casper@work in rood setje!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein_

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Medemblik, NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:38

en op gewone manege pony zal ik het maar noemen

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:38

pipolover schreef:
maar het komt wel zo over van je det het niet goed je doet het expres en al die dingen!!

foto's blijven foto's. Op de foto waar je pony steigert, zie je je trekken in de mond en LIJKT het, alsof je het express doet. Dat hoeft natuurlijk niet waar te zijn, maar sommige bokkers zullen dit inderdaad in het begin gedacht hebben Lachen

de meeste hier trouwens hebben het goed met je voor. Jij plaatst foto's waar nu eenmaal enkele duidelijke Rijtechnische fouten in staan, en daar word je goed op benadrukt, zodat je de volgende keer die fouten niet meer maakt en het er stukken beter uit gaat zien. Knipoog

Marjolein_

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Medemblik, NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:40

jah oke ik snap het ook heus wel ik ben ook geen genie maar overal waar ik een topic over neerzet reageren ze eigenlijk voor mijn geveol een beetje vreemd zelfs met longeerfoto's!!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:41

idd ik bedoel het ook niet gemeen ofzo...

Maar ik denk dat het gewoon verkeerd over komt op ons...
Je zegt dat je het niet express deed, maar op de fotos lijkt het wel zo en dat staan er ook nog smileys boven Haha! snap je dat het dan bij ons verkeerd over komt..
want zo lijkt het dus dat je het wel leuk vond door die smileys..

Probeer ons kritiek anders op te vatten en denk van nou als hij nou de volgende x al maar probeert te stijgeren dan schop ik hem naar voren Lachen

Marjolein_

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Medemblik, NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:42

oke maar ik hata het als ie steigert en ik heb die foto's er niet op gezet een vriendin en die vond het blijkbaar wel leuk!!! maar ik bens als de dood dat ik val en nog is slecht val ook dus ik vind het echt niet leuk!!

Marjolein_

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Medemblik, NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:46

maar kijk als je op die steiger foto je handen naar bopven doet trek je zijn hoofd toch juist omhoog en klapt ie toch juist achterover of ben ik nou gek??

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:47

ben je er trouwens zeker van dat het geen medisch probleem is? Als een pony pijn heeft in zijn rug kan hij ook wel eens gaan steigeren als teken van verzet.

Anders goed aanpakken als hij het doet, en vooral die handen losser en naar voren en goed bijdrijven, dan ziet het er normaal gezien al veel beter uit Lachen

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:49

pipolover schreef:
maar kijk als je op die steiger foto je handen naar bopven doet trek je zijn hoofd toch juist omhoog en klapt ie toch juist achterover of ben ik nou gek??

nee, je moet je handen niet recht omhoog trekken, maar iets onder het bithoogte laten we zeggen en naar voren duwen, dan hangen je teugels door en druk je met je gewicht tegen je pony aan, zodat je hem een beetje terug naar beneden dwingt Knipoog

kort samengevat gewoon niet aan de teugels trekken en niet met je gewicht naar achteren leunen Knipoog

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:49

pipolover schreef:
maar kijk als je op die steiger foto je handen naar bopven doet trek je zijn hoofd toch juist omhoog en klapt ie toch juist achterover of ben ik nou gek??


Nee je moet als hij steigerd, je handen richting z;n bit steken, doe maar net alsof je z'n bit wil aanraken dan is in iedergeval alle druk van de teugels af en zal hij sneller weer zakken...

Marjolein_

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Medemblik, NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:51

ooh ik dacht al oke bedankt

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:54

graag gedaan Lachen

ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:12

Monster schreef:
Als ik jou was, zou ik hem meteen een tik op z`n reet geven emt dat stijgeren

Enne, emt springen, neem je handen mee,



neenee geen goed idee!
kheb der ervaring mee!
Mijn paard stijgert ook! als protest!
maar je moet er goed mee opletten
als ze stijgert geef ik haar hand.. zodat ze maar lichtjes kan stijgeren
ff geleden deed ze het weer ik was het beu en gaf een mep!
ze stelde haar kaars recht! Scheve mond

Marjolein_

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Medemblik, NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:03

ooh oke!! maar ik geef er meestal een tik als ze weer gewoon staat als ze n et weer op de grond is en dan geeft ie een bok, tik ,bok,tik,bok en dan geef ik hem nog ene tik en stopt ie wel weer!!

missboy

Berichten: 162
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achterhoek :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:30

leuk ponytje,om het nog maar positief te houden! Haha!

ik wens je wel succes met het rijden en ik hoop voor je dat je haar het steigeren af kunt leren OK dan!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:45

missboy schreef:
leuk ponytje,om het nog maar positief te houden! Haha!

ik wens je wel succes met het rijden en ik hoop voor je dat je haar het steigeren af kunt leren OK dan!

maar ik bedoel het ook niet zwaar negatief ofzo hoor!!!

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:31

Hey, wat raar van Casper..? Vroeger deed ie nooit zo ! Zoveel kinderen konden er mee weg rijden... hij is bij ons nooit omhoog gegaan Verward

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:22

rowan17 schreef:
Hey, wat raar van Casper..? Vroeger deed ie nooit zo ! Zoveel kinderen konden er mee weg rijden... hij is bij ons nooit omhoog gegaan Verward


Na het zien van deze opmerking begin ik ook te twijfelen of de pony het uit zichzelf doet ...

Priscilla_xx

Berichten: 561
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 18:50

casper doet het echt uit zijn eigen hoor, als je hem aan de teugel probeert te krijgen gaat hij stijgeren, als je hem een tik geeft, en soms ook als je hem alleen maar aansport Verward
en als jullie het niet geloven dan komen jullie het maar even uitproberen Knipoog

Marjolein_

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Medemblik, NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:58

rowan17 hij doet het de laatse tijd erg veel melissa durft er bijna niet meer op te rijden !!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:54

Leuk diertje zeg.
Die stijger foto steil omhoog Scheve mond
Als hij het gewoon van dwarsigheid doet, laat er eens iemand achteraan lopen met een zweep en tik hem eens goed aan!
Je moet de pony echt goed laten schrikken ergens mee, zweep tussen de oren helpt vaak ook wel, maar ben er niet zo'n voorstander van.
Maar dit ziet er gevaarlijk uit.
Heb je eens iemand met ervaring er na laten kijke, misschien heeft hij ergens last van.
Heb een idee dat het toppic daar over gaat, maar ik meld het even Haha!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:11

parouscha schreef:
Leuk diertje zeg.
Je moet de pony echt goed laten schrikken ergens mee, zweep tussen de oren helpt vaak ook wel, maar ben er niet zo'n voorstander van.

nou nou,niet te agressief graag!!!beetje netjes houden!!!tuurlijk kun je en mag je een paard straffen,maar dat kan ook op andere plekken en dat hoeft dan niet meteen tussen de oren!!! Schijnheilig

ps.raar trouwens dan dat ze dat steigeren bij de vorige eigenaar niet heeft gedaan,aldus een bokker...... Scheve mond

missboy

Berichten: 162
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achterhoek :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:18

rowan17 schreef:
Hey, wat raar van Casper..? Vroeger deed ie nooit zo ! Zoveel kinderen konden er mee weg rijden... hij is bij ons nooit omhoog gegaan Verward

huh?ken je de pony???
raar dan dat de pony nu wel zomaar steigert......

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 08:40

alsjeblieft niet met een zweep tussen zijn oren.

Casper gaat dus flink in verzet en dat doet hij als hij aan de teugel moet lopen? Hoe vraag je hem aan de teugel?
Wat doet hij als je met een lang teugeltje stapt, draaft en gallopeert?
Je zou haast denken dat hij last heeft van iets.

LYSANNO
Berichten: 2164
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 08:56

vet mooi fotos !
ziet er heel mooi uit!

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 09:41

weet je zeker dat ie geen medische problemen heeft? Als ie geen medische problemen heeft zou ik op les gaan met deze shetlander!