Weer les op Lollypop!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:17

Je geeft inderdaad ruimte, met je buitenhand (!!!!!!) wel ja, maar vooral blijven denken dat het niet aan jou ligt en dat ze aan het kauwen is.
Je buitenhand is een cm of 20 vóór je binnenhand, en voor mij is dit geen kauwen. Nogmaals je hoeft je niet aangevallen of beledigd te voelen. Commentaar kan je ook helpen meid, als je er open voor staat. Als jij vind dat je het goed doet vind ik het prima, maar juist deze foto's zijn zo goed om van te leren.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 22:20

Je doet net alsof ik het niet WIL weten, en ik voel me WEL aangevallen ja. Maargoed....20 cm is erg overdreven...en goed, ze heeft haar mond op 1 foto open, is dat nou egt een probleem? als het nou op alle foto's op iig op meerdere foto's was zou ik me zorgen gaan maken jah...

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:26

Kijk maar wat je zelf wil, dat je je aangevallen voelt kan ik niks aan doen ik schrijf twee keer dat het opbouwend bedoeld is. Die ene foto met die mond open is niet een probleem voor mij maar het is wel een leer moment, om beter op je buitenteugel te gaan rijden. Ik laat het nu verder bij jou, het is niet de bedoeling om je een rotgevoel te geven.
mijn tip is alleen let op je been en hand houding .. En voor de laatste keer:
dat is opbouwend bedoeld. Als je het onzin vind dan doe je er lekker niks mee. Ieder zijn mening, dit is die van mij.

Ik ben uit ervaring een beetje alergisch voor mensen die zeggen het is niet mijn schuld maar het paard doet dat.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 22:32

Dat zeg ik ook helemaal niet... Verward Maar ik rij niet perfect nee, maar dan krijg ik meteen ladingen commentaar over me heen, dit niet goed, dat niet goed. Oke, daar is een forum voor. Maar na 1 keer weet ik het wel, en ik zei in het begin dat ik al wist wat er aan mijn houding moet gebeuren...

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 22:33

En bovendien had ik een supergoed gevoel over mijn les, nou dat wordt al snel de grond in geboord dan...denk je dat alles goed gaat...

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:56

joh als je er zelf maar een goed gevoel bij hebt dat is het belangrijkste,
wat mij opvalt is dat het lijkt of ze flink in je handen hangt en ik zie af en toe je benen wat te ver draaien... (beter gezegd je voeten) maar dat zijn allemaal dingen waar je aan kunt werken. Als je het maar leukt vind en het gevoel zit goed want dat is echt het belangrijkste van alles

marije86

Berichten: 1657
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 23:07

haha lollypop leuk paardje vind ik dat lijkt net alsof die tegen de hand aan hangt misschien helpt als je hand iets meer ontspant want het lijkt of je een beetje trekt!
ik vind wel dat je aldoor het paard de schuld geeft of hij kauwt of hij galoppeert net of trekt misschine kan je de fouten ook bij jezelf zoeken?

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 23:08

Annetjuh schreef:
En bovendien had ik een supergoed gevoel over mijn les, nou dat wordt al snel de grond in geboord dan...denk je dat alles goed gaat...


Zo moet je het niet opvatten. Wees blij dat er punten genoemd worden die je nog moet verbeteren, dan weet je tenminste dat het nog niet perfect gaat en kan je de volgende keer betere foto's laten zien.

Wat een vreselijke naam trouwens, lollypop, daar kan jij niks aan doen, maar denk ik zeg het even Knipoog .

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 00:24

Annetjuh schreef:
En bovendien had ik een supergoed gevoel over mijn les, nou dat wordt al snel de grond in geboord dan...denk je dat alles goed gaat...

als jij er een goed gevoel over hebt is het goed...
maar sta wel open voor de mensen die je willen helpen zoals riant...
ze zegt vantevoren bij dat ze je niet aanvalt >;)

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 11:36

marije86 schreef:
haha lollypop leuk paardje vind ik dat lijkt net alsof die tegen de hand aan hangt misschien helpt als je hand iets meer ontspant want het lijkt of je een beetje trekt!
ik vind wel dat je aldoor het paard de schuld geeft of hij kauwt of hij galoppeert net of trekt misschine kan je de fouten ook bij jezelf zoeken?

En misschien vatten jullie mij helemaal verkeerd op? Waarom zou een paard niet mogen kauwen, dat is toch juist de bedoeling? Nou ik de foto beter bekijk zie ik dat haar mond echt open staat, maar het is maar 1 foto. Ik snap de big deal niet. Het is bovendien mijn eigen paard niet, dat is wel wat sommigen denken...Ze kan idd wat hangerig zijn, maar als je haar veel ruimte geeft, rent ze weg, dus ik moet gewoon constant druk op de teugels hebben. Het is niet zo dat ik aan de teugels sjor ofzo hoor. Het valt me ook erg op dat jullie wel commentaar op mij hebben, maar niet op mensen waarbij de fouten veel erger zijn....tuurlijk, ik wil best commentaar, maar niet met zijn 10en tegelijk en leg dan ook meteen uit hoe het WEL moet... Scheve mond

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:45

mooi paardje hoor!!

ik zag dat Evita ook op de foto stond, ik en een vriendin van mij hebben haar 5 jaar geleden ingereden... we hebben bijna 2 jaar plezier van haar gehad en toen werd ze verkocht Huilen Verdrietig

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 11:50

Wat grappig! Hebben jullie haar aan Esther en Jessica verkocht of eerst aan iemand anders?

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:51

sjonge wat een gezeur, ze heeft toch niet voor niets les!
let wel een beetje op je handen, verder wil ik nog even kwijt dat ook iemand die niet kan rijden of slechter rijd dan jou, je heel goed kan helpen!, ik had een vriend die net wist wat de voor en de achterkant was, maar me met rijden heel goed kon helpen kwa houden, en andere kleine dingetjes...

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:53

wij hebben haar niet verkocht, haar echte eigenaren hebben dat gedaan, eerst aan een man, en toen zal evita wel naar die 2 meisjes zijn gegaan.

maargoed ik mis haar nog steeds Huilen , en het liefst zal ik haar zo snel mogelijk terugkopen

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 11:54

pluimpje schreef:
wij hebben haar niet verkocht, haar echte eigenaren hebben dat gedaan, eerst aan een man, en toen zal evita wel naar die 2 meisjes zijn gegaan.

maargoed ik mis haar nog steeds Huilen , en het liefst zal ik haar zo snel mogelijk terugkopen

Je kan vast wel een paar keer op haar rijden. Of misschien wel leasen! *:) Het is idd een heel fijn beestje Lachen

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:57

ja ik weet het, het was eerst een superprobleem pony die niets wou, maar na een paar maand liep ze helemaal geweldig!! en ze kon ook fantastisch springen....

maargoed ik vind leasen veel te duur, en dan kan je ook alleen nog maar op de manege zelf rijden, ik ga gewoon genoeg sparen en dan koop ik haar terug Tong uitsteken als de manege haar wil verkopen tenminste....

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 12:01

Annetjuh schreef:
Ach joh, de manege vind wel weer een andere haflinger. Of beledig ik nou alle Evitafans? Tong uitsteken Tis inderdaad een fijn beest maar ik ben er eigenlijk te groot voor Verdrietig


haha als ik haar ooit terug gekocht heb, mogen de evita fans nog wel bij haar komen hoor Tong uitsteken

zelf ben ik noet zo groot 1 m 70 ofzo dus ik pas nog prima op haar..

nu eerst mijn rijbewijs halen ( moet binnenkort afrijden ) en dan heeeeeeeeellllll hard sparen!!!

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 13:10

Ik vin het er leuk uit zien! Tuurlijk commentaar is terecht, maar als ik foto's plaats krijg ik dat ook, en ik ben er eerlijk gezegt altijd blij mee en het heeft m'n houding wel verbeterd... Ik wil niet weer foto's plaatsen waar ik zo drollig op zit Knipoog .
Ik denk dat je er gewoon niet op moet zeggen van, jamaar er was dit en dat, gewoon denken, ja op de foto is het inderdaad zo, misschien kan ik daaraan werken...
En ik vind het er echt niet zo beroerd uitzien hoor.
Niet banketstaaf bedoeld maar voor het rijden op een manegepaard vind ik het heel knap.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 13:52

Ik heb even een aantal reacties verwijderd uit dit topic.

Ik snap dat een hoop bokkers last hebben van de warmte. Maar duik dan een zwembad in, in plaats van een topic te gaan verzieken.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 17:42

Thank you Mickey Haha!

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:03

inderdaad sommige reacties waren zeer onder de riem.....
Maar goed lekker blijven lessen. en de rest had ik al gezegd!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 22:19

Ik wil nog even zeggen dat er helemaal geen sprake is van een "big deal" ik wilde slchts wat verbeterpuntjes aangeven in de hoop dat je er iets aan hebt. Iedere ruiter heeft wel van die dingen die nog beter kunnen, jij, ik en Anky ook daarvoor traint ze zoveel.. Probeer je er niet boos over te maken en er je voordeel mee te doen.
veel succes!

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 10:22

Je voelt je wel erg aangesproken...ik had het over de reacties in het algemeen... Knipoog

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:31

Annetjuh schreef:
Je voelt je wel erg aangesproken...ik had het over de reacties in het algemeen... Knipoog


ik ook, maar ik kan allen voor mezelf, en mijn eigen reactie spreken natuurlijk.