Stage zou dat ook kunnen/mogen bij Eddy?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Stage zou dat ook kunnen/mogen bij Eddy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 16:07

Naar aanleiding van een ander topic op Bokt vroeg ik me af of je bij een 'gewone' paardenopleiding ook mag stage lopen bij Eddy Modde, parelli instructeur dus. Ik zit nu nog niet eens op die opleiding, dus ik loop wat vooruit met mijn gedachten . Ik wil dus de opleiding management & paardenhouderij gaan doen aan de CAH in Dronten.

En als het al zou mogen van de CAH, zou Eddy dan wel stagaires willen die nog niks van Parelli weten (ik ben zelf heel erg geinteresseerd in Parelli, maar omdat ik geen paard heb om te oefenen ga ik dus geen pakketten kopen en kan ik dus ook niets in praktijk doen)?

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Stage zou dat ook kunnen/mogen bij Eddy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:43

ALs je dat graag wilt, zou ik als ik jou was ,mooi op onderzoek uitgaan!

En "nee" heb je , "ja" kun je krijgen.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:37

ik zou zeggen: mail Eddy en ga je vast verdiepen in de Parelli methode en denkwijze, dat zal een stuk schelen!

Eddy is, in tegenstelling tot andere NH-ers, erg gemakkelijk te benaderen en staat er open voor mensen

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Stage zou dat ook kunnen/mogen bij Eddy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 20:28

Nou Smurf, wat dat betreft heb ik me al redelijk verdiept. Ik heb zo'n beetje alles wat op internet staat over parelli gelezen en ik ben geabonneerd op de parelli-nieuwsbrief via de mail. Ook heb ik al twee mensen ertoe gezet om ook te gaan parellien, waarvan een mijn zus is. Die is student en heeft helaas geen levelpakketten omdat dat te duur is, maar ze heeft wel het boek natural.horse.man.ship gekocht. Ik denk dat ik dat maar eens ga lezen.

Maar zal ik Eddy nu al mailen? Het lijkt me namelijk een beetje vroeg daarvoor, want is pas over een paar jaar zo ver.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:42

over een paar jaar zijn er vast wel meer "Eddy's" in Nederland, ik ken een paar mensen die naar Amerika gaan om de instructeursopleiding te gaan volgen, dus je hebt nog even tijd. Ik adviseer je om toch minstens level 1 en 2 door te werken mét de pakketten, die je vaak voor weinig op Ebay kan kopen, dan weet je pas echt waar het over gaat. Misschien vind je het wel helemaal niets.

Ik vraag me af of ze zo'n stageplaats in Deurne wel goedkeuren, het is wel heel erg anders dan wat ze op die opleiding nastreven hoor

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Stage zou dat ook kunnen/mogen bij Eddy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 21:08

Ik ga ook niet naar Deurne, maar ik ga naar Dronten. Een andere opleiding. Ik denk inderdaad niet dat Deurne dit goed zou keuren.

jannico
Berichten: 486
Geregistreerd: 01-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:20

neeh heb je jah kan je krijgen een mail kan natuurlijk nooit kwaad.Maar ik denk(lees: weet wel zeker) dat je wel hele goede motieven moet hebben.Realistisch gezien is er weinig kans.

Ojah voordat de vraag komt hoe weet je dit allemaal zo zeker ? : ik sta bij eddy modde

maar ik spreek natuurlijk hier niet voor eddy of wie dan ook maar puur mijn eigen mening

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:22

Citaat:
ik sta bij eddy modde


bofkont *jaloers*

jannico
Berichten: 486
Geregistreerd: 01-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:24

smurf schreef:
Citaat:
ik sta bij eddy modde


bofkont *jaloers*


Hier ook al ?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:27

oh, ben jij het

jannico
Berichten: 486
Geregistreerd: 01-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:33

mag idd hopen dat er geen dubbelganger van mij bestaat .Dus jah its me

al minder jaloers ?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:35

*grrmmppfff* waarom ben je gisteren niet met Eddy meegegaan, als assistent ofzo, hadden we eindelijk eens kunnen meeten

jannico
Berichten: 486
Geregistreerd: 01-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:40

erhm was de dag daarvoor wegens medische redenen al in utrecht , ik moest 2x voeren en mesten.En most inportant mijn paardje had me weer iets te leren.Ik zal is kijken of ik volgende x is meekan.en ik krijg toch dagelijks een "demo" }>

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Stage zou dat ook kunnen/mogen bij Eddy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 00:31

Jannico: wat bedoel je? De opleiding of Parelli?

jannico
Berichten: 486
Geregistreerd: 01-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:33

qua motivatie ? : Parelli.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Stage zou dat ook kunnen/mogen bij Eddy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 18:54

Nou, eerst vond ik niks mis aan de manier van rijden zoals de normals dat doen, al vond ik het wel zielig als er onterecht geweld werd gebruikt. Maar een tik van de zweep vond /vind ik niet erg, zolang het terecht is en het paard snapt waar het om gaat, dus meteen reageren.

Ongeveer twee jaar geleden ontdekte ik parelli / natural horsemanship, ik weet eigenlijk al niet meer hoe, volgens mij was het door de site www.paardnatuurlijk.nl . Ik ben me er steeds meer in gaan verdiepen, en zag toen hoe het ook anders kan.
Als je zoveel paardvriendelijker te werk kan gaan, dat je elkaar begrijpt en dat je elkaar respecteert, waarom zou je dit dan niet doen, of in ieder geval proberen?

Ik heb mij dus vooral verdiept in parelli, maar ik heb ook een boek gelezen van Klaus Ferdinant Hempflingh, en ik heb mij een beetje verdiept in Monty Roberts. Uit deze twee bleek voor mij dat het voor hen zelf wel makkelijk was, maar wilde je het nadoen, dan bleek dat het toch allemaal wat onduidelijk was.
Omdat ik zelf ook weet dat ik geen natuurtalent ben met paarden, lijkt het mij het handigst om een methode te volgen die makkelijk te begrijpen is, waarbij je weet wat voor doelen je kunt bereiken en mocht het niet lukken, dan zijn er altijd nog andere mensen waaraan je hulp kunt vragen.

Ik rijd nu nog steeds op een normal manege, maar dat is simpelweg omdat ik niet zonder paardrijden kan, en omdat hier in mijn ogen nog wel respectvol wordt omgegaan met de paarden, al wordt ik wel in mijn gezicht uitgelachen als er een probleem is en ik voorstel om het via NH op te lossen. Daar ben ik nu ook maar mee opgehouden.
Over ongeveer anderhalf jaar wil ik dus gaan beginnen met de opleiding management&paardenhouderij, en na deze opleiding wil ik, zodra de situatie het toelaat, een eigen paard aanschaffen en daarmee gaan parellien. En omdat je in deze opleiding toch stage moet lopen, waarom dan niet bij een bedrijf waarbij je veel kunt leren van datgene waar je interesse in hebt en dat je dat later ook zelf kunt toepassen?

Dressuur en springen en western is toch niet echt mijn ding, dus bij zo'n bedrijf stage lopen, dat heb ik liever niet. Ik wil in ieder geval kijken of je bij Eddy mag/kunt stagelopen. Zo ja, dan kan ik deze optie altijd openhouden, en zo nee, dan weet ik dat ook alvast.

Zo voldoende uitegelegd?

jannico
Berichten: 486
Geregistreerd: 01-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:10

mjah maar wat zijn je verdere plannen in parelli ? .Instrecteurs schap etc.Ik zeg niet dat het niet mogelijk is maar ik acht je kans gewoon niet al te groot.ALs het zo is alleen maar leuk natuurlijk zullen we mekaar vaak zien .Maar ik wil niemand valse hoop geven

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:24

ik heb Eddy vandaag nog gesproken, maar het niet over stagiaires gehad

ik hoop dat ie heelhuids thuis is gekomen, ik zag toen ik met Morrie aan het spelen was aan het eind van middag heel veel blauwe zwaailichten en hoorde allemaal toeters en bellen op de A27......richting Utrecht......

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Stage zou dat ook kunnen/mogen bij Eddy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 01:02

Ach, ik heb eigenlijk geen echte plannen in Parelli hoor. Parelli instructeur worden zou natuurlijk geweldig zijn, maar zo ver zal ik waarschijnlijk nooit komen, ik moet natuurlijk wel realistisch blijven. Dat is dan ook niet mijn doel. Misschien als ik al heel wat jaren heb gewerkt en genoeg geld heb gespaard om naar Pat te gaan en daar de opleiding te volgen, dan zou ik het misschien wel overwegen. Maar wie weet hoe alles dan al is veranderd.

Nee het is meer bedoeld om een goede basis te leggen vooral voor mezelf. (klinkt nogal egoistisch he, maar zo bedoel ik het niet hoor) Wie weet kan ik dan ook nog eens anderen helpen of assistent worden van een parelli-instructeur .

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:27

Dit is een niet zo zinvol topic. Wil je stage lopen, bel dan de betreffende persoon op en vraag of het kan.

Bij deze hier een slotje.