zeer spectucalair

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 17:46

Dit is een prospect voor de futurity eind volgend jaar. Ook zal hij het jaar daarop geshowd worden in de Derby, hij is dan 4 jaar. Als hij goed presteerd op deze shows zal hij nog een paar shows doen en daarna als dekhengst fungeren. Presteert hij niet goed of haalt hij de futurity niet dan zal hij geruint en doorverkocht worden, meestal aan een amateur ruiter die dan nog jaren plezier van het beestje zal hebben. Of hij wordt geexporteerd naar Europa. Lachen

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 17:54

Citaat:
Op 2001-11-13 13:15, schreef Prisca:
De meeste western paarden worden ingereden op 2 jaar. Zelfs in nederland doen ze dat.

***HoHo, er zijn maar weinig mensen hier in Ned. die met een 2 jarige Quarter/ Paint/ Appie al op dit niveau rijden. Wel zijn er mensen die lichtjes aan gaan rijden op een rijpe ruim 2 jarige (dus bijna 3). In Amerika wordt er grof geld verdiend aan paarden die op 2 jarige leeftijd al op dermate niveau presteren. Helaas gaat het geld nog voor het behoudt van hun paarden. Waarschijnlijk is dit een hengst, met mooie papieren, die gelukkig met 6 jaar al kan genieten van zijn pensioen en heeeeeeeeeeel veeel smachtende merries!!! Ik denk dit, omdat het anders absoluut zinloos is om dit paard al op 2 jarige wijze te trainen op dit niveau.....Er zijn mensen die menen dat westernpaarden met 2 jaar al stukken volwassener zijn, maar schijn bedriegd. Ook 'westernpaarden' zijn met 2 jaar fysiek nog echte puppies!!! Alleen door hun zware bespiering ogen ze 'volwassen'.......

Ikben er ook geen voorstander van maar wat ik weet is dat deze paarden veel eerder volwassen zijn dan een KWPNer of zoiets. Terwijl een Barok (Analusier)paard pas met 4-5 jaar pas volwassen zijn.

Tja verschil moet er zijn he Clown .


seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 18:21

Het is inderdaad een zoon van Playgun uit een dochter van Grays Starlight. Zeer goed bloed dus en zoals ik al zei een futurity prospect.

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 21:12

ik vind het ook aso maar die kan ook aan nix anders denken dan aan wedstrijden die meid!!!!!!!
ikben diegene nie en die kom ook niet hier op deze site maar ik noem geen namen...
ze zegt altijd iop wedstrijden dat pony ouder is hoe weet ik niet en springen mag ook al nie voordat ie 4 is.
ik vind zielig maar ja zij wil aan de top komen maar dwat dan nog

kelsey

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 23:59

Citaat:
ik vind zielig maar ja zij wil aan de top komen maar dwat dan nog



De weg naar de top is lang en daar kom je echt niet 123! Als zij de leeftijd van die pony voorliegt schiet ze nix mee op want die regels zijn der niet voor nix. Die regels zijn voor behoud van je paard. Als zij aan de top zou kunnen zijn is haar paard misschien al versleten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 09:29

Prachtig paardjen en je kunt heel mooi de ruiterhulpen zien op de foto. Alleen wel heel jammer dat dat dier over tien jaar al lang geconsumeerd zal zijn..... Huilen

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 10:25

[quote]
Op 2001-11-14 08:29, schreef Sonja:
Prachtig paardjen en je kunt heel mooi de ruiterhulpen zien op de foto. Alleen wel heel jammer dat dat dier over tien jaar al lang geconsumeerd zal zijn..... Huilen

Neeeeeeeeeee, zolang zijn benen sterk genoeg blijven om te kunnen dekken, zal deze hengst heeeeeeeeel oud worden.......

Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 10:32

Hoe je het ook wendt of keert...
Ik vind het een heel mooi paard, en hele mooie foto's!!!!