Treasure (Wolfgang X Julio Mariner xx) @ Work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:24

Ziet er weer goed uit Solvej!!!!

Ff offtopic koffie met een smaakje ??????? Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 16:45

Heel erg bedankt voor die leuke complimenten Haha! Lovers

Koffie met een smaakje Haha! hahaha Vingers aflikken

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:56

Wat bedoel je er dan mee Haha!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:46

ziet er goed uit maar waarom heb je sporen aan me wieltjes of met tandjes. Gewoon zo maar een vraagje

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:52

ziete er goed uit zeg, heel mooi, en lekker ontspannen ook.

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:13

Hoi Sol, goede fotograaf he?!
Ziet er fantastisch uit. (trotse moeder heeft gesproken! hihihi)
Weet dat je het heel goed doet met Treasure en goed op haar geestelijk en lichamelijk welzijn let.
Verheug me al op je as wedstrijden.Hoop dat je me ook zo goed aan het rijden krijg als ik een nieuw paard heb. Mag je aan mijn zit enz gaan werken.Want daar kan bij mij nog heel wat aan verbeterd worden!
Maar niet te streng zijn he!! (maar soms ook wel) Hebt me goed geholpen toen ik op Primeur en Jelle reed. Heb er alweer heel wat van geleerd (merkte ik toen ik op Codex reed).
Hopelijk kun jij ook eens zo trots om mijn rijkunsten worden zoals ik op de jouwe ben. Maar met jouw lessen moet dat wel lukken.(als ik maar luister naar wat je zegt. Want lessen kan iedereen wel gebruiken (zelf Ankie krijgt nog les).
XXX en ga zo door!!!! mam (Margreth)

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 18:22

Mickey, ik was vergeten om je vraag te beantwoorden of ik naar de Limburgse was geweest. Nee, ik had te weinig selectie wedstrijden gereden. Was je wel geweest? Hoe was het gegaan?

Flower, "Koffie met een smaakje" is een plaat die ik helemaal geweldig vind. En gewoon onzin die ik in mijn hoofd heb Haha!

Miekelover, ik rij haar meestal zonder sporen. Dat doet ze prima. Maar na haar 'vakantie' was ze erg lui geworden voor het been dus heb ik haar nu 2 dagen met deze sporen gereden (vind deze fijner omdat je er makkelijk mee aan het paard komt zonder je hele kuitdruk te forceren) om de hulpen te verfijnen en haar reactie te vergroten. En nu reageert ze weer zoals ik wil dat ze reageert en kunnen de sporen ook de kast weer in.

Dankjewel Marloezzke Haha! Ontspanning vind ik heel belangrijk dus daar werk ik dan ook het hardste aan.

Bah bah mama, wat ben jij een slijmbal haha Knipoog Maar wel een lieve slijmbal hoor
Tuurlijk ga ik je weer hard aan het werk zetten als je een nieuw paard hebt. Fijn dat mijn lessen je zo goed geholpen hebben !

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:23

Okkie1 schreef:
Dankjewel Haha! Ja Fee, dat was gister.

Ze schiet inderdaad vooruit Haha! Ik hoop dat ze zo vooruit blijft gaan Haha! Misschien wordt het tijd om haar nog eens in het echt te komen bewonderen he Ymke Haha!


Dat kom ik zeker doen. Neem ik m'n vriend mee die goed kan fotograveren met z'n turbocamera Haha! . Ben echt benieuwd! Ze was toen al prachtig maar volgens mij is nu echt een plaatje Lovers

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 18:24

Haha! Dat lijkt me leuk Ze is veel gespierder geworden, alleen haar manen zijn nu 3x niks meer Verdrietig Verheug me er op dat je nog eens langs komt Vond het erg gezellig

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:01

Okkie1 schreef:
Mickey, ik was vergeten om je vraag te beantwoorden of ik naar de Limburgse was geweest. Nee, ik had te weinig selectie wedstrijden gereden. Was je wel geweest? Hoe was het gegaan?

Flower, "Koffie met een smaakje" is een plaat die ik helemaal geweldig vind. En gewoon onzin die ik in mijn hoofd heb Haha!

Miekelover, ik rij haar meestal zonder sporen. Dat doet ze prima. Maar na haar 'vakantie' was ze erg lui geworden voor het been dus heb ik haar nu 2 dagen met deze sporen gereden (vind deze fijner omdat je er makkelijk mee aan het paard komt zonder je hele kuitdruk te forceren) om de hulpen te verfijnen en haar reactie te vergroten. En nu reageert ze weer zoals ik wil dat ze reageert en kunnen de sporen ook de kast weer in.

Dankjewel Marloezzke Haha! Ontspanning vind ik heel belangrijk dus daar werk ik dan ook het hardste aan.

Bah bah mama, wat ben jij een slijmbal haha Knipoog Maar wel een lieve slijmbal hoor
Tuurlijk ga ik je weer hard aan het werk zetten als je een nieuw paard hebt. Fijn dat mijn lessen je zo goed geholpen hebben !


Pas maar op Sollie, anders poets ik je kamer niet meer! Dus me niet te hard laten werken! Hoop wel dat Hub snel een geschikt paard voor me vindt!!!! En ja, je lessen zijn SUPER!!!!!!!! (slijmmmmmm)

vrijalover

Berichten: 2455
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:31

knap hoor!!! Al helemaal voor zo'n jong paardje! Kan je mooi vroeg starten met wedstrijden etc.!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:37

heey leuk beesje!!!maare waarom heb je die martingaal er zo raar aanzitte Verward

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 00:48

vrijalover schreef:
knap hoor!!! Al helemaal voor zo'n jong paardje! Kan je mooi vroeg starten met wedstrijden etc.!


Dankjewel Haha! Met wedstrijden zijn we al begonnen. Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 00:48

Meiske16, dankjewel Haha! Maar wat vindt je raar aan de martingaal?

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:06

beautyfull_mickey schreef:
denk dat okkie heel goed weet wat ze doet,merk je vooral aan de tekst die ze hierboven schrijft.
vind sowieso niet dat mensen over zoiets comentaar kunnen geven van achter hun pc.
en die toppaarden dan?die zullen met 4/5 ook al heel wat achter de rug hebben.
eigenaar kent het paard zelf het beste,en weet zelf het beste wat die wel of niet aankan zowel lichamelijk als geestelijk.

okkie,ik vind het super uitzien!
jeetje wat gaan jullie vooruit zeg.

was je ook naar de limburgse gegaan?/
zoja,hoe was het gegaan?


je hebt helemaal gelijk wat betreft die toppaarden van 4 of 5 jaar..
Maar die moeten ook al op zo'n jonge leeftijd keihard werken en presteren,
ik denk dat Mootje het niet persoonlijk bedoelde, maar in het algemeen.
Een jong paard Z-oefeningen laten doen kan nooit goed zijn, en dat kun je wel vanachter je pc concluderen...
Ik bedoel hier niet Okkie poersoonlijk mee. want zoals ik op de foto's zie rijdt ze super.

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:44

Sluit me aan bij joepje, ik vind travers en appuyementen te veel gevraagd voor een vierjarige. Je zou haar ook meer bezig kunnen houden met wachtoefeningen e.d. Maar dit is slechts mijn mening. Verder vind ik het wel een erg leuk paard, met veel body. Nog even een vraagje, waarom rijd je niet met cap of helm i.p.v een martingaal? Vind ook niet dat je die nodig bent (de martingaal dan), en hoe doe je dit op concours? Dan moet je ook de baan in zonder de martingaal. En ik ben van mening dat je altijd een helm op moet hebben, vooral op een jong paard maar ook op een oud paard. Heeft me vorig jaar mijn leven gered doordat mijn paard uitgleed en we met z'n tweeen op het asfalt smakten (hij bovenop mij).

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 11:37

Dankjewel Joepje voor het compliment.

Ik begrijp jullie best. Maar ik hou veel te veel van mijn diertje om haar lichamelijk/geestelijke welzijn te laten lijden onder het werk. (heb ik die zin nou goed geformuleerd?)
Wanneer we merken dat het teveel voor haar wordt zullen we meteen ingrijpen. Laatst zat ze even niet helemaal lekker in haar vel en heb ik haar vakantie gegeven zoals ik al eerder schreef, van een week weidegang en 3 weken voorwaarts neerwaarts. De wedstrijden in die periode heb ik afgezegd.
Nu ik haar weer opgepakt heb is ze weer helemaal vrolijk en werkt ze weer heel fijn mee. Wanneer het teveel voor haar was zou ik wel verzet krijgen.

Een ander voorbeeld dat we wel opletten of de paarden het aankunnen. We hebben hier een paard gehad voor de handel wat we zadelmak hadden gemaakt, maar die kon het werk duidelijk niet verwerken. Die hebben we een jaar op de wei gezet en daarna weer opgepakt. Toen kon hij het wel aan.
Dat paard was voor de handel. We hadden hem ook harder aan kunnen pakken en gewoon kunnen verkopen. Wat uiteraard veel problemen had veroorzaakt bij dat paard. Maar dan waren wij ervan af. Nu heeft hij een jaar lang in de kost gestaan zonder dat we er iets aan hadden, maar het paard zelf was er wel op vooruit gegaan.

Waarom ik niet met cap rij. Tja, ik ben misschien zo'n domme gans die eerst ernstig op de kop moet vallen voor ik er wat van geleerd heb. Ik vind het vreselijke ondingen en gebruik ze dan ook alleen bij het zadelmak maken, springen en wedstrijden.
Ik ben blij voor je dat het jou het leven heeft gered OK dan!

Wat betreft mijn martingaal. Dat heb ik op de vorige pagina uitgelegd, waarom ik daarmee rijd.
Hoe ik dat op concours doe? Gewoon eraf laten Haha! Je geeft zelf al aan dat ik hem eigenlijk niet nodig heb op haar dus is het ook geen probleem dat hij een keer er niet aanhangt.
Tijdens de training hebben we er allebei geen last van maar hij is er wel als ze eens haar hoofd in de lucht zóu gooien.

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:16

Ik denk dat iedereen die zegt dat vier jaar te jong is om met zulke oefeningen te beginnen, in zijn of haar omgeving wel een keer een paard heeft gekend die kapot gereden is. Ik ken er meerdere, meestal paarden met een goed karakter, die eerst alles prima vinden en meewerken, waarbij ineens de knop omgaat. Dit zijn meestal de paarden op handelsstallen (ook niet alle, voordat er weer iemand in de stress schiet). Vaak staan die op internet aangeboden als 'vijfjarige, kent series om de vier' en noem zo maar op. Dus waar ik heen wil met dit hele verhaal is, dat als jij er goed om denkt, en jij denkt dat het paard het aan kan, je het gewoon kan doen. Als ik je reacties zo lees dan krijg ik niet het idee dat je van plan bent je paard in de vernieling te rijden OK dan! ! Persoonlijk zou ik het niet doen (de oefeningen), maar dat is een ander verhaal!

Even off topic: Ik zie het heel vaak op foto's hier op bokt, mensen die zonder helm of cap rijden! Soms ook mensen waarvan ik het idee heb dat als het paard een stap opzij zet, ze er af liggen.....Erg gevaarlijk! Ik weet het, ik zeur......

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:41

Hoi Okkie, Ik snap echt wel dat je het beste met je paard voor hebt hoor!
ik bedoelde gewoon in het algemeen, ik vind het gewoon fout dat paarden op de leeftijd van 5 jaar al op Z niveau moeten lopen
Maar zoals ik net zei vind ik dat je echt goed rijdt, tussendoor ff hals laten strekken bijv.Dus niet alleen maar aan het werk, zo blijft het voor het paard ook lekker en relaxt! OK dan!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:28

Wat heb jij toch steeds ontzettende mooie paarden onder je kont Haha!
Mooie foto's hoor!!!

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:39

moi paard hoor
en foto's natuurlijk
vooral de 3 de foto is erg mooi Lachen

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:05

Okkie, zoals gewoonlijk ziet het er weer toppie uit

Ze groeit nog met de dag, vooral in de breedte, krijgt steeds meer body.
En ook jij leert nog steeds OK dan!

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:28

Okkie1 schreef:

Miekelover, ik rij haar meestal zonder sporen. Dat doet ze prima. Maar na haar 'vakantie' was ze erg lui geworden voor het been dus heb ik haar nu 2 dagen met deze sporen gereden (vind deze fijner omdat je er makkelijk mee aan het paard komt zonder je hele kuitdruk te forceren) om de hulpen te verfijnen en haar reactie te vergroten. En nu reageert ze weer zoals ik wil dat ze reageert en kunnen de sporen ook de kast weer in.



Als ik in je profiel kijk zie ik dat je haar bijna altijd met sporen rijd.

Ik vind je, je zegt het zelf al, een domme gans om zonder cap/ helm te rijden. Mijn hoofd is gelukkig nog heel dankzij een cap, ben ooit met paard en al tegen de bakrand omhoog gekomen en kwam met mijn hoofd tegen een spant, mijn cap was toen kapot. Ik heb daarwel van geleerd. En stap sindsdien niet meer zonder cap of helm op het paard. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Je zal waarschijnlijk best wel blijven zitten als een paard gek doet, maar het kan ook met andere dingen gebeuren. Bij mij kon het paard er ook niets aan doen. Nu vind je het misschien ondingen maar dat went vanzelf. En na verloop van tijd weet je niet beter. Ik wil je alleen maar waarschuwen, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Voor de rest je paard loopt netjes, maar doe het inderdaad wel rustig aan en geef hem de tijd. Dan heb je tenslotte langer plezier van hem.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 12:34

Dankjewel voor de complimenten Haha! Zal haar dadelijk zeggen dat jullie haar mooi vinden Lovers

Miss_petit, haha gelukkig blijf ik leren Haha! Sinds ik haar heb lijkt het alsof ik geen dipjes met rijden meer ken Haha! (zul je zien dat ik er binnenkort weer een krijg haha).

Vajramani, je zult het vast niet geloven, (maakt ook niet uit hoor Knipoog ) maar ik heb haar de laatste tijd zo fijn aan de gang dat ik haar echt zelden met sporen rijd. Zal wel eens foto's laten maken zonder sporen, dan zul je zien dat ze dan even fijn loopt aangezien ze nu weer helemaal reageert zoals ik wil dat ze reageert.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 13:28

mijn teugels blijven ook altijd onder mijn (spring)zadel hangen, je kan dan het overblijfsel van je teugels zeg maar (wat dus hangt) over de aangespannen teugel gooien (ipv eronder) merk je niks van en scheelt alles!