hoe verwaand kan je pony springen *foto´s*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:33

Zhivago schreef:
Je hebt gelijk maar adem eens rustig Schijnheilig .

Adem in... Adem uit... Adem in... Gaaaap

lukt niet, k krijg zowat een hartverzakking Bloos! Haha!

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:33

LovesSaartje"]
:D we worden zomaar over t hoofd gezien Haha!
[/quote]



aaah Ach gut nee hoor maar ik had nog niemand PENNY-ALARM horen roepen, vandaar Tong uitsteken

[quote="LovesSaartje schreef:
pas gestopt met les!
in godsnaam! denk je dat je ANKY bent ofzo?



En al denk je dat je Anky bent, zelfs zij krijgt nog les.
Daar hebben ze zelfs een heel toepasselijk gezegde voor: Een mens is nooit te oud om te leren!!!!

oooh schiet me nog 1 te binnen: Wat of hoelang je ook al iets doet.... uitgeleerd ben je nooit!!!!
Laatst bijgewerkt door Sharlyn op 11-10-04 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:35

lizjuhh schreef:
adem uit...

en ga maar weer verder...

wat zeggen ouders hiervan?? uhmm 5 paarden in je eentje?? allemaal rijden offeh iets anders?? ouders in dit verhaal ff kwijt... zouden wat moeten doen


een is een fokmerrie met veulen die ik niet meer rijd
een 4 jarige die ik met behulp van ouders en femke zadelmak aan het maken ben
chantal
en mijn haflinger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:37

LovesSaartje schreef:
pas gestopt met les!
in godsnaam! denk je dat je ANKY bent ofzo?


,zeker niet...zou ik ook niet willen...maar het klikte niet meer tussen me instructrise en mij dus leek het mij beter om te stoppen...binne kort krijg ik les van iemand anders de datum moet ik nog afspreken

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:37

reageer je ook even op de rest Haha!

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:37

had je ook maar goede hulp gehad met die haflinger en je pony nu.... niet te geloven zeg, en dat is dan drie jaa rjonger dan ik Boos!

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:38

0ojannekeo0 schreef:
volgens mij ging dit topic over sjantal...niet over mijn haflinger Verward


nee maar als ik al zie hoe je met die haf omgaat

dan vind ik het ook niet vreemd dat die pony zo raar springt. arm beest.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:38

Yuri schreef:
had je ook maar goede hulp gehad met die haflinger en je pony nu.... niet te geloven zeg, en dat is dan drie jaa rjonger dan ik Boos!

2 jaar ouder dan mij, maar ik zou t dus niet in mijn hoofd halen om een pony de vernieling in te rijden!

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:38

Ik heb niet heel dit topic doorgelezen hoor..
Maar ik zou zeggen.. Ga wat meer mee met je pony.. Na een paar sprongen weet je toch wel hoe ze ongeveer springt... Op de 2e foto zit je zowat achter het zadel... Verward En idd je voeten zitten steeds te ver door de beugels..

LovesSaartje schreef:
pas gestopt met les!
in godsnaam! denk je dat je ANKY bent ofzo?



En ik heb ook al een paar jaar geen les meer.. En dat is echt niet omdat ik zo goed kan rijden hoor =S =S Maar omdat er geen een manege hier in de buurt is waar je fatsoenlijk les kan krijgen.. En als je het ergens kan krijgen dan het stervensduur... Verward

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:38

ghgh met Yuri eens!!
Misschien ben ej wel zooo eigenwijs dat je instructrise je niet meer uit kon staan ofzo want die haflinger is wel heel erg zeg...

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:39

Manuutje1990 schreef:
Ik heb niet heel dit topic doorgelezen hoor..
Maar ik zou zeggen.. Ga wat meer mee met je pony.. Na een paar sprongen weet je toch wel hoe ze ongeveer springt... Op de 2e foto zit je zowat achter het zadel... Verward En idd je voeten zitten steeds te ver door de beugels..



En ik heb ook al een paar jaar geen les meer.. En dat is echt niet omdat ik zo goed kan rijden hoor =S =S Maar omdat er geen een manege hier in de buurt is waar je fatsoenlijk les kan krijgen.. En als je het ergens kan krijgen dan het stervensduur... Verward


lees even t hele topic door, dan weet je waarom ik zo reageerde Knipoog

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:40

Mensen die discussie over de haflinger hebben we al een keer gehad, alstjeblieft!
Ik wil het niet goedpraten, maar laten we het wel een beetje gezellig houden!

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:42

issie al een keer geweest... heeft ze dus niks van geleerd!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:43

De foto's lijken me wel voor zich te spreken, het lijkt me dus wel een idee om optewel terug les te gaan nemen of te stoppen op de manier die je nu bezig bent. Volgens mij ben je slim genoeg om in te zien dat zoals het nu gaat niet goed gaat, gebruik dus je gezond verstand en denk eens goed na over hoe het verder moet. Er zijn al tal van bruikbare tips gegeven dus ik hoop voor jou en je pony's dat je er wat mee doet. Op die manier zul je veel langer plezier beleven met je pony en zal het voor jou ook enkel maar leuker worden, immers als die kont niet meer zo absurt hoog de lucht in gaat is het voor jou makkelijker uit te zitten en voor je pony gezonder. Knipoog

Misschien een idee om eerst cavaletti's te lopen en met galop balkjes te werken, vooral niet hoog gaan. Het is niet zo dat je pas goed springt als je hoog springt! Lachen
Als je merkt dat je pony een mindere dag heeft (zoals uit deze foto's en je verhaal wel blijkt Knipoog ) dan is het ook niet zo slim om op die manier door te gaan. In deze gevallen dien je je gezond verstand te gebruiken en te bedenken dat het misschien wel een idee is om de gezondheid van jou en je pony niet onodig op het spel te zetten. Lachen

We hebben allemaal wel is een rotdag, ook paarden, ik hoop dat je inziet dat het vandaag mis is gegaan en dat je daaruit leert.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:47

ik hoop dat je hier iets van geleerd hebt?
en terug op les gaan, zou ik zeker doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:49

Loolapelooza schreef:
De foto's lijken me wel voor zich te spreken, het lijkt me dus wel een idee om optewel terug les te gaan nemen of te stoppen op de manier die je nu bezig bent. Volgens mij ben je slim genoeg om in te zien dat zoals het nu gaat niet goed gaat, gebruik dus je gezond verstand en denk eens goed na over hoe het verder moet. Er zijn al tal van bruikbare tips gegeven dus ik hoop voor jou en je pony's dat je er wat mee doet. Op die manier zul je veel langer plezier beleven met je pony en zal het voor jou ook enkel maar leuker worden, immers als die kont niet meer zo absurt hoog de lucht in gaat is het voor jou makkelijker uit te zitten en voor je pony gezonder. Knipoog

Misschien een idee om eerst cavaletti's te lopen en met galop balkjes te werken, vooral niet hoog gaan. Het is niet zo dat je pas goed springt als je hoog springt! Lachen
Als je merkt dat je pony een mindere dag heeft (zoals uit deze foto's en je verhaal wel blijkt Knipoog ) dan is het ook niet zo slim om op die manier door te gaan. In deze gevallen dien je je gezond verstand te gebruiken en te bedenken dat het misschien wel een idee is om de gezondheid van jou en je pony niet onodig op het spel te zetten. Lachen

We hebben allemaal wel is een rotdag, ook paarden, ik hoop dat je inziet dat het vandaag mis is gegaan en dat je daaruit leert.


Toen ik aan het springen was merkte ik er niet veel van het zat wel vreemd maar ik had geen idee dat die kont zo hoog was. daar kwam ik pas achter toen ik de foto´s bekeek....en als ik de hindernis op een kratje zet springt ze niet maar loop ze er gewoon over..dus dat zal niet werken...morgen ga ik balkjes met d´r lopen...ff zien hoe dat afloopt

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:49

Sorry als dit allemaal al geweest is.. Maar ik heb in je profiel gekeken, en de haflinger is nog lang niet volgroeid.. Maar dat is geloof ik allemaal al gezegt.. En dat meisje.. Femke op jou Welsh is echt absoluut te groot..! Jij bent al te groot.. Maar haar benen komen zo wat op je pony dr knieen.. En is 80 cm. niet erg hoog voor een pony van 1.16? ze kan het waarschijnlijk makkelijk springen.. kan mijn shet ook.. Maar met jou erop..? (niet dat jij dik bent ofzo hoor.. Tong uitsteken Maar wel te groot voor je Welshje..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:49

LovesSaartje schreef:
ik hoop dat je hier iets van geleerd hebt?
en terug op les gaan, zou ik zeker doen!


ik ga trug op les dat had ik al gezegt...maar niet bij haar!!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:51

sorry dattik t zeg. het is waarschijnlijk heel veel gezegd. maar wil even wat zeggen:
deze pony springt ten eerste: gevaarlijk
ten tweede: gedwongen!
als jou pony niet wil springen! stop je dermee. en ga jelekker dressuren. misschien heeft ie pijn? daarbij is je pony veel sterker dan jou. dus alstie echt niet wil heeft ie jou der zo af hoor. dit vind ik een klein beetje ongevallen uitlokken en dan is de pony een rotknol.

ik heb geleert uit Phar, alstie echt niet wil springen doe ik hem 1x laag springen en ga ik wat anders doen. maar zo? en telkens hoger? nee sorry. dat vind ik zelfs pesten.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:51

0ojannekeo0 schreef:
ik ga trug op les dat had ik al gezegt...maar niet bij haar!!!

en heb je er wat van geleerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:52

Manuutje1990 schreef:
Sorry als dit allemaal al geweest is.. Maar ik heb in je profiel gekeken, en de haflinger is nog lang niet volgroeid.. Maar dat is geloof ik allemaal al gezegt.. En dat meisje.. Femke op jou Welsh is echt absoluut te groot..! Jij bent al te groot.. Maar haar benen komen zo wat op je pony dr knieen.. En is 80 cm. niet erg hoog voor een pony van 1.16? ze kan het waarschijnlijk makkelijk springen.. kan mijn shet ook.. Maar met jou erop..? (niet dat jij dik bent ofzo hoor.. Tong uitsteken Maar wel te groot voor je Welshje..)


er staat onder aan mijn proefiel dat ik het moet vernieuwen..die foto´s van mij hafl. zijn 1,5 tot 2 maanden oud!! femke ik groter dan mij lijkt me vaag dat ik dan te groot ben en zij niet!! 80 cm is het uiterste wat ik heb gesprongen..hoger ben ik nooit gegaan en zal ik niet doen...met vrijspringen haalt ze 95 cm

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:53

0ojannekeo0 schreef:
80 cm is het uiterste wat ik heb gesprongen..hoger ben ik nooit gegaan en zal ik niet doen...met vrijspringen haalt ze 95 cm

Lips are sealed

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:54

0ojannekeo0 schreef:
er staat onder aan mijn proefiel dat ik het moet vernieuwen..die foto´s van mij hafl. zijn 1,5 tot 2 maanden oud!! femke ik groter dan mij lijkt me vaag dat ik dan te groot ben en zij niet!! 80 cm is het uiterste wat ik heb gesprongen..hoger ben ik nooit gegaan en zal ik niet doen...met vrijspringen haalt ze 95 cm

Ik zei dat zeker Femke te groot is.. Omdat haar benen al zo wat op zn knieen komen..!

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:55

LovesSaartje schreef:
lees even t hele topic door, dan weet je waarom ik zo reageerde Knipoog

Khebt even doorgelezen.. En nu snap ik wrm je het zei jah.. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:55

LovesSaartje schreef:
en heb je er wat van geleerd?
ik vind somige reacties wel wat overdreven...dat ik trug les zou nemen stond zowiezo al vast want dat is me al aangeboden. mijn moeder zij ook al toen ze de foto´s zag dat ik de volgende keer bakjes moet gaan lopen met d´r!! toch heb er wel iets van opgestoken