Terlia

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:56

WAT een elegant dier zeg!!! Wowzers!

De lastigste zijn de beste Haha! Haha! Haha! Haha! .......... en dees is lastig, das duidelijk Haha! Haha! Haha!


Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:38

Lekker ding Kwijl maar nee, zo te zien geen schatje onder het zadel. Ben erg benieuwd hoe ze het verder in de sport zal gaan doen!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:42

Stoer dier om te zien! Nog een beetje aan de jolige kant Haha!
Ook deze foto's zijn erg mooi Sannah OK dan!

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:26

mooi paard!! en heeft zeker kwaliteiten.
is dat niet Floris Koster op die laatste foto's en de eerste 6?

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:45

Kwijl wat een gaaf beest zeg!!!! die gangen.. volgens mij moet je daar ontzettend aan wennen... zooooo als je die tog eens zou mogen rijden... (en als je het goed met der kunt vinden Knipoog ) OK dan! Die ruiter (floris) ken ik trouwens... hehe Schijnheilig Lachen

'Moonlight Holly'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 08:34

Wat een plaatje is het toch Lovers
Ik had hier ook gelezen over de opmerking van Rien maar ik had het heel anders opgevat. Ik dacht bij mezelf: misschien zegt dat iets over Rien en de testruiters zelf Tong uitsteken

gijsenkim schreef:
.......... en dees is lastig, das duidelijk Haha! Haha! Haha!

Volgens mij is Terlia helemaal niet lastig hoor. Terlia is misschien een beetje sensibel en erg jong verder niet.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 09:55

Ik heb hem vrijdag ook gezien. Wat een droom van een merrie Haha!

Heb haar toen ook bij van Uytert gezien (op hengstenshow), toen was ze net onder het zadel en heel ontspannen. Vond dat nogal een verschil met vrijdag eerlijk gezegd.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 09:58

saluut schreef:
Vond de opmerking van Rien ook héél erg onprofessioneel. Het is natuurlijk heel makkelijk om dan iemand af te zeiken. Ben benieuwd of als Edward zelf haar had gereden hij het lef had gehad om te zeggen dat terlia niet goed is afgericht.

Wat zei hij precies dan?

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:41

Hij zei:

Rien zei iets in de trant van: "Een droom van een merrie van er moet nog veel aandacht besteeds worden aan de africhting. Deze merrie zou in een ander trainingssysteem getraind moeten worden"

geen

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:57

saluut schreef:
Hij zei:

Rien zei iets in de trant van: "Een droom van een merrie van er moet nog veel aandacht besteeds worden aan de africhting. Deze merrie zou in een ander trainingssysteem getraind moeten worden"


Ha, ha, ja Rien is heeel erg tegen het "Anky-systeem". Dat heb ik wel gemerkt toen ik een keer een clinic bij hem reed. (Noooit meer! Haha! ) Maar waarom dat nou is? Hij ziet toch ook dat er momenteel heel veel ruiters succesvol zijn die volgens dat systeem rijden? Ruk en plukwerk heb je helaas in elk systeem... Maar Terlia en Edward Gal in dat systeem komt vast wel helemaal goed! Toppie! OK dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:21

Jippie schreef:



Volgens mij is Terlia helemaal niet lastig hoor. Terlia is misschien een beetje sensibel en erg jong verder niet.


Ik denk toch dat ze voor 90% van de ruiters niet te rijden is Haha! Haha! Haha! Zomaar Haha! Haha! Haha!

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:20

saluut schreef:
Hij zei:

Rien zei iets in de trant van: "Een droom van een merrie van er moet nog veel aandacht besteeds worden aan de africhting. Deze merrie zou in een ander trainingssysteem getraind moeten worden"


Dat zegt hij van elk paard wat niet klassiek is afgericht. Zelfs Salinero zou volgens hem ook vast anders gereden moeten worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:26

Magique schreef:
Dat zegt hij van elk paard wat niet klassiek is afgericht. Zelfs Salinero zou volgens hem ook vast anders gereden moeten worden



WOW die Rien, daar gaan we in de toekomst vast nog een hele hoop van horen in de sport. Weet iemand misschien wanneer Rien zelf start, lijkt me leuk om eens te kijken. Ik mis hem al een hele tijd aan het front.
Knipoog

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:26

Wauw! Wat een knapperd zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:29

Magique schreef:
Dat zegt hij van elk paard wat niet klassiek is afgericht. Zelfs Salinero zou volgens hem ook vast anders gereden moeten worden



Hij heeft niet gezegd dat het paard in een ander systeem gereden moest worden. Hij heeft gezegd dat het paard anders gereden moest worden. En hoe je dat dan wil interpeteren, dat is voor ieder persoon anders. In mijn ogen bedoelde hij dat je de merrie tijd moet geven omdat ze groot is en daarom rustig aan gedaan meot worden.

Maar ja.............mensen willen graag dingen zo negatief mogelijk horen en lezen.

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:29

Jippie schreef:
WOW die Rien, daar gaan we in de toekomst vast nog een hele hoop van horen in de sport.


Rien kijkt alleen terug in de tijd Haha!

Quote van een clinic van hemzelf: We rijden al 1000 den jaren klassiek, waarom zou dat nu ineens anders moeten ?

Huilen Huilen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:53

gijsenkim schreef:
De lastigste zijn de beste en dees is lastig, das duidelijk



Dees is Terlia en die is niet niet lastig, het is een heel grote merrie en sinds ze 2 1/2 was heeft ze een beetje teveel gedaan.
Terlia is het meest imponerende paard dat ik de laatste jaren heb gezien en hier staan een stel foto's die haar geen recht doen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:02

Zal ongetwijfeld Saar, Ongetwijfeld... ik heb haar niet irl gezien of de verrichitingen gevolgd....... Ik zie hier een stel foto´s en daarvan leid ik af dat dit niet een paard is waar je zomaal jan en alleman mee weg kan sturen. Lastig is niet een negatief woordje van mij Haha! Haha! Haha! in tegendeel zelfs!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:11

G&K heeft ws wel gelijk, ik denk zeker niet dat Terlia door iedereen te rijden is, volgens mij vereist ze veel ruitergevoel. Niet uit kwaaiigheid overigens, ik denk dat het een heel eerlijk dier is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:28

Welk echt goed sportpaard is dan wel door iedereen te rijden?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:35

Tolstoi Haha!

Probleem is dat je daar nooit echt achter zal komen omdat er maar weinig mensen zijn die hun toppaard door andere mensen laten berijden.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:50

Sjuim dit is toch de merrie die wij vorig jaar bij v. uytert zagen??? Wat een beest zeg!! Erg gaaf! *LOL*

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:13

Marjolein schreef:
Prinses Trien blijft toch een blij paard.
Ben benieuwd wat ze onder Edward verder gaat doen.


Ik vind het een superpaard, maar blij is nou niet echt het eerst wat bij me opkwam. Knipoog

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:00

Dit is gewoon het meest fantastische paard wat Nederland kent op het moment vind ik Lachen
Zo mooi, zo'n fantastische gangen.
Ik vind het echt een lust om naar te kijken!!

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:34

Terlia is gewoon OK dan!
Het is een jong dier dus mag ze eens lekker onstuimig zijn????

En Rien...tja...ook die kan het wel eens (vaak) mis hebben.
Geef mij Hamminga maar... OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 21 bezoekers