U and Me @ work (1e keer ik erop :-(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:28

mooi beesie!
wat loopt ze mooi zeg!

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:52

Tulandro schreef:
Het komt vanzelf allemaal wel, mensen die nu het commentaar geven dat het er gespannen uitziet, hebben duidelijk nog niet veel paarden ingereden.


sorry ik rijdt al vanaf mijn 15e paarden in als bijverdienste en ik word het laatste anderhalf jaar zovaak gevraagd dat ik tijd te kort kom en mensen moet afwijzen dus ik denk dat ik er wel gnoeg in heb gereden

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:54

Dimple schreef:
Moes,
Ik kan je zeggen dat ik niet 'hang' aan de teugels. Dat ik niet geheel ontspannen zit dat kan mijn vader nog zien. (en die man heeft geen verstand van paarden zal ik je zeggen Tong uitsteken )

Ook al geef ik haar meer teugelruimte dan zakt ze nog niet. Want ze vind het gewoon moeilijk. Ze heeft nu eenmaal een vrij kort nekkie.

Na verloop van tijd wordt dat vast beter. Al doende leert men!

Ik bedoelde ook niet echt dat je hangt maar ik wist het niet goed uit te leggen.
Laat ik het zo zeggen: ik vind dat je je handen nogal hoog houd en naar je toe werkt en ik zie verzet in de paarden mond op de fotos dus vandaar

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:58

Prachtig dier zeg!
En veel plezier met haar!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:41

Moes niet iedereen rijdt paarden in vanaf zijn 15e jaar!

Dimple krijgt een goede begeleiding en het zal de 2e keer dat ze er op ging misschien meer ontspannen zijn gegaan. Ik weet zeker dat ze niet met teveel druk op haar teugels heeft gereden aangezien ik haar manier van rijden inmiddels wel gezien heb. Ook ik zou wat meer lengte in de hals willen zien maar uit ervaring weet ik dat dit tijd nodig heeft!

Dimple niet zo onzeker zijn binnenkort krijgen we vast foto's te zien waarbij ze lang en laag loopt *LOL* gewoon een kwestie van oefenen, oefenen.

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:50

Barb schreef:
Moes niet iedereen rijdt paarden in vanaf zijn 15e jaar!

tulandro zegt: de gene die commentaar geven hebben duidelijk nog niet veel paarden in gereden, ik geef commentaar dus ik voel mij aangesproken dus geef ik reactie snappie?

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:34

sorry je hebt gelijk, mijn fout! Ik heb het verkeerd gelezen! Bloos

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 19:48

Bedankt allemaal voor jullie goed bedoelde opmerkingen.

En over die lengte in de hals, dat komt vanzelf wel. Op dit moment vindt ze het nog erg moeilijk.
Hoe lang je je teugel ook laat, ze zakt niet. (eigenwijs ding *LOL* )
Ik ben niet van plan er hulpteugels aan te hangen om haar lager te krijgen, dat komt vanzelf wel!

We hebben vandaag even geteld. Vandaag was ongeveer de 20e keer dat ze 'aan de slag is'. Dus inclusief zadelmak maken.
Ik kan je zeggen.....................ik denk dat er niet veel paarden dat na doen. Zo braaf over langs op lopen, braaf naar andere paarden, netjes stilstaan met op en afstappen. Met poetsen staat ze relaxt op rust. Niks is een probleem met deze dame.

Maar goed, genoeg opgeschept Haha! Voor degene die willen, kom gerust eens langs om haar 'live' te zien!

Binnenkort heus meer foto's! Cheese!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 19:50

Barb schreef:
Dimple niet zo onzeker zijn binnenkort krijgen we vast foto's te zien waarbij ze lang en laag loopt *LOL* gewoon een kwestie van oefenen, oefenen.


Maar Bar, ze moet toch zo hoog ingesteld lopen. Calimero rijdt toch ook zo op de Olympische Spelen Blond ? Het is ook nooooooooooooooooooit goed Ziek

En Moes, hoe oud ben je nu dan?? (staat niet in je profiel, ikke nieuwsgierug *LOL* )

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:18

Leuk is dat! Beleren Haha!

Maar hoeveel eten krijgt ze?

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 20:41

Niet veel. Ze was een beetje euh.......volslank....zeg maar, toen we haar kregen. Bloos Daar is nu gelukkig al veel verandering in gekomen.

Ik weet niet het exacte voerschema, (een vriendin voert en die vertrouw ik voor de volle 100%) en volgens mij krijgt ze 2x hooi, 2x 0.5 bix en in de middag wat slobbertjes. (gewoon voor de lekker Vingers aflikken )

Ze doet het er goed op. Vanwaar je vraag?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:48

Ik vind haar vrij gezet. Ik rijd de paarden op een halve kilo biks (meer het zgn lokbrokje Knipoog) en hooi. Daar doen ze het prima mee.

Want je moet wel rekenen dat ze elke kilo extra mee moeten sjouwen en dat is zeker niet goed voor de jonge paarden.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 08:46

Vrij gezet Bloos Dan druk je je zelf nog zachtjes uit of niet Haha!

Ze is nu al ontzettend afgevallen, maar zoals ik al vertelde heeft ze bij de vorige eigenaresse een goed leven gehad. Tong uitsteken

Maar we doen al aan de lijn hoor! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 09:03

dit paard past je heel mooi! Het ziet er naar uit dat het voor jou ook een stuk comfortabeler zit op een wat kleiner paard.

In de draf-foto's zit je net steeds met je kont uit het zadel en dat ziet er een beetje stom uit Haha! Volgende keer wil ik graag een foto van jullie in stap zien.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 09:09

Ja Jippie, komt in orde Bloos Haha!

Het zit idd stukken beter, al moeten we nog wel erg wennen. Tja, en dat de fotograaf nu graag mijn kont liever UIT het zadel heeft dan ERIN, daar kan ik niks aan doen. Wilde toch deze vuurdoop met jullie delen Knipoog

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:17

leuke foto's hoor
en mooi paardje Haha!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:51

wat een gaaf dier!!!
ik wil meeer foto's Haha!

moes: volgens mij ben jij 17 aangezien die 87 achter je email hebt staan (correct me if i'm wrong)

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:39

Leuk paard wow!!!! ziet er al goed uit aangezien ze zo kort onder het zadel is. Ik ben heel benieuwd naar de ontwikkeling.

groetjes Merilyn

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 12:06

Wow, wat een prachtig paardje, kan me voorstellen dat je daar verliefd op bent *LOL*. Jullie zien er ook mooi uit als combi!

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:42

Gefeliciteerd Jes! Met deze prachtige nieuwe aanwinst! Ze is echt prachtig en ze staat je heel goed!