Babar [ijsco] @ work! (+ tölt filmpjes!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Babar [ijsco] @ work! (+ tölt filmpjes!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 13:11

hallo allemaal!

ik heb eindelijk mijn moeder over kunnen halen om eens wat foto's van me te maken op Babar! Eigenlijk zouden we samen gaan rijden, en zou ze tussendoor dan wat foto's maken, maar op het laatste moment zei ze plotseling dat ze last had van haar duim en daarom wel mee ging fietsen. (jaja, smoesjes, ze durft na al die jaren gewoon niet meer te rijden Haha! )

Na de foto's gezien te hebben heb ik weer een 'paar' aandachtspuntjes voor mijn houding:
- benen meer naar achter
- schouders omlaag
- handen omlaag
- tenen naar binnen
Deze punten hoef ik dus niet meer te horen, want die weet ik van mezelf. Andere opbouwende kritiek is natuurlijk meer dan welkom. Lachen

Over hoe Babar loopt ben ik wel heel tevreden, hij mag nog wat meer nageven in tölt en loopt vaak een beetje te lateraal, maar hij gebruikt wel goed zijn achterhand en heeft veel knie-actie, wat wel eens anders is geweest. Schijnheilig

filmpjes:
- http://www.freehomepages.com/helen88/VCLP0003.mov
- http://www.freehomepages.com/helen88/VCLP0004.mov

en nog wat foto's en stills uit de filmpjes:

Afbeelding
Je ziet aan Babar hoeveel zin hij er in heeft... Clown

Afbeelding
Niet al te veel op mij letten ajb... Tong uitsteken

Afbeelding
Beetje onscherp, maar dat heeft juist wel wat vind ik. Lachen

Afbeelding
Hek open maken. (en een 4-cijfer combinatieslot Haha! )

Afbeelding
Rustig aan het in stappen.

Afbeelding
En beginnen aan een lekker los töltje.

Afbeelding
Beetje buigen in stap.

Afbeelding
Tölt op de volte.

Afbeelding
Niet echt boeiende foto, maar ik vond het er wel harmonisch uitzien. Lachen

Afbeelding
Ietsje vlotter tölten...

Afbeelding
En nog ietsje vlotter...

Afbeelding
En dan hier tenslotte mijn favo foto. Bloos

Net toen we aan de draf-, galop- en evt. telgangfilmpjes wouden beginnen, was de camera vol. Boos! Deze keer dus alleen maar stap en tölt, maar misschien kan ik mijn moeder wel nog een keertje overhalen om mee te gaan. Schijnheilig

En, wat vinden jullie ervan? Haha!


Nicky_Ray

Berichten: 466
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Hollandscheveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:13

Mooi kleurtje!!!! lijkt wel een beetje een fjordenkleurtje. De laatste is idd een mooie foto, dat tölten ziet er ook zo vet uit!!!!

Bokkende fjordenrijder #52

paardjuhsz

Berichten: 3136
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Barneveld (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:14

Ik vind ze echt gaaf Lachen die tolt fotos vooral Tong uitsteken

#hoi Vork

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:26

Hee wat een leuk paardje heb jij zeg!!!! Grappig dat je per foto ziet dat de tolt steeds beter wordt! Die laatste foto's zien er inderdaad super uit.
De filmpjes zijn ook goed gelukt zeg! Echt een dribbeltje Haha!
Ga zo door!

En wat heb je trouwens een leuke rijbroek aan... jeans-achtig... wat grappig...

Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 13:35

Nicky_Ray"]
Mooi kleurtje!!!! lijkt wel een beetje een fjordenkleurtje.
[/quote]
Deze kleur heet wildkleur bruin, komt trouwens nog best vaak voor bij IJslanders. Lachen

[quote="paardjuhsz"]
Ik vind ze echt gaaf Lachen die tolt fotos vooral Tong uitsteken
[/quote]
Haha, het zijn zo'n beetje alleen maar tolt foto's. Haha!

[quote="ShadowFax schreef:
Hee wat een leuk paardje heb jij zeg!!!! Grappig dat je per foto ziet dat de tolt steeds beter wordt! Die laatste foto's zien er inderdaad super uit.
De filmpjes zijn ook goed gelukt zeg! Echt een dribbeltje Haha!
Ga zo door!

En wat heb je trouwens een leuke rijbroek aan... jeans-achtig... wat grappig...

Ja dat is inderdaad leuk he, hoe die tolt steeds beter wordt. Lachen
Hmm... dat met mijn rijbroek is denk ik een beetje vertekend door de foto's, het is namelijk een super standaard donkerblauwe rijbroek met nepleer aan de binnenkant .Haha! (oja, het is is mn verzorgpaardje, dus hij is jammer genoeg niet van mij Bloos )

Glenurtje

Berichten: 387
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Brabant, Herpen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:56

Wat een mooi beestje! Zo te zien tölt ie lekker Tong uitsteken Ik hou wel van dat soort kleurtjes Lachen Het valt me wel op dat je steeds iets verder naar achter gaat hangen, maar ach daar heb ik zelf ook altijd last van Bloos

Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 14:12

Ja ik weet het... Bloos Maar wat wil je met zo'n tempo tölt Schijnheilig
Bedankt trouwens voor de leuke reacties Lachen

romycarissa
Berichten: 30
Geregistreerd: 05-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:17

je lijkt een beetje op mij van gezicht! maar leuk beestje,erg leuk!

luv carissa

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:47

Je moeder kan wel goed timen zeg! Die tolt foto's zijn bijna allemaal precies op het juiste moment gemaakt! OK dan! Erg leuke foto's! Hij kan wel mooi tolten!!!

Leuk kleurtje ook zeg, dat wildkleur bruin... Schijnheilig (heb 'r ook een Knipoog)

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:50

Gaaf hoor!
Alleen om die tölt zou ik nog een keer op een ijsco willen rijden.
Lijkt me zo waanzinnig!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:52

superleuk! je zit er echt als zo'n 'ijslandse ruiter' (of hoe ik het ook moet zeggen Tong uitsteken ) op Knipoog

Lovers ....... NiCkY ....... Lovers

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:57

heey, leuke fotos! en filmpjes, welk bos rijd je joh als je in bilthoven woont...?

Groetjes, Marjolein

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:12

Ik vind trouwens die laatste foto inderdaad ook de mooiste! OK dan!

Oh ja, wat ik me ook nog afvroeg... Waarvoor gebruikte je die springschoenen, in dit geval? Ik ben zelf nog steeds erg nieuwsgierig naar het hele springschoengebeuren en wanneer waarvoor enz...

Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 17:20

Roskur"]
Je moeder kan wel goed timen zeg! Die tolt foto's zijn bijna allemaal precies op het juiste moment gemaakt! OK dan!
[/quote]
De laatste 4 foto's zijn stills uit de filmpjes, dus dat is meer een kwestie van op het goede moment op het pauze knopje drukken. Haha!
De springschoenen heb ik hier trouwens gebruikt voor wat extra knie-actie en zodat ie minder lateraal loopt in de tölt. Ik gebruik ze trouwens zo goed als nooit, maar voor de foto's leek me wel een goede gelegenheid, anders liggen ze daar maar een beetje in de kast. Knipoog

[quote="Amanda"]
Gaaf hoor!
Alleen om die tölt zou ik nog een keer op een ijsco willen rijden.
Lijkt me zo waanzinnig!
[/quote]
Is het ook, dus moet je zeker doen! Lachen

[quote="DeeSjah"]
superleuk! je zit er echt als zo'n 'ijslandse ruiter' (of hoe ik het ook moet zeggen Tong uitsteken ) op Knipoog
[/quote]
Uhm... ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn... Haha! Vaak zitten ijslander ruiters niet al te charmant op hun paard. Schijnheilig

[quote="MarjoEisla schreef:
heey, leuke fotos! en filmpjes, welk bos rijd je joh als je in bilthoven woont...?

In het bos rond Laage Vuursche, de Ridderoordse bossen. (tenminste, zo heet het volgens mij, ik weet het eigenlijk niet zeker Bloos )

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:29

leuke foto's hoor
hij/zij heeft echt een gave kleur

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:44

leuke ijsco hoor, tölt ziet er heel goed uit

DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:15

[quote]Uhm... ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn... Vaak zitten ijslander ruiters niet al te charmant op hun paard. [quote]

nou ben er maar blij mee want je zit er g0ed op ! OK dan! Knipoog

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:30

Nou over dat als ijslander ruiters.... Tja je hebt er wel wat van hoor. Gelukkig steek je je onderbenen niet naar voren! Maar zover naar achterhangen is niet echt nodig zegmaar...

Groetjes, Marjolein

Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 10:13

DeeSjah"]
nou ben er maar blij mee want je zit er g0ed op ! OK dan! Knipoog
[/quote]
Oke, dan is het goed. Knipoog

[quote="MarjoEisla schreef:
Nou over dat als ijslander ruiters.... Tja je hebt er wel wat van hoor. Gelukkig steek je je onderbenen niet naar voren! Maar zover naar achterhangen is niet echt nodig zegmaar...

Ja ik weet het, je hebt wel gelijk, ik ga er vandaag extra op letten tijdens het rijden. Lachen

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:33

Leuke foto's Lachen
Zo te zien kan je daar heerlijk rijden..

Leuke combinatie, ziet er goed uit.
Zou alleen proberen in tolt je handen wat lager te houden..

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:03

Helen88 schreef:
De springschoenen heb ik hier trouwens gebruikt voor wat extra knie-actie en zodat ie minder lateraal loopt in de tölt. Ik gebruik ze trouwens zo goed als nooit, maar voor de foto's leek me wel een goede gelegenheid, anders liggen ze daar maar een beetje in de kast.


Ah, vandaar. Het leken me inderdaad ook niet echte zware dingen, alhoewel ik nogal leek ben... Knipoog Zijn het gewone springschoenen? Ik wil misschien ook nog witte kopen, ivm ooit wedstrijden starten. Ik wil momenteel niks met gewichtjes dus ik denk dat ik dan ook gewone springschoenen koop. Op wedstrijden zie ik wel vaker dan die andersoortige, maar die kan ik denk ik niet goedkoop en licht vinden, dus tja... Verward

Dominque

Berichten: 436
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:25

Wel een mooi gebied bij jullie met loofbomen!
Je hebt wel veel plezier met je stoere ijslander of niet? ziet er iig heel vriendelijk uit allemaal *LOL*

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:37

Hey Roskur, die lichtgewichte witte dingen kan je volgens mij ook in een gewone ruitersportzaak kopen hoor. Niet belachelijk duur zoals die dingen met gewicht Knipoog.
Succes ermee!

Groetjes, Marjolein

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:47

Mooie foto's!! Ook leuk voor mij, want hier kan ik ook weer wat van leren qua houding met tolt (sorry mn toetsenbord doet nog steeds geen trema op de o) Lachen
Het ziet er erg ontspannen uit!

Faber quisque fortunae suae

Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 22:55

Roskur"]
Ah, vandaar. Het leken me inderdaad ook niet echte zware dingen, alhoewel ik nogal leek ben... Knipoog Zijn het gewone springschoenen? Ik wil misschien ook nog witte kopen, ivm ooit wedstrijden starten. Ik wil momenteel niks met gewichtjes dus ik denk dat ik dan ook gewone springschoenen koop. Op wedstrijden zie ik wel vaker dan die andersoortige, maar die kan ik denk ik niet goedkoop en licht vinden, dus tja... Verward
[/quote]
Ze wegen wel ietsje meer dan normale springschoenen, volgens mij wogen ze iets van 230 gram ofzo, maar ik weet het niet helemaal zeker. Bloos Die andere dingen die jij bedoeld heten ballenboots, die zien er ietsje netter uit en werken beter, maar zijn daarentegen ook een stuk duurder. (en ik heb al vaak meegemaakt dat riempjes knappen of dat ze gaan glijden, en ruiters eerst moeten afstappen om ze weer goed te doen, wat niet echt fijn is op een keuring o.i.d.)

[quote="Rodi schreef:
Leuke combinatie, ziet er goed uit.
Zou alleen proberen in tolt je handen wat lager te houden..

Ik weet het, op de een of andere manier schieten mijn handen steeds opnieuw omhoog. Schijnheilig Maar nu ik het op de foto's heb gezien let ik er weer extra op! Lachen

En nogmaals bedankt voor de leuke reacties, Babar is ook gewoon een super paardje vind ik. Lovers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 41 bezoekers