bezoek aan Manege Zonder Drempels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

bezoek aan Manege Zonder Drempels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 14:16

Wij (het NST) hebben op onze keuringen dit jaar inzameling gehouden voor de Manege Zonder Drempels en ik ben vandaag persoonlijk de opbrengst wezen brengen. Deze manege doet bijzonder goed werk voor Gehandicapten kinderen en ouderen die niet meer op een paard kunnen rijden. Ze werken met een huifbed waarop de gehandicapten kunnen liggen en door de beweging van de paarden(Tinker)ruggen gaan ze ontspannen. Het is niet alleen goed voor hun spieren, maar ook voor darmen, longen, nieren, enz. Dit is heel mooi om te zien, hoe die mensen genieten van hun 20 minuten durende ritje. De gehandicapten komen uit het hele land. Soms kunnen ze er ook overnachten. Ze hebben 4 huifbedden waar 2 Tinkers onder lopen. Deze zijn helemaal op elkaar getraind en lopen ook alleen maar samen. Er wordt merendeel gewerkt met vrijwilligers en ze krijgen GEEN subsidie. Dit vind ik schandalig, want manege's waar de gehandicapten wel op de paarden kunnen rijden, krijgen die subsidie wel. Daarom zijn er veel mensen nodig die hun willen/kunnen steunen. Je kan dit zelf doen door een donatie of een collecte houden.
Ik wil graag via dit bericht meer bekendheid geven aan deze manege want het is voor deze gehandicapten mensen ook een lust en genieten op een paardenrug net als jullie dit vinden (alleen gaat het voor jullie wat makkelijker)
Wil je meer informatie kijk dan op: www.manege-zonder-drempels.nl

Hieronder nog wat foto's.
Hier staan er 2 te wachten op een ritje. Er staat helemaal niemand bij. Ze staan gewoon zo los in de bak.
Afbeelding

Bij goed weer rijden ze buiten op het erf rondjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze jongen ligt op zijn buik vooruit te kijken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:22

Wat doen die mensen goed werk!!!
Een meisje van ons op stal is daar met haar gehandicapte neef geweest.
Hij had de tijd van z'n leven

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:25

Wat doen die mensen goed werk zeg
Heel leuk om te zien en ik kan me voorstellen dat de gehandicapten de tijd van hun leven hebben

Je moet niet dronken dat ik denken ben!!!!!!!!!!!!!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:32

Ik ben daar ook een dagje langs geweest en het ziet er daar zo goed uit OK dan! .
Paarden staan er goed bij en aan de gehandicapte mens is ook prima gedacht OK dan!

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:34

Dat is echt een hele mooie stichting zeg. En het is inderdaad schandalig dat ze geen subsidie krijgen. Ik denk dat ik eens een stukje in ons clubblad ga wijden aan deze stichting Haha!

*Hé hallo, kijk me eens het gras zien groeien. En iedereen maar denken da 'k niets doe...*

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 14:36

Toppie OK dan! Hoe meer bekendheid, hoe meer gaven Haha!
Je kan ook lege cartridges van je computer voor ze sparen.

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:44

ben wel eens op de site geweest. Ik was toen erg onder de indruk. Heb nl. altijd met gehandicapten gewerkt. Ze doen inderdaad super goed werk.
Goed dat je er meer bekendheid aan wil geven!!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:10

Wat een mooi doel om voor in te zamelen!
Ik hoop dat de bekend die je er aan geeft uiteindelijk nog meer op gaat leveren voor ze.
Was de opbrengst een beetje prettig?
Ik heb niet echt bewust een collectebus ofzo zien staan die ene keer dat ik er dit jaar was (met de hengstenkeuring en -show).
Of was het toen nog niet?


Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:29

Mijn vriendin heeft een kindje van 5 die gehandicapt is en is daar al meerdere malen wezen rijden. Ze moest in zon hang zak liggen tussen 2 tinker konten in. GEweldig!!
Ik heb hier op stal een tijdje aan geestelijk gehandicapten les gegeven. ( syndroom van down etc) geweldig vond ik dat!!! ze hebben hier verder op een tehuis voor die mensen en hebben nu sinds kort een eigen manege voor de bewoners!
af en toe komen ze even bij mij kijken en die mensen zijn zo dankbaar!! ze knuffelen en zoenen je dood Haha!:D:D

ik heb dan ook een bijdrage in de bus gedaan in Dalen op de keuring!!!

Djana

Berichten: 764
Geregistreerd: 15-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:49

Heb even op hun site gekeken en ik krijg er gewoon kippenvel van, wat doen die mensen goed werk zeg OK dan!

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 17:18

Gaan jullie nu ook doneren?? of als jullie een evenement organiseren ook aan hun denken en inzamelen.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:23

Het is idd echt super werk wat ze doen. Maar ik wil toch even gezegd hebben dat dit soort manege's door het hele land zitten. Alleen dan wat kleiner en sommige zijn niet alleen voor gehandicapten. Het is dus niet zo dat gehandicapten die willen paardrijden alleen daar terecht kunnen.

Maar topwerk wat ze verrichten OK dan!

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:24

Ik vind helpen met cartridges ook een goed idee. Zal morgen ook eens met de baas over hebben. Een paar x per jaar komt er een manegekrantje uit. Misschien dat ze daar ook nog iets over willen schrijven....

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 17:38

Vonnie84 schreef:
Het is idd echt super werk wat ze doen. Maar ik wil toch even gezegd hebben dat dit soort manege's door het hele land zitten. Alleen dan wat kleiner en sommige zijn niet alleen voor gehandicapten. Het is dus niet zo dat gehandicapten die willen paardrijden alleen daar terecht kunnen.

Maar topwerk wat ze verrichten OK dan!


Ik zeg ook niet dat er geen maneges voor gehadicapten zijn, maar deze manege is speciaal en alleen voor mensen die niet OP een paard kunnen rijden. Deze manege werkt alleen met de huifbedden. Die maneges krijgen in het algemeen subsidie en deze manege niet. Zij moeten het dus doen van sponsering en giften. vandaar dat deze manege aandacht verdient.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:43

yep, weet ik. Maar ik wou het toch even gezegd hebben Lachen

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 20:54

Vonnie84 schreef:
yep, weet ik. Maar ik wou het toch even gezegd hebben Lachen


tuurlijk, ze zijn allemaal goed bezig OK dan!

Belker

Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:28

Verplaatst naar HAW

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:31

Wat was de opbrengst van het stamboek? mag ook per pb.

21-5-2010 Luc geboren!

Dela

Berichten: 6940
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:04

kijk dit vind ik gewoonweg geweldig. zulke mensen mogen ook genieten.
super werk wat deze mensen doen, zal ook wel willen helpen!!!

A horse without an equestrian is still a horse, but an equestrian without a horse is just a human

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:06

oh men, wat gaaf zeg!! toppie OK dan!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:14

heel mooi dat dit bestaat!!! valt me op dat de paarden helemaal geen tuig op hebben... hoe trekken ze die wagen dan? 'duwen' ze hem met hun borst ofzo?

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 22:17

Debo schreef:
heel mooi dat dit bestaat!!! valt me op dat de paarden helemaal geen tuig op hebben... hoe trekken ze die wagen dan? 'duwen' ze hem met hun borst ofzo?


Ja, ze staan er gewoon los onder en duwen de kar met hun borst vooruit.
Ik vind het zo super, dat ze zo braaf zijn. Toen ik aankwam stond er een koppel gewoon onder de kar te wachten. niemand erbij. Elk ander paard zou er vandoor zijn gegaan.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:03

die manege is van familie van mijn ex vriend, ja het is echt gaaf om te zien dat die gehandicapten zoveel lol in paarden zien!! Het is een hele goede training voor ze.

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:44

Mijn gehandicapte tweelingzus gaat er elk jaar ook heen met m'n ouders, omdat ze niet meer op een paard kon zitten is dit echt een geweldige oplossing. Ze geniet er elke keer van OK dan!

Nevada

Afanaisa
Berichten: 574
Geregistreerd: 29-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:42

Wat cool dat ze dat doen!!!
En wat braaf dat ie paardjes gewoon onder die kar blijven staan!
Zie ik nou op foto 1 dat die binnenbak helemaal beschilderd is aan de binnenkant?

Heel goed werk van ze!!! toppie!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers