Rijden met 'one rein' op Wendy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Rijden met 'one rein' op Wendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 20:20

Vandaag heb ik voor de tweede keer met Wendy gereden zonder dat ik de teugels aan het halster had, daarvoor in de plaats had ik een touwtje aan het halster vast.
Het ging erg goed, zeker omdat we het allebei nog nooit echt gedaan hebben.

Ik helemaal happy dat ik erop zit Tong uitsteken
1 Afbeelding

Stap
2 Afbeelding

Drafje
3 Afbeelding

Drafje: En duik! Wendy zoekt teugeldruk, maar die zal ze niet vinden, ze moet op eigen benen leren lopen.
4 Afbeelding

Het zadel eraf gehaald: Stap
5 Afbeelding

Klein meningsverschil, Wendy wil naar links ik naar rechts. Op de tweede still geeft ze al toe en op de laatste gaat ze echt de bocht door.
6 Afbeelding
7 Afbeelding

Draf
8 Afbeelding

Aandraven op stem en zit, zonder beenhulp
9 Afbeelding

En ontspan
10 Afbeelding

Draf en ik wil zo te zien naar rechts gaan Haha!
11 Afbeelding


12 Afbeelding

Tjah Bloos Ik had lol geloof ik....
13 Afbeelding

Commentaar en tips enzo mogen natuurlijk altijd, daar kunnen we alleen maar van leren.


Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:25

leuk vosje hoor!
als ik zonder zadel rij, kan ik er nooit opgeraken Clown mijn paard wilt dan ook nooit stilstaan, maakt die het me nog een beetje moeilijker Rolleyes


¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨
Whatever happened, happened¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨


iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:32

Met dank voor het maken van de foto's en filmpjes...... Aan mij natuurlijk Tong uitsteken

Ik vond het rijden vandaag heel leuk op wendy en spider! lekker weertje. Super dus!
Ik vond het 'one reinen' leuk om een keer gedaan te hebben.(foto's van mij op Wendy en Spider komen morgen) En ik vond het bij jou ook goed gaan vandaag. Er zaten goed ontspannen momenten tussen. En daarbij vind ik dat Wendy het ook redelijk goed oppakt ondanks dat ze geen zin had.

De eerste foto vind ik trouwens echt leuk. Daar kijkt ze tenminste vrolijk en jij ook. Verder kan ik niet echt commentaar geven omdat ik zelf niet zo veel van de nekreining af weet. Wel proberen om zonder zadel je tenen naar bededen te laten wijzen. Dan heb je je benen ook meer ontspannen.

.

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 00:58

proficiat !!

ik weet hoe moeilijk het is om je paard te laten reageren op one rein en zeker bij een paard dat teugeldruk zoekt , mijn merrie heeft ook terug op eigen benen moeten leren lopen !!

veel succes en plezier verder met je mooie vosje !!

groetjes

a dog is for life not just for christmas

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:08

Knap hoor!!
Wendy ziet er ook weer allervrolijkst uit Haha!
Ik vind haar er wel een stuk beter uitzien dan eerst!!
OK dan!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 19:46

@ Kowloon, ik stap ook niet zonder zadel op want Wendy vind dat op de een of andere manier doodeng. Ik stap met zadel op, ga dan voor het zadel zitten en haal het van haar rug af.
@ iwayalover: dat van de tenen weet ik, dat probeer ik ook, maar op de een of andere manier doe ik ze toch weer in de lucht wanneer ik ga drijven Haha! en daar Wendy niet echt voor het been was die dag waren er dus weinig momenten dat mijn tenen wel mooi afhingen.

Shana en Amanda heel erg bedankt! OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 78 bezoekers