Springen met een westernzadel gaat prima!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 09:37

Smurfinnetje schreef:
Nou Majo, laat ze hier maar lekker zeiken, ik vind het erg leuke foto's en Dancer is een erg leuk paard.

Pardon? Bloos! Ik geef iemand gewoon tips zodat ze verder kan komen met wat ze doet, en het is meteen zeiken?? Verward Ik heb verder ook nooit gezegd dat het paard niet leuk is en dat alles gewoon verkeerd ofzo is. Als je niet tegen kritiek kan, gewoon geen foto's zetten Het wordt op een goede manier verteld hier hoor. Verder als je geen foto's meer zet omdat iemand je rijstijl minder vindt....vooral doen, want zo is reacties plaatsen ook niet echt leuk meer... Scheve mond sorry voor de uitbarsting maar het moest er ff uit Tong uitsteken

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 09:47

hej hej rustig aan dames je geeft kritiek op een ander maar betekend nog niet dat je meteen persoonlijk aangevallen wordt hoor.
en wie kritiek geeft kan kritiek terug verwachten.
ik denk dat wat majo bedoeld is het maakt niet uit wat voor foto's je hier neerzet er is altijd iets aan te ontdekken wat er fout gaat, en daar wordt het meeste opgelet door iedereen. dus alle fouten worden opgesomt omdat ze daar ruiter en paard mee denken te helpen. prima wanneer er gevraagd wordt om opbouwende kritiek maar niet leuk wanneer het niet gevraagd wordt. zeker niet als er dan al gezegd wordt van oke nou weet ik het allemaal wel. dat er dan nog tig mensen hetzelfde zeggen. okee alles wat gezegd is wordt hier 100x herhaald zo'n beetje door iedereen.
niemand kent de pony of de ruiter het is een momentopname en een foto kan je niet beoordelen op het totale ruiter paard plaatje. je kan wel proberen te helpen. maar ik moet zeggen dat ik het ook niet altijd aardig over vond komen. ik val hierbij niemand persoonlijk aan wil alleen maar uitleggen het gaat in zoveel topics zo ook bij heel veel topics van mij is het zo gegaan ook als het wel allemaal goed ging dan vonden ze nog iets wat fout was. nou ja prima als een iemand dat op een goede manier zegt daar leer je van.
maar van iedereen hetzelfde horen is niet leuk.

love_britt

Berichten: 671
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Arnhem/Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 10:21

leuwk Haha! Haha! Pling Pling OK dan! Cheese! Clown Vingers aflikken

Smurfinnetje
Berichten: 51
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:25

Hee Annetjuh,

Dat "laat ze maar lekker zeiken" is gewoon een beetje bedoeld zo van; Ach, trek het je niet te veel aan. En dat ze een leuk paard heeft mag ik toch wel gewoon zeggen. Met die zin bedoelde ik echt niet dat jij of wie dan ook heeft gezegd dat Dancer geen leuk paard is. Dus;) Voel je niet aangevallen hoor.

En daarnaast; op bokt hebben veel mensen er een handje van (niet persé voor jou bedoeld hoor Annetjuh:D) om met z'n allen lekker aan te vallen in wat voor vorm dan ook, en daar kun je flink geïrriteerd van raken als je dacht gewoon ff wat leuke foto's op internet te zetten.....Veel mensen zullen het vast allemaal niet zo bedoelen, maar het is niet leuk om altijd kritiek te krijgen...Zeker niet als je daar niet om gevraagd hebt idd...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:33

fabske schreef:
(.....)en gaat mee met zijn beweging.(.....)

Daar ben ik het dus niet mee eens, ik vind dat ze echt enorm achterblijft in de beweging.
Het paard zal er heus geen trauma aan overhouden, maar ik persoonlijk hou hier niet van. Omdat bewezen moet worden dat je met een westernzadel wel over hindernissen kan komen worden deze foto's hier geplaatst, laat dan ook echt goede foto's zien.
Dan nog vind ik het onzin, al die verschillende type zadels zijn niet voor de kat zijn viool bedacht.

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:42

Ok ok..misschien gaat ze niet perfect mee met de beweging maar dat is met dit zadel gewoon niet goed mogelijk. Ik vind niet dat ze de pony hindert, anders zou ie wel niet voor haar springen, hij weigert bijna niets. Als ze nou echt een springruiter was dan zou ze natuurlijk ook wel met een springzadel rijden.. maar deze hindernisjes komen misschien 4x per jaar tevoorschijn en das toch echt te weinig om een vz zadel aan te schaffen (wat ze overigens nog wel heeft willen doen).. Je hebt ook wel gelijk, maar je moet het misschien niet zien als iets professioneels, wat je vaak doet... Dan heb je natuurlijk wel een springzadel nodig..

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:11

ohohoh, weer eens een bokttopic Haha!. Wat gaat het er weer gezellig aan toe... Waarom kan iemand niet gewoon lekker voor de lol rijden? Het ziet er leuk uit, het plezier straalt ervanaf. Ik snap dit allemaal niet zo...

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:15

Ik vindt het er leuk uit zien.

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 13:40

*hele diepe zucht* Laatste keer: ik hoef niet te bewijzen dat ik met dit zadel de hindernis overkom, ik vond het gewoon leuk wat foto's te plaatsen en ik heb voor deze titel gekozen. Sorry als ik er mensen mee kwets. Sorry ook als ik niet goed rijd. Sorry als mensen denken dat ik mijn pony hinder. Sorry als het allemaal niet goed is.
Fabske, jouw reactie... ik had het niet beter kunnen verwoorden. Het ging mij erom wat leuke foto's erop te zetten, in het kader van: misschien is het wel leuk om erop te reageren. Maar bij alle topics gaan mensen zoeken naar dingen die niet goed zijn.
Succes verder, tot ziens.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:58

Goed, als je alleen maar positieve reacties has gewild had je het er bij moeten zetten, dan had ik mijn mening voor me gehouden.

ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:47

Hey! Majo...

ik vind de foto's wel heel leuk !
en je ziet dat je paard er plezier in heeft!
nog veel sucses! OK dan!
ps:je hebt een prachtig paardje Haha!

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 15:50

sjuimpie ik kan me je reactie voorstellen maar daar ging dit topic niet over schijnbaar is dat verkeerd overgekomen.
het valt idd niet mee om met een westernzadel netjes te springen zoals het hoort. daar heb je gelijk in verder zijn er idd niet voor niets speciale zadels voor uitgevonden om overal het paard zoveel mogelijk comfort te geven en vrijheid in beweging. ben ik absoluut met je eens.
maar dit was gewoon een beetje lol met je knol zeg maar. is geen dagelijkse routine ofzo neej gewoon een beetje springen met het paard.
ik heb helaas geen foto's van mezelf springend van mn paard wel van de topic starter maar die ga ik niet plaatsen. dat kan ze als ze wil zelf doen.

het springen met een westernzadel kan wel maar niet te hoog en niet gemakkelijk. dat is hier aangeduidt en niet dat het dus perfect gaat neej dat het niet zo is dat je met een westernzadeltje helemaal geen sprongetje kan maken.

maar goed je kan hier eeuwig over discussieren iedereen heeft een eigen mening en dat is prima maar laat wel elkaar in de waarde hierbij.
en annutjuh er mag best commentaar gegeven worden dat is geen probleem er hoeft echt niet alleen maar gezegd te worden ah mooi paard of ow leuk. maar het hoeft niet tig keer hetzelfde te zijn je kan het ook in een tipvorm neer typen van als je een beetje meer dit had gedaan dan had je dit of dit resultaat gehad. klinkt al veel beter als dit en dit en dit is slecht. en zou anders moeten. leg dan liever uit hoe anders en op een nette manier. en dan nog geen tien keer hetzelfde verhaal

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:05

Ik vind het een leuk paardje en ach.. wat maakt het uit of je met een westernzadel springt?? Mag je toch zelf weten.. enne super leuke foto's!

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:24

Annetjuh schreef:
Goed, als je alleen maar positieve reacties has gewild had je het er bij moeten zetten, dan had ik mijn mening voor me gehouden.


misschien had je beter je mening voor je kunnen houden vanwege het feit dat je niets van westernrijden weet?

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:45

joepje schreef:
misschien had je beter je mening voor je kunnen houden vanwege het feit dat je niets van westernrijden weet?

Verward Waar bemoei jij je nou weer mee Scheve mond Jij weet niks over mij dus vel geen (voor)oordeel!

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:47

Annetjuh schreef:
Nou, je zegt dat het wel kan, maar ik vind het er nou niet bepaald prettig uitzien Zadel ligt ver naar achteren voor springen (zo kan hij moeilijker de kont meenemen) En jij kan moeilijk meekomen, omdat je beuegels op westernformaat zijn en bovendien doe je je handen niet mee naar voren...

Zie ik hier iets staan over: dit en dat is fout en het ziet er niet uit? Nee dacht het niet.... Bovendien zeg ik niks "tig" keer, maar maar 1 keer. Dat andere mewnsen nou dezelfde emning hebben kunnen zij niks aan doen... jullie zeggen wel dat wij jullie "aanvallen" maar kijk eens naar jezelf Scheve mond

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:30

ik val niemand persoonlijk aan hoor Haha!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:46

Haha...dat doet me aan mijn westernzadel-tijd denken!
Het kan prima...., maar als je paard een keer weigert......,
wil je niet weten hoe pijnlijk dat is!

Leuk paardje, zadel staat goed...., ik zou niet zo hoog durven met westerzadel, denk dat ik maximaal 50 cm heb gesprongen, anders komt ie teveel omhoog en zit de knop me in de weg.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 20:18

Hai,

Leuk paardje hoor!
Jullie zijn een leuke combinatie om te zien.

Als je weet waarin,waardoor en waarover de paarden in Texas soms moeten lopen met volledig(western) tuig en ruiter dan is zo een sprongetje af en toe echt een puilenschil hoor *LOL*

Geniet maar lekker van je paardje!

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 10:17

Dank je, dat doe ik ook zeker!! Haha! 4x per jaar spirngen is ook weleens leuk voor hem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:53

Sjuimpje schreef:
Het paard zal er heus geen trauma aan overhouden, .


Maar wel een hernia Knipoog

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 11:09

Pipo schreef:
Maar wel een hernia Knipoog


Tssssssss Haha! Cool

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:04

jammer.... ik zie de foto's nu niet meer....

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:24

kruisjes...

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:25

Smurfinnetje schreef:
En dat je teugels "te lang"zouden zijn bij foto 4 enzo; Goh, raar hè, als je western rijdt

Dat heb je zeker "van horen zeggen" Verward
Je kan dus wel merken dat jij duidelijk niks over westernrijden weet, dus
als iemand eventjes moet dimmen??
Ga je eerst maar even in de westernsport verdiepen voordat je zulke
onzinnige antwoorden eruit slaat!!! Verward

Westernrijden is niet altijd lange teugels... Dat is wat de leken denken idd,
en dit is niet om Majo aan te vallen, want ze zegt dat ze "echt
westernrijd" (sorry beetje kinderlijke verwoording Bloos ) maaro mjou op je
nummer te zetten en proberen ervoor te zorgen dat je niet meer van die
domme opmerkingenm aar terwijl je er niks van afweet@
Pfhoee, sorry voor dit allemaal, maar hier kan ik echt slecht tegen Haha!