Speedy en ik aan het werk....commentaar...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:21

wat dacht je van rijbroek en laarzen aan. Vervolgens je handen hoger houden, en niet (zoals op de eerste foto) naar binnetrekken maar op de plaats houden. verder naar voren kijekn benen iets naar achter, en volgens mij zijn beugels korter ook wel handig Lachen

maar verder wel een geinig paardje, maar let er op dat je de baas blijft en dat hij niet zo bij je weg kan scheuren?

succes ermee verders

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 20:51

Tulandro schreef:
Ik vind de eerste 2 foto's echt getuigen van een rijtechnisch probleem. Je zit met je handen op je knieen, teugels veel te lang, je zit ontzettend scheef en het ziet er absoluut niet ontspannen uit. Ik zou zeggen: Goed lesnemen, en gewoon je rijkleding aan ( is namelijk niet voor niets RIJkleding)!!! Wel een ontzettende leuke pony, maar er is veel aan te verbeteren.


Reden van geen rijkleding heb ik al gezegd, en het was maar voor één keertje en ik heb gewoon goed schoenen + cap. Dat ik de eerste twee foto's ook heb gepost is natuurlijk ook om aan te geven dat het niet helemaal fantastisch ging en dat hij niet alleen mooi loopt. Ik heb al les van een hele goed instructrice en probeer het tijdens het oefenen ook zoveel mogelijk te doen zoals ik het leer, maar het is gewoon zoo moeilijk Scheve mond

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 23:29

je rijden valt best wel mee hoor, zeker als hij tegen het einde aan begint te ontstannen , het springen kan wel nog aan gewerkt worden, maarja, tkan ni al goe zijn ee,( bij mijst ook ni goe ze)
maar wa mij vooral opviel waren de kleren
dat is helemaal niet veilig : de schoenen !
je beseft het niet maar de rand van zulke schoene kan serieus blijve hake in de beugels als je valt, met chaps erover is het dan weer wel goed,
en die broek is eigenlijk ook te los (

oke ik kruip soms ook wel eens met gewone losse kleren en schoene op een paard, maar das dan opt onverwacht en meer uitstappen ofzo.

xxjes sofie

ps : schoon ponytje

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:17

Shetfan schreef:
Reden van geen rijkleding heb ik al gezegd, en het was maar voor één keertje en ik heb gewoon goed schoenen + cap. Dat ik de eerste twee foto's ook heb gepost is natuurlijk ook om aan te geven dat het niet helemaal fantastisch ging en dat hij niet alleen mooi loopt. Ik heb al les van een hele goed instructrice en probeer het tijdens het oefenen ook zoveel mogelijk te doen zoals ik het leer, maar het is gewoon zoo moeilijk Scheve mond


Voel dit niet als een aanval maar om je te helpen!!

Je pony kan met dit zadel gewoon niet lekker lopen, als je goed kijkt naar de fotos zie je dat het zadel op zijn schouder ligt, en hij moet er echt achter liggen.. Hierdoor kan hij zijn schouder niet vrij bewegen en zal dus ook niet lekker lopen..
Ook kun je zien dat je zadel ophoog en omlaag gaat wat natuurlijk ook klopt op zijn rug...

Leg de volgende x je zadel eens 10 cm naar achteren en kijk of hij daar bljift liggen
Vraag anders even aan je instructrische wat zij van je zadel vind want die hoort dit zeker te zien Lachen

Verder vind ik het ook een hele leuke pony om te zien en succes met het rijden.. Haha!

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 18:11

Dankjewel Lachen