspannend voor de rug van t paard.
Volledig in de krul hoeft/bedoel ik niet.

groetjes Danielle

EngeltjeSJarig

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 07:43

@ ghandi: dankje wel Lachen
@ bailykarlos: met mn been meer aanleggen, ben ik mee bezig Haha! alleen met mn handen, in een ander topic zeiden ze dat ik ze te laag hield (op mn verzorgpaard) en hier weer te hoog... maar ik ga er aan werken Haha!

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:10

een manegepaard netjes aan de aanleuning rijden is erg lastig. omdat het dier telkens weer door anderen (beginnende en wat meer gevorderde ruiters) gereden word.

ik vind je houding niet zo slecht hoor!! vraag me eigenlijk een beetje af waarom je ze plaatst als je zo'n negatief zelfbeeld hebt!
ik vind dat je best netjes zit en daarbij zijn foto's zowieso momentopnames dus kunnen altijd een ietwat verkeerd beeld geven.
ga gewoon lekker zo door Haha!

EngeltjeSJarig

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 13:13

@ wiesje: ik vind deze houding zo negatief, omdat er in een ander topic *wat is dit presies?* allemaal tips aan mij gegeven werden. en daar waren ook foto's en die vind ik zelf mooier dan deze....
maar ik vind zelf ook dat ik soms te ver/veel iets doe....
xxxxdevica

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:27

het ziet er iig ontspannen uit, en dat vind ik het belangrijkste. Verder: idd af en toe op je houding letten, verder ziet het er netjes uit hoor!!

EngeltjeSJarig

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 13:29

dank je wel Siets Haha!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:39

waarom rijdt je dat paardje met een martingaal?

EngeltjeSJarig

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 14:03

@ meiske16: waarom lexia een martingaal heeft?ik heb eigenlijk geen idee, maar als ik dr op zadel zit het er bij, en ik ga het er niet zomaar afhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:40

Heee, dat kan alleen maar in Waarland zijn, heb ooit eens een paar lesjes gehad op Lexia (het was niet mijn grootste vriendin *LOL* ) en Baltimore. Doe je de groetjes aan Michel van Nina

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:47

Devica schreef:
@ meiske16: waarom lexia een martingaal heeft?ik heb eigenlijk geen idee, maar als ik dr op zadel zit het er bij, en ik ga het er niet zomaar afhalen.


Lexia is vroeger dat ze net op de manege was in de krul getrokken en dit ging af en toe zo heftig dat ze haar mond hadden beschadigt, hierdoor wil ze niet meer nageven. Ze kan wel richting nageeflijkheid maar dan heb je heel veel geduld en een zachte hand nodig. Soms kan Lexia erg naar de sterren kijken en vandaar waarschijnlijk de martingaal.

EngeltjeSJarig

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 17:52

@ Blieb01: jemig.... dat wist ik echt niet... vandaar dat ze best moeilijk is afentoe.... *k heb haar 1x 10 min. lang aan de teugel gekregen.. maar daarna ging er weer iemand anders op *