voor het eerst met zadel erop op de foto!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:31

#Ymke# schreef:
Je voelt je blijkbaar aangesproken Knipoog


haha zo zou je het kunne noeme jah...

ricky_lover

Berichten: 694
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: plaatsnoord.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:46

wel een leuk paardje hoor

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:00

Fijn dat het al zo goed gaat, mooi paard ook!

En ik vind het echt heel zielig dat hier mensen zich druk zitten te maken over loshangende beugels, get a live...
Om heel eerlijk te zijn heb ik er heel hard om moeten lachen.. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:29

ricky_lover schreef:
wel een leuk paardje hoor


Dankje!!

wendylover
Berichten: 91
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: loppem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:11

idd, het ziet er een zeer brave en toekomstlovende beestje uit. veel succes met het zadelmak maken.

greets Anne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:20

wendylover schreef:
idd, het ziet er een zeer brave en toekomstlovende beestje uit. veel succes met het zadelmak maken.

greets Anne


zal wel lukken..maar hij heeft het niet op mensen met een zware stem...als ie de hoort is ie nie meer zo braaf Schijnheilig

Camin
Berichten: 95
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: Zoeterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:20

Toen ik de foto's met losse beugels zag kwam er ook even een protest bij me op, maar goed, iedereen doet alles met zijn eigen redenen. Om het klapperen iets minder te maken kan je ook je stijgbeugels onder je bovenste zweetblad vastmaken, zodat ze niet te ver omhoog gegooit kunnen worden => dan komen ze ook minder hard tegen z'n buik aan...

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 00:53

ik heb ook een pony in gereden en die hebben we na een aantal keren ook met lange beugels gelongeerd. Dan wennen ze er aan dat er wat tegen hun buik klappert. En idd kun je ze wel beter iets korter doen, die pony waar wij mee bezig waren kon ook nog weleens raar springen en als de beugels dan te lang zijn kan dat nare gevolgen hebben (hebben wij gelukkig niet gehad).
Veel plezier met het inrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:29

Carolien007 schreef:
ik heb ook een pony in gereden en die hebben we na een aantal keren ook met lange beugels gelongeerd. Dan wennen ze er aan dat er wat tegen hun buik klappert. En idd kun je ze wel beter iets korter doen, die pony waar wij mee bezig waren kon ook nog weleens raar springen en als de beugels dan te lang zijn kan dat nare gevolgen hebben (hebben wij gelukkig niet gehad).
Veel plezier met het inrijden.


haha dankje....

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:31

sjeetje wat een gezeur over die beugels... dat moet iedereen voor zichzelf weten.
iedereen die ik ken en paarden zadelmak maakt laat ook altijd de beugels hangen om het paard het kloppen tegen de buik te leren kennen... als je dat niet doet en ze voelen ineens iets tegen de buik kunnen ze behoorlijk schrikken.

leuk paard trouwens, wat zit er voor een afstamming achter? lijkt heel veel op een paard wat ik ken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:38

LiSSy schreef:
sjeetje wat een gezeur over die beugels... dat moet iedereen voor zichzelf weten.
iedereen die ik ken en paarden zadelmak maakt laat ook altijd de beugels hangen om het paard het kloppen tegen de buik te leren kennen... als je dat niet doet en ze voelen ineens iets tegen de buik kunnen ze behoorlijk schrikken.

leuk paard trouwens, wat zit er voor een afstamming achter? lijkt heel veel op een paard wat ik ken


Mistral x Concorde

Kel2004

Berichten: 1424
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Almere, of all places...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:45

siccootje schreef:
Leuke foto's maar je moet nooit de beugels naar beneden doen als je longeert!!!! klappert het

Dat hoeft natuurlijk niet verkeerd te zijn. Als ze niet tegen de elleboog klapperen dan kan het voor sommige paarden de beenhulp vervangen (beenhulp zonder ruiter dus) Is per paard verschillenh he.

Leuk paard trouwens. Dat wordt wel een topper. succes

Kel2004

Berichten: 1424
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Almere, of all places...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:55

Jammer dat ik weer terug kwam op die beugels. Zag pas later dat er al heel wat over geschreven was. Doe lekker waar je zin in hebt hoor. Check mn onderschrift. Sommige mensen Bloos!

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:20

joepje schreef:
Het is vrij logisch dat niet iedereen dezelfde mening heeft,maar wat betreft het inrijden kun je beter eerst een boek lezen dat gaat over een paard africhten en inrijden.
is misschien voor je paardje wel prettig!


Ik denk dat jij maar een boek moet gaan lezen want in het boek HET JONGE PAARD Aanrijden en trainen
staat dat je de beugels los moet longeren... Maar jullie zullen nog wel nooit een paard zadelmak hebben gemaakt.
Ik wens je vel succes als je longeert zonder beugels. als je dan er op gaat en het paard gaat ineens sneller, en dat zal hij zeker doen want hij is niet aan het gewicht gewend zal jij in een keer inkomen met je been. Paard zal gaan bokken jij valt......... Met de losse beugels zal hj gewend zijn dat er iets tegen zijn buik klappert en hier niet zo fel op reageren.

Iedereen met gezond verstand zal zo het paard zadelmak maken en zal dit ook doen. Het is echt niet zielig of derenmishandeling, als je dit wel vindt kan je beter niet gaan paardrijden want dat is dan naar mijn idee nog veel meer dierenmishandeling.

On-topic: He wat een leuk paard. Hij loopt al aardig ontspannen zie ik. Hij zal ook wel niet moeilijk doen als je erop gaat zitten. Veel succes!!!!

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:23

Kel2004 schreef:
Jammer dat ik weer terug kwam op die beugels. Zag pas later dat er al heel wat over geschreven was.

Idem dito
Haha! Haha!

Succes verder En hoop gauw foto's van onder het zadel te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:41

Marije1984 schreef:
Idem dito
Haha! Haha!

Succes verder En hoop gauw foto's van onder het zadel te zien


k ben heel de week ziek geweest Boos! en vandaag nog wat aan het uitzieken...hij is dus heel de week niet gelongeerd omdat de bak nog natter was dan nu en ik nu nog niet zosnel iemand die het paard nog niet zo goed kent laat longeren....hij heeft z´n kuren afen toe nog dus laat ´m die dan maar voor de veiligheid op mij afkomen en niet op vriendinnen van me..maar ik ga er op als de bak een beetje droger is als nu i.v.m. uitglijden....hier een foto omte laten zien wat voor modderpoel we nu hebben Clown


Afbeelding

Valentinotje

Berichten: 373
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:00

Wow waar kunnen mensen al niet een probleem van maken zeg...

Janneke, ik vind het er echt heel goed uit zien oor!
Wij reden de paarden van klanten ook altijd op 2,5 jarige leeftijd in, MET klapperende beugels!!! Dit om valpartijen en schrikreacties te voorkomen als we er voor het eerst op gingen...
Het is alleen maar leerzaam voor die jongen paarden...
En ja als ze na het inrijden weer naar hun eigenaren gingen werden ze daar gewoon nog het voorjaar en zomer op het land gezet! En daarna pas weer het werk opgepakt... Dus zielig is het echt niet...

Mijn paard is zeer gevoleig op de hulpen en was toen ik hem opnieuw inreed erg schrikkerig als ik bv me been naar achteren legde of me teugels oppaktte (kortom als ik een beweging maakte)
Ik heb hem dus ook heel vaak (en dat doe ik nu nog geregeld) gelongeerd met losse beugels, en dit helpt echt!
IK kan nu gewoon me been verleggen enzow, zonder een rare reactie te krijgen...

Succes met het verdere inrijden! Zal vast goedgaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:13

Valentinotje schreef:
Wow waar kunnen mensen al niet een probleem van maken zeg...

Janneke, ik vind het er echt heel goed uit zien oor!
Wij reden de paarden van klanten ook altijd op 2,5 jarige leeftijd in, MET klapperende beugels!!! Dit om valpartijen en schrikreacties te voorkomen als we er voor het eerst op gingen...
Het is alleen maar leerzaam voor die jongen paarden...
En ja als ze na het inrijden weer naar hun eigenaren gingen werden ze daar gewoon nog het voorjaar en zomer op het land gezet! En daarna pas weer het werk opgepakt... Dus zielig is het echt niet...

Mijn paard is zeer gevoleig op de hulpen en was toen ik hem opnieuw inreed erg schrikkerig als ik bv me been naar achteren legde of me teugels oppaktte (kortom als ik een beweging maakte)
Ik heb hem dus ook heel vaak (en dat doe ik nu nog geregeld) gelongeerd met losse beugels, en dit helpt echt!
IK kan nu gewoon me been verleggen enzow, zonder een rare reactie te krijgen...

Succes met het verdere inrijden! Zal vast goedgaan...

ik vervacht alleen schrik reacties als b.v. de hond in een keer langs loopt(dit was een voorbeeld...de hond moet binnen blijven als ik er opga)

maar verder zal het wel goed kome

love_britt

Berichten: 671
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Arnhem/Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 09:16

mooi beestje joh!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:48

love_britt schreef:
mooi beestje joh!!!!!!!!!!!!


TnQ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:14

ja ja naar een weet stil te hebben gestaan gaat ie dalijk weer aan ´t werk

LISWA

Berichten: 381
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:58

heel leuk paardje.. ziet er erg goed uit...
snap niet wat het probleem is van sommige mensen..
nog veel plezier met haar!

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:18

Skreiandor schreef:
Die hangende beugels zorgen ervoor dat het paard er alvast aan gewend is om straks als je er op zit aangedreven te worden. Wanneer je dit niet doet en het paard deze druk voor de eerste keer voelt als jij er op zit heb je grote kans dat je er vanaf gegooid wordt!!
Nog nooit een paard zadelmak gemaakt zien worden???


jewel, maar wij haalden de beugels er altijd af.. maar ieder z'n eige theorie zo te horen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:25

nou ik heb even alle 4 de pagina's gelezen en tsss hoe moeilijk kan je dan zeg Scheve mond
ik had er nog niet over nagedacht maar nu ik dat wel doe..super dat je met die losse beugels oefent!
ik ben ook bezig met een 2 jarige tinker Knipoog dus zal m binnekort ook eens met losse beugels longeren

stel; je bent aan het galloperen, en je raak een beugel kwijt. dan zal je paard compleet flippen omdat er van alles tegen zn buik beukt. maar dat zal jou niet gebeuren aangezien jou paard dit kent OK dan!
maar daar hebben die "o zo ervaren mensen" zeker nooit last van Verward want dat gaat natuurlijk allemaal perfect

heel erg mooi beestje!! wat een ontzettend lief hoofd Lovers
ziet er goed ontspannen uit Haha!

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:27

He jullie hebben een zwenbad achter het huis. Jammer dat het geen mooi weer is Haha!:D:D:D
Wat een modderpoel zeg. Daar had ik niet bij stil gestaan.
Hopen dat het weer en de bakken gauw beter wordt, Daar hebben we allemaal baat bij.