Jamaica @t Work (western) + uitbreken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 14:37

Tallie, ik rij met een Billy Allen Comfort Snaffle (dacht ik Haha!, iig een billy allen)

Loeskim, waar baseer je dat op?

Henla, ik begrijp wat je bedoelt, en ik doe ook heel erg mijn best.
De pest is dat ze het dus niet altijd doet, het is geen standaart ding, en dan is het heel erg moeilijk om haar voor te zijn.
Zo doet ze het een maand niet, en dan is het weer zover.

Heinekengirl, lees eens verder dan je neus lang is.
Laatste wat ik over het zadel zeg. Het is geen goed zadel (is ook niet super mooi ofzo)
Ben aan het sparen voor een barefoot, maar heb geen geldboompje in de tuin staan.
Zonder zadel, of met het (perfect passende) zadel van mijn instructrice loopt ze niet anders dan met dit zadel, maar doordat ik verkeerd in dit zadel zit (omdat het voor mij te groot is) werk ik haar wel enigzins tegen.
Zadel heeft dus ook niks met het uitbreken te maken.
Om een lang verhaal kort te maken. Zadel is gekocht als starters zadel, en dat is het ook. Dat er een ander zadel komt is gewoon een feit

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:39

Dat uitbreken heb ik ook gehad en soms doet meneer het nog weleens. Ik schopte hem altijd vooruit, met de gedachte; 'jij wilde rennen, jij zál rennen!!'

Tegenwoordig laat ik gewoon de teugels los, dan gaat ie maar op z'n plaat. Hij is meestal zó overdonderd (en z'n evenwicht kwijt) dat ie liever stopt.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:11

Je kiept met dit zadel zelf erg voorover, je zit als het ware zelf wel recht op je zadel, maar doordat de achterkant zo extreem omhoog komt zit je a.h.w. op een helling. Hierdoor komt er veel gewicht op de voorhand, waardoor ze op de voorhand valt, en jij de armen stijf en laag gaat houden. Ik denk dat dat met een ander zadel inderdaad een heel stuk zal verbeteren Lachen
Verder ziet het er best netjes uit, nu ook stukjes nageeflijk in de draf, en dat doet ze mooi ontspannen.

Dat uitbreken heeft Jordy ook heel lang gedaan, maar dan nog stukken erger, die rende echt de andere kant op, compleet stuurloos en geen rem meer. Ik had dan ook de neiging hem met mijn binnenteugel om te trekken, wat niet werkte Haha! Je hebt meer druk op je binnenteugel staan, waardoor ze juist meer over de buitenschouder weg kan, probeer juist je buitenteugel er meer bij te pakken.
Ook dat loslaten werkte bij Jordy erg goed, loslaten en dan vanaf de buitenteugel weer oppakken.

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 01:28

Die Haflinger's toch.....
Ben toch wel blij dat Woes niet de enigste is...
En ja zo doen ze het een maand niet en zo doen ze het weer een x keer achter elkaar..

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:52

Jullie hebben plezier samen en dat is het belangrijkste. Ik vind het persoonlijk jammer dat je met een slecht passend zadel rijdt door de problemen die je erdoor kunt krijgen. Maargoed daar ben je zelf al mee bezig Lachen
Verder heb ik totaaaaal geen verstand van western maar vind wel dat Jamaica er goed uit ziet Stef!

roosw

Berichten: 132
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Amsterdam/Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:14

mooi paardje! ja die zadel he, hij kiept erg voorover.. maar dat komt dus goed, lees ik! Barefoot zou idd een goed idee zijn, ben zelf er ook voor aan het sparen Knipoog enne bij het westernrijden is het de bedoeling dat je stuurt met je zit niet met je teugels je houd je teugels best kort vind ik. (rijd zelf ook western)

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:21

roosw schreef:
mooi paardje! ja die zadel he, hij kiept erg voorover.. maar dat komt dus goed, lees ik! Barefoot zou idd een goed idee zijn, ben zelf er ook voor aan het sparen Knipoog enne bij het westernrijden is het de bedoeling dat je stuurt met je zit niet met je teugels je houd je teugels best kort vind ik. (rijd zelf ook western)


Ja hier ben ik het wel mee eens, iets meer met je zit werken en idd de teugels wat minder strak houden (en ook ik rijd western Haha!)

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:01

leuk paardje hoor, dit ziet er iig beter uit als op die shet alleen wat iedereen zegt dat het zadel niet goed ligt (dat weet je nu onderhand wel)
en niet jezelf vast zetten!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 13:35

Als je je paard net vanaf januari aan het omscholen bent kan je denk ik niet verwachten dat je paard begrijpt dat ie ook aan een losse teugel kan nageven.
Ik rij haar dus tegen het bit aan (van achter actief rijden, van voor opvangen) tot ze op die manier blijft nageven (vooral mijn probleem omdat ik teveel los laat en zo de aanleuning verlies).
Als dat ok is kunnen we de teugel laten vieren

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 18:55

stef schreef:
maar doordat ik verkeerd in dit zadel zit (omdat het voor mij te groot is) werk ik haar wel enigzins tegen.


Di t moet je niet opvatten als kritiek maar...is het wel verstandig om met dit zadel door te blijven rijden totdat je geld genoeg hebt voor een ander zadel?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 00:09

Stef kom ff een Wintecje of zo lenen bij mij voor zolang.
Met deze duikboot ga je nog eens in het zand duiken! Haha!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 09:42

judithM schreef:
Di t moet je niet opvatten als kritiek maar...is het wel verstandig om met dit zadel door te blijven rijden totdat je geld genoeg hebt voor een ander zadel?


Mee eens!
Dat het zadel niet past, dat weet jezelf wel, maar om ermee te blijven rijden lijkt me niet verstandig!
Als jou schoenen niet passen, blijf je er ook niet op lopen, toch?!
Ik begrijp dat een zadel kei-duur is en dat je geen geld-boompje in de tuin hebt, maar zou je niet een tijdje het zadel van je instructrice kunnen lenen of desnoods zonder zadel?