Het paard met de dunne staart aan het werk :p

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:07

belachelijk dat jullie zo reageren, ik zeg gewoon wat ik er van vind en loop tenminste niet met iedereen weg te slijmen om iedereen te vriend te houde

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:07

belachelijk dat jullie zo reageren, ik zeg gewoon wat ik er van vind en loop tenminste niet met iedereen weg te slijmen om iedereen te vriend te houde

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:07

belachelijk dat jullie zo reageren, ik zeg gewoon wat ik er van vind en loop tenminste niet met iedereen weg te slijmen om iedereen te vriend te houde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:35

Dit is voor mij een paard wat heel goed loopt, het draagt inderdaad zich zelf.je paard hoor je met je zit en met je benen nageeflijk te rijden. Dus die teugeltjes ,laat maar lekker was lijntjes dat komt van zelf in orde.Free je zou zo mijn paard mogen komen rijden, ik ben hier zelf hard op aan het oefenen . OK dan! .

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:34

free schreef:
Neen dit was niet op jouw bedoelt hoor !!!



ok, dan is het goed Ach gut

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:44

Hé, wat is het hier gezellig ! Ik ben persoonlijk geen fan van de adb-stijl, maar zolang ik hem nog niet "life" heb kunnen bewonderen zul je mij verder niet horen. Aan de foto's te zien rijd je wel op de manier zoals hij het graag ziet, en ik zie een lekker ontspannen paard lopen. Gewoon lekker zo door gaan hoor !

Lhundol

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:53

ik heb de foto's gezien van dit paard tijden de cursus en vind dat hij er zeker vooruit op is gegaan!

dus willen alle kleine omhooggevallen meisjes even hun mond houden en zich weer lekker met hun eigen leventje gaan bemoeien? danku.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:25

Ze kunnen veel zeggen maar het begint er toch elke keer weer beter uit te zien. Goed, je paard loopt nog wat uit elkaar en niet helemaal in balans maar dat komt ook omdat jij die balans nog wat zoekt. Je houding is wel verbeterd en die handen komen ook wel...lekker blijven oefenen.
Maar het plaatje is op sommige foto's best netjes en geeft een ontspannen beeld! De spieren komen ook op de juiste plaats en dat krijg je ook niet zo voor elkaar, dus je zal het ergens toch best wel goed doen Knipoog
Mijn advies: lekker blijven oefenen en laat ze maar zeiken. Probeer goed aan je houding te werken, dan zullen jij en Montana als combinatie nog meer gaan groeien want het is echt een mooi beestje en hij kan best wel leuk lopen. Ik denk dat je de goede kant op gaat, ik zie nergens een plaatje waarbij je je paard hindert. Nu moet je leren om er "meer aan te gaan rijden" als je begrijpt wat ik bedoel. Op een gegeven moment moet het contact beter worden zodat je ook meer kunt vragen. Op dit moment kan je daar nog niet zoveel mee. Maar ik zeg altijd maar zo; de ontspanning is de basis van alles en bij jou is die ontspanning zeker aanwezig en daar kunnen anderen nog een poepie aan ruiken!
Succes!

DiantaM
Berichten: 11278
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:39

Ik heb zelf ook geen ervaring met de Adb stijl, dus hierover zal ik niks zeggen. Ik vind je houding verre van perfect, maar je paard loopt wel heerlijk ontspannen, en daar gaat het om!! ALs je paard goed loopt, kun je veel makkelijker aan je houding werken. Beter een paard wat 'te lang' wordt gereden, dan een paard wat in elkaar getrokken wordt!! Het gaat er toch om wat het beste voor het paard is?

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 20:56

moes schreef:
belachelijk dat jullie zo reageren, ik zeg gewoon wat ik er van vind en loop tenminste niet met iedereen weg te slijmen om iedereen te vriend te houde


Dus volgens jouw is iedereen hier gewoon aant slijmen bij mij??? Waarom zouden ze dat doen? De meeste hier ken je niet eens Rolleyes

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 20:56

Zwelgje schreef:
Ze kunnen veel zeggen maar het begint er toch elke keer weer beter uit te zien. Goed, je paard loopt nog wat uit elkaar en niet helemaal in balans maar dat komt ook omdat jij die balans nog wat zoekt. Je houding is wel verbeterd en die handen komen ook wel...lekker blijven oefenen.
Maar het plaatje is op sommige foto's best netjes en geeft een ontspannen beeld! De spieren komen ook op de juiste plaats en dat krijg je ook niet zo voor elkaar, dus je zal het ergens toch best wel goed doen Knipoog
Mijn advies: lekker blijven oefenen en laat ze maar zeiken. Probeer goed aan je houding te werken, dan zullen jij en Montana als combinatie nog meer gaan groeien want het is echt een mooi beestje en hij kan best wel leuk lopen. Ik denk dat je de goede kant op gaat, ik zie nergens een plaatje waarbij je je paard hindert. Nu moet je leren om er "meer aan te gaan rijden" als je begrijpt wat ik bedoel. Op een gegeven moment moet het contact beter worden zodat je ook meer kunt vragen. Op dit moment kan je daar nog niet zoveel mee. Maar ik zeg altijd maar zo; de ontspanning is de basis van alles en bij jou is die ontspanning zeker aanwezig en daar kunnen anderen nog een poepie aan ruiken!
Succes!


Bedankt Lachen Lachen . Op mijn houding ben ik erg hard aan het werken

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:41

Ziet er hartstikke goed uit hoor!!! Trek je niks aan van die zeikerds (om het zo maar even te zeggen Bloos ) SUcces verder Lachen

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 09:56

dus willen alle kleine omhooggevallen meisjes even hun mond houden en zich weer lekker met hun eigen leventje gaan bemoeien? danku.[/quote]
klein exuse moi hoe was je ook alweer 16?

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 09:57

Lhundol schreef:
ik heb de foto's gezien van dit paard tijden de cursus en vind dat hij er zeker vooruit op is gegaan!

dus willen alle kleine omhooggevallen meisjes even hun mond houden en zich weer lekker met hun eigen leventje gaan bemoeien? danku.


Zo, en dit is 16? Het merendeel in dit topic is ouder als jij, dus wie is hier het meisje Schijnheilig?

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:15

Het gaat hier niet over hoe oud je bent, maar hoe oud je je gedraagt. Hiermee verwijs ik naar niemand, maar het is gewoon een vaststaand feit. Ik ken zeer volwassen mensen van 16, ik ken mensen die nog met de poppen spelen bij wijze van spreke. Als jullie verder willen discussiëren, stel ik voor om de pb-knop te gebruiken, anders gebruik ik de TEM knop.

Iedereen verder nog een fijne dag toegewenst Lachen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:24

jeetje erg gezellig hier

ik vind het een onwijs leuk dier
de manier van rijden ben ik niet kapot van, ik zie liever meer contact met de mond , en dus ook meer aanleuning vanuit het been

het is echt een plaatje om te zien en volgensmij kan ie ook erg lekker lopen
wat ik wel jammer aan het plaatje vind, is dat je hem zo hebt ingepakt, en bandages, en vliegenetje, en borsttuig, zo zie je veel minder paard en dat vind ik erg jammer
maar zo te zien gaat het verder wel helemaal goedkomen met jullie

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:38

idd heel gezellig hier.... Clown
ik vind het mooie foto's hoor!!

Alline
Berichten: 454
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Ferwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:10

Ik ben juist niet zo van die aanleuning als ie ontspannen loopt (zo is iedereen weer anders) dus ik vind het wel netjes!! en ach ja de rest is al gezegt. succes

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:32

aanleuning wil IMO zeggen contact ,met je paard, precies voelen wat er veranderd in de hand zodat je ook op tijd voelt wanneer been bij te geven enzo...
ik ken ook geen enkele jury die hoge punten geeft als je met waslijntjes de proef rijd hoor Scheve mond

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:45

Ik vind het echt een in oogspringende combinatie. Het plezier straalt er vanaf! Ziet er echt heel leuk en ontspannen uit.

Verder kunnen mensen nog zoveel zeggen, maar op het moment dat je nog niet 100% zeker van je zelf bent, kan je beter zo rijden, en onder begeleiding meer oppakken, dan dat je in je eentje gaat aankl*ten, en op die wijze wellicht de gevoeligheid of de werkwil van het paard verminderd.

Vind het er echt leuk uit zien!

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 17:47

crossmonster schreef:
het is echt een plaatje om te zien en volgensmij kan ie ook erg lekker lopen
wat ik wel jammer aan het plaatje vind, is dat je hem zo hebt ingepakt, en bandages, en vliegenetje, en borsttuig, zo zie je veel minder paard en dat vind ik erg jammer
maar zo te zien gaat het verder wel helemaal goedkomen met jullie


Vliegennetje is tegen de vliegjes, dit is het beste middel daartegen dat ik ooit tegengekomen ben. Het is misschien niet zo heel mooi maarja het werkt en dat is het voornaamste. Bandages, tja dat doe ik eigenlijk meestal aan als ik dressuur rij en voortuig is omdat montana extreem weinig schoft heeft waardoor het zadel gaat schuiven naar achteren. En ik vind zo'n voortuig daarbij nog eens mooi ook

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:03

Ik vind een voortuig ook mooi en als je het nodig hebt, heb je het nodig...

Mellow

Berichten: 6495
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:22

ik kan alleen maar positief zijn.
het ziet er erg ontspannen uit.
maar er mag wel wat meer contact met de mond zijn maar daar ben je mee bezig om dat te verbeteren Knipoog

commentaar is al genoeg gegeven.
en van dat negatieve moet je je niks aantrekken beter de teugels te los dan te strak...Scheve mond

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 07:26

TongeR schreef:
ik kan alleen maar positief zijn.
het ziet er erg ontspannen uit.
maar er mag wel wat meer contact met de mond zijn maar daar ben je mee bezig om dat te verbeteren Knipoog

commentaar is al genoeg gegeven.
en van dat negatieve moet je je niks aantrekken beter de teugels te los dan te strak...Scheve mond


Inderdaad, ik weet dat mijn teugels het grote probleem zijn maar als je het zo bekijkt is het allesinds beter los dan strak in de mond zitten trekken !

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 14:44

Tiko schreef:
Ik vind het echt een in oogspringende combinatie. Het plezier straalt er vanaf! Ziet er echt heel leuk en ontspannen uit.

Verder kunnen mensen nog zoveel zeggen, maar op het moment dat je nog niet 100% zeker van je zelf bent, kan je beter zo rijden, en onder begeleiding meer oppakken, dan dat je in je eentje gaat aankl*ten, en op die wijze wellicht de gevoeligheid of de werkwil van het paard verminderd.

Vind het er echt leuk uit zien!


Bedankt , fijn om te horen dat sommige het nog niet zo negatief vinden die lange teugels !