voor het eerst met zadel erop op de foto!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:06

Wij longeren ook eerst zonder beugels daarna met loshangende beugels. Went ie vast aan dat geklapper. De volgende stap is hangen over het zadel en daarna zitten op het zadel zonder teugels maar met iets om de hals (beugelriem) of een over de hals teruggehaalde teugel. Ik wens je veel succus met je paardje dat gaat zeker wel lukken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:30

noedel schreef:
nou ik heb even alle 4 de pagina's gelezen en tsss hoe moeilijk kan je dan zeg Scheve mond
ik had er nog niet over nagedacht maar nu ik dat wel doe..super dat je met die losse beugels oefent!
ik ben ook bezig met een 2 jarige tinker Knipoog dus zal m binnekort ook eens met losse beugels longeren

stel; je bent aan het galloperen, en je raak een beugel kwijt. dan zal je paard compleet flippen omdat er van alles tegen zn buik beukt. maar dat zal jou niet gebeuren aangezien jou paard dit kent OK dan!
maar daar hebben die "o zo ervaren mensen" zeker nooit last van Verward want dat gaat natuurlijk allemaal perfect

heel erg mooi beestje!! wat een ontzettend lief hoofd Lovers
ziet er goed ontspannen uit Haha!


´k zal nie van me eige gaan zegge dat k profesional ben...het is pas me 2e paardje die ik zadelmak maak maar er komen er meer volgend jaar.
ik heb deze tot nu toe bijna helemaal zelf gedaan...2x hulp gehad van femke_L . maar me ouders zijn altijd in de buurt en me moeder heeft dat altijd als wek gedaan..dus die zal ook wel weten waar ik mee bezig ben en als k ´t fout doe zegt ze ´t heus wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:05

dat bedoel ik Knipoog

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:14

siets schreef:
ja, dan kun je hem ook wel laten overrijden door een tractor, want daar kan hij ook mee te maken krijgen . Dan moet je hem ook laten wennen aan het tikken van de zweep, omdat hij daar later mee te maken kan krijgen. nee, bewaar dit gewoon voor later.... Hij moet eerst dat zadel goed accepteren (wat ik eigenlijk al wel goed vind gaan) en ga dan steeds een stapje verder....


Jah maar poverreden worden door een traktor is niet de bedoeling en straks dingen tegen zijn buik aan wel. Het gaat er niet perse om dat hij er druk krijgt, maar wel dat er dingen tegenaan komt, omdat straks je been daar ook komt te liggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:00

Shiloh schreef:
Jah maar poverreden worden door een traktor is niet de bedoeling en straks dingen tegen zijn buik aan wel. Het gaat er niet perse om dat hij er druk krijgt, maar wel dat er dingen tegenaan komt, omdat straks je been daar ook komt te liggen!


helemaal mee eens *LOL*

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:15

het is misschien ook nog wel makkelijk voor later als je bv buitenritten maakt en dat je daar door een klein paadje met takken moet, dat tikt ook tegen zn buik aan, tis misschien wel weer anders als beugels maar toch..


Ik vind nog steeds:

Ieder kent zn eigen paard het beste en weet hoever hij/zij kan gaan bij het paard.
Verder doe ik het ook altijd zo en het bevalt me prima...

Ik wacht ook op de fotos van je haffie

siena
Berichten: 98
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: hernen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:41

Ik vond de laatste foto echt heel leuk. jammer van de longeer foto's

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:57

Shiloh schreef:
Jah maar poverreden worden door een traktor is niet de bedoeling en straks dingen tegen zijn buik aan wel. Het gaat er niet perse om dat hij er druk krijgt, maar wel dat er dingen tegenaan komt, omdat straks je been daar ook komt te liggen!


Ik heb ook niet gezegd dat hij Poverreden moet worden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 09:20

Vosse schreef:
Ik wacht ook op de fotos van je haffie



de staan al bijna een week bij [ITP] hij staat volgens mij nu op pagina 3 ofzo

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:17

leuke foto's hoor!
vind het een mooi paardje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:37

promiss schreef:
leuke foto's hoor!
vind het een mooi paardje Lachen


TnQ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:07

K heb er net gelongeerd en daarna gaan hangen en stappen...ging echt kei goed *LOL* ...

Raina
Berichten: 222
Geregistreerd: 01-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:28

pfoe sommige mensen kunnen wel moeilijk reageren
ik vind het een super goede methode OK dan!
en het is een super leuk paardje!!!
Heel veel succes en plezier er nog mee!! Haha!

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:06

Raina schreef:
pfoe sommige mensen kunnen wel moeilijk reageren
ik vind het een super goede methode OK dan!
en het is een super leuk paardje!!!
Heel veel succes en plezier er nog mee!! Haha!

Groetjes


ik vin ´t ook een goeie methode....

bedankt!!