voor het eerst met zadel erop op de foto!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:47

Vosse schreef:
nou ik vind het er goed uitzien hoor

Ieder beleerd op zn eigen manier, en ieder weet hoever je kan gaan bij je eigen paarden, je kan niet vanaf een foto zeggen wat je wel en wat je niet kan doen.


helemaal mee eens....hij vin het allemaal wel best gelukkig...over 1 weekje denk ik dat ik er al op zit *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:33

MeiaLuna schreef:
Mee eens Rona!Bij ons worden de paarden ook zadelmak gemaakt met de beugels los en liefst nog met een zak stro bovenop het zadel(moet dan een ruiter voorstellen).En je hoort wel vaker dat paarden op hun 2 jaar zadelmak gemaakt worden en dan een jaartje terug op de wei gaan.Vele professionele stallen doen dit zo want als het paard al 3 is en ze moeten dan nog beginnen met hem zadelmak te maken,krijgen ze hem nooit op tijd klaar voor hun eerste concour(tussen de 3 en 3,5jaar!)



best eem goed idee van die zak stro...maar aan welke zadel delen maak je die vast zodat die niet verschuift??

Nienketje17
Berichten: 294
Geregistreerd: 12-09-04
Woonplaats: Onder Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:42

het maakt nix uit of de beugels nu los hangen of omhoog zitten. wij doen het ook altijd met beugels naar beneden en op mn stagebedrijf ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:47

Nienketje17 schreef:
het maakt nix uit of de beugels nu los hangen of omhoog zitten. wij doen het ook altijd met beugels naar beneden en op mn stagebedrijf ook.


een menings verschil...jij zegt dat het niks uit maakt...maar als je het logisch bekijkt is het toch beter voor het paard of licht dat aan mij??

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:41

Duidelijk mensen die nooit paarden zadelmak hebben gemaakt. Dit is juist een goede methode, ga eens kijken op 10 stallen waar paarden zadelmak worden gemaakt. Daar gebeurt dit overal! Geef pas commentaar als je daadwerkelijk weet waar je het over hebt!

Wbt die haflinger moet ik ze gelijk geven.. heb je daar wel eens een DA naar laten kijken??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:53

#Ymke# schreef:
Duidelijk mensen die nooit paarden zadelmak hebben gemaakt. Dit is juist een goede methode, ga eens kijken op 10 stallen waar paarden zadelmak worden gemaakt. Daar gebeurt dit overal! Geef pas commentaar als je daadwerkelijk weet waar je het over hebt!

Wbt die haflinger moet ik ze gelijk geven.. heb je daar wel eens een DA naar laten kijken??


Ja ...DA heeft erna gegeken en hij staat weer lekker in de wei bij z'n maatjes

voor bewijs ervan hoop ik dat femke deze week komt voor foto's te maken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:59

Eszelon4ever schreef:
jaa maar kijk die haf in der porfiel.. niet gezond dus..
ik snap ook niet waar mensen zich druk om maken.. ik heb het vaak zo gezien ook met de paarden van de manege


Dit is een ander paard...dus hoef je niet over me haf te beginne..daar is al discussie en commentaar zat op geweest!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:23

Skreiandor schreef:
Die hangende beugels zorgen ervoor dat het paard er alvast aan gewend is om straks als je er op zit aangedreven te worden.


hoe drijf jij aan dan Verward
die beugels geven naar mijn mening helemaal niet de druk van drijven aan...
vind het ook totaal niet nodig dat beugels los hangen met longeren Knipoog maar iedereen zijn eigen manier toch OK dan! de ene manier hoeft zeker niet beter te zijn dan de andere manier Lachen

wel een leuk paard verder!
en ben benieuwd naar foto's van je haf, hoe hij er nu uitziet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:39

Waterkippie schreef:
hoe drijf jij aan dan Verward
die beugels geven naar mijn mening helemaal niet de druk van drijven aan...
vind het ook totaal niet nodig dat beugels los hangen met longeren Knipoog maar iedereen zijn eigen manier toch OK dan! de ene manier hoeft zeker niet beter te zijn dan de andere manier Lachen

wel een leuk paard verder!
en ben benieuwd naar foto's van je haf, hoe hij er nu uitziet Lachen


nee....maar onder het rijden zitten er misschien benen tegen z´n buik die af en toe een tikje veroorzaken

k hoop dat foto´s van me hafl. deze week gemaakt worde!!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:12

#Ymke# schreef:
Duidelijk mensen die nooit paarden zadelmak hebben gemaakt. Dit is juist een goede methode, ga eens kijken op 10 stallen waar paarden zadelmak worden gemaakt. Daar gebeurt dit overal! Geef pas commentaar als je daadwerkelijk weet waar je het over hebt!

Wbt die haflinger moet ik ze gelijk geven.. heb je daar wel eens een DA naar laten kijken??


sorry, maar hoe weet jij zo dat ik nog nooit een paard zadelmak heb gemaakt? Dat heb ik toch wel degelijk gedaan, heb er nu 4 paarden op zitten. Die zijn allemaal goed uit de verf gekomen, en dat op MIJN manier....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:33

siets schreef:
sorry, maar hoe weet jij zo dat ik nog nooit een paard zadelmak heb gemaakt? Dat heb ik toch wel degelijk gedaan, heb er nu 4 paarden op zitten. Die zijn allemaal goed uit de verf gekomen, en dat op MIJN manier....


Ik doe het op mijn manier...en dat gaat ook prima...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:27

De beugels naar beneden doen kan, helemaal geen probleem. De een doet het wel, de andere niet... Het is niet slecht en niet goed, het maakt dus eigenlijk weinig uit.

Wat wel belangrijk is, is dat de beugels wat hoger hangen dus nog op de buik zodat als er een keer naar de beugels geslagen wordt de hoef niet in de beugel vast kan komen te zitten (helaas dat gebeurt, ik heb het zelf meegemaakt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:57

gijsenkim schreef:
De beugels naar beneden doen kan, helemaal geen probleem. De een doet het wel, de andere niet... Het is niet slecht en niet goed, het maakt dus eigenlijk weinig uit.

Wat wel belangrijk is, is dat de beugels wat hoger hangen dus nog op de buik zodat als er een keer naar de beugels geslagen wordt de hoef niet in de beugel vast kan komen te zitten (helaas dat gebeurt, ik heb het zelf meegemaakt).



Bedankt voor de tip daar had ik nog niet over na gedacht

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:37

T gaat weer op zijn bokts hier Haha! .

Ik ben het eens met Niekentje en vosse en Gk en de rest. Het maakt niet uit als de beugels nu opgestoken of niet zijn, het is geen wereldramp voor het paard. Er zijn genoeg paarden die zo beleerd worden, en zij hebben er nooit iets aan overgehouden. De een doet het met opstestoken beugels, en als zij graag haar beugels afsteekt dan doet ze toch maar?

Daarbij vind ik het een beetje flauw om haar haf erbij te betrekken, dat is een totaal andere discussie. Ze heeft toen trouwens toegegeven dat ze fout was(wat niet veel mensen op bokt durven) en die haf staat weer fijn in de wei, die discussie is dus gesloten Lachen

Verder is het wel een leuk paard Tong uitsteken Haha!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:48

xKatleentjex schreef:
T gaat weer op zijn bokts hier Haha! .

Ik ben het eens met Niekentje en vosse en Gk en de rest. Het maakt niet uit als de beugels nu opgestoken of niet zijn, het is geen wereldramp voor het paard. Er zijn genoeg paarden die zo beleerd worden, en zij hebben er nooit iets aan overgehouden. De een doet het met opstestoken beugels, en als zij graag haar beugels afsteekt dan doet ze toch maar?

Daarbij vind ik het een beetje flauw om haar haf erbij te betrekken, dat is een totaal andere discussie. Ze heeft toen trouwens toegegeven dat ze fout was(wat niet veel mensen op bokt durven) en die haf staat weer fijn in de wei, die discussie is dus gesloten Lachen

Verder is het wel een leuk paard Tong uitsteken Haha!


Hier ben ik het idd helemaal mee eens, wat maakt het uit met die beugels...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:53

wat een drukte wat een drukte.
die haf erbij betrekken is zo de gewoonte van bokt. als explosion ooit een keer wilder zou doen zouden ze ook meteen grijpen naar Phara zijn zadel Haha! zelfs bij een manegepaard gingen ze meteen nar Phara zijn zadel Knipoog
dus...
ik zie ook geen paard dat bokt en steigert of zelfs maar ongelukkig kijkt bij de beugels. dus. maak er niet zon probleem van...
er zin meer wegen die naar rome leiden.
je hebt een leuk paardje trouwens Knipoog

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:56

0ojannekeo0 schreef:
dit was de 4e keer dat Tivina een zadel op had.

er staat trouwens duidelijk in het begin vermeld dat dit paard meerdere keren het zadel heeft op gehad Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:39

pharagirlke schreef:
wat een drukte wat een drukte.
die haf erbij betrekken is zo de gewoonte van bokt. als explosion ooit een keer wilder zou doen zouden ze ook meteen grijpen naar Phara zijn zadel Haha! zelfs bij een manegepaard gingen ze meteen nar Phara zijn zadel Knipoog
dus...
ik zie ook geen paard dat bokt en steigert of zelfs maar ongelukkig kijkt bij de beugels. dus. maak er niet zon probleem van...
er zin meer wegen die naar rome leiden.
je hebt een leuk paardje trouwens Knipoog


nou maar hopen dat ie leuk blijft als ik er op zit Tong uitsteken Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:07

K ben vergeten het te vertellen maar k wil het toch even kwijt....ik heb een weddeschap me pa: als ik er de 1e keer in stap niet afval gaat ie mij betalen *LOL* nu maar hopen dat ik blijf zitten Schijnheilig Tong uitsteken Knipoog

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:36

Josa schreef:
Als het paard er goed op reageert dan denk ik niet dat het kwaad kan eigenlijk, dan is hij er maar alvast aan gewend.

Dta is ook wel weer zo maar ik rijdt paarden altijd anders in dus vandaar... Lachen

Nienketje17
Berichten: 294
Geregistreerd: 12-09-04
Woonplaats: Onder Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:31

0ojannekeo0 schreef:
een menings verschil...jij zegt dat het niks uit maakt...maar als je het logisch bekijkt is het toch beter voor het paard of licht dat aan mij??


het is idd beter voor het paard als de beugels naar beneden hangen. het is egt het gesprek van de dag volgens mij. je moet je paard gewoon op jou manier inrijden, ze is tenslotte van jou. en femke weet heus wat ze doet hoor. veel suc6 Lachen

horseloverc

Berichten: 872
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:16

heey
ik heb mijn fjordje ook zelf ingereden. Ik deed het tog ietsje anders... ik vind niet dat er door de beugels zo los te hangen ""druk"" is... Druk leert hij vanzelf mee omgaan.. Ik deed het ietsje anders :
beugels WEL los maar met een touwtje onder de singel door aan elkaar vastmaken.. Zo bungelen ze wel tegen zijn buik maar klappen ze niet.. dat gevoel moet een paard leren te accepteren niet klappen van beugels...
xxx cindy

ps leuk paardje en gaat volges mij best goedkomen met inrijden hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:45

Nienketje17 schreef:
het is idd beter voor het paard als de beugels naar beneden hangen. het is egt het gesprek van de dag volgens mij. je moet je paard gewoon op jou manier inrijden, ze is tenslotte van jou. en femke weet heus wat ze doet hoor. veel suc6 Lachen


jah dat denk ik ook wel...ik heb al veel van haar geleerd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:46

horseloverc schreef:
heey
ik heb mijn fjordje ook zelf ingereden. Ik deed het tog ietsje anders... ik vind niet dat er door de beugels zo los te hangen ""druk"" is... Druk leert hij vanzelf mee omgaan.. Ik deed het ietsje anders :
beugels WEL los maar met een touwtje onder de singel door aan elkaar vastmaken.. Zo bungelen ze wel tegen zijn buik maar klappen ze niet.. dat gevoel moet een paard leren te accepteren niet klappen van beugels...
xxx cindy

ps leuk paardje en gaat volges mij best goedkomen met inrijden hoor


Zal k eens proberen als ik weer beter ben!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:59

siets schreef:
sorry, maar hoe weet jij zo dat ik nog nooit een paard zadelmak heb gemaakt? Dat heb ik toch wel degelijk gedaan, heb er nu 4 paarden op zitten. Die zijn allemaal goed uit de verf gekomen, en dat op MIJN manier....


Je voelt je blijkbaar aangesproken Knipoog