Springen met Sunny [filmpje]

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:28

Bennie zag je ook altijd reageren als ie zag dat er een hindernis klaar stond.
Het was inderdaad niet dat ie niet te houden was maar gewoon snel.
Toch is het met dressuur nog het beste op te lossen, gelukkig vond Ben dat wel leuk, maar met een pony die dat niet leuk vindt is het voor jou natuurlijk ook minder aantrekkelijk.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 20:41

Ja, dan houd ze dus echt niet op met bokken.. De basis kan ze allemaal perfect, ze kan ook wijken ( ahum.. alleen in z'n achteruit wijken, niet vooruit Tong uitsteken ) Maar ze vind echt nix aan zo'n verzameld galopje enzo ?

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:04

volgensmij komt ze net niet uit

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:06

Stennisje schreef:
Ik heb een Welsh A gehad en die had dat ook.
Die zag een hindernis en scheurde er op af en als ie niet uitkwam sprong ie toch gewoon eerder en verder. Nou probeer dan maar es fatsoenlijk mee te gaan.
Voordeel was dat het gekke beest nooit heeft geweigerd, hij stopte zelfs een keer na de hindernis, draait om en springt terug. Dat laatste gedeelte heb ik vanuit het zand gezien trouwens... Haha!

Maar als ik met die pony vanuit draf ging springen vond ie het gewoon niet leuk ofzo en gooide ie van alles af.

Wat is dat toch met die Welshjes?

Ik bleef altijd heel veel dressuur tussen het springen doorrijden.
Bijvoorbeeld wijkend tot voor de hindernis, rechtstellen, galopsprong, eroverheen en gelijk weer terug uit galop. Vooral dat laatste duurde in het begin een half rondje, maar uiteindelijk kon ik hem zo bezig houden, dat ie sprong wanneer ik wou en geen crossfeesten meer.


de welshjes die ik heb gereden wilden nog niet eens over een balke stappen als ik ernaast liep(3) en 1 weigert als de hindernis ook maar hoger komt da het 2de gaatje (13)

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:10

Ja maar je weet het met regels je hebt altijd uitzonderingen nodig om die te bevestigen Knipoog

En gelukkig doen jou Welshjes dat

Maar even serieus, ik heb ook Welshjes gezien die echt niet willen springen hoor.

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:11

zoals je al zei wat is er toch met die welshjes Tong uitsteken

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:22

leuk filmpje!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 17:45

Isabellover schreef:
zoals je al zei wat is er toch met die welshjes Tong uitsteken


welshcobs hebebn veel pit, bovendien is sunny meer richting boerenknol gebouwd dan een rank beestje. Op de foto's zie je dat niet, maar haar achterkant is echt súpergespierd. Ze geniet ervan om zich 100 % in te zetten, en heeft er een hekel aan als ze dat een keer niet mag. Ze is dol op dr eigen spieren (raar maar waar) ze vind het denk ik lekker om dr spieren te voelen enzo...

Woensdag komt Mazzel-meid en sla ik aan het filmen, kun je zien wat sunny in een aardige bui allemaal flikt..

Hoe dan ook, ik ga jullie tips allemaal uitproberen. Heb deze week ook nog 2 boeken over springen gelezen, daarin stronden afstanden enzo.. 3 meter voor een galopbalk en 1,25 meter voor een drafbalk. De galop lijkt me ietsje krap voor Sun, maar goed. Wie niet waagt wie niet wint..

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:47

Wel goed dat je er mee aan de slag gaat!!!
Ik hoop dat je snel merkt dat het beter gaat.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 10:39

Dat hoop i kdus ook, alhoewel ik er trots op ben dat we ongeoefend ook redelijk positief commentaar en commentaar als 'dat ziet er goed uit' krijgen Lachen
Ben supertrots op mijn (verzorg) mutsje Lovers

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:00

Je hebt je armen nogal gestrekt en je komt ook niet helemaal mee met de bewegingen hea? Knipoog Lessen is wel goed idee, maar wat vlotter aanrijden kan ook al een stuk helpen Tong uitsteken

Beauty_yana0

Berichten: 1913
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:06

duurt bij mij meer dan 15 minuten het laden...en heb hem nu nog niet gezien... Boos!

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:18

je kn beter doorzitten als lichtrijden, de teugels iets korter en je pony volgen (dat is mijn mening)

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 08:38

Annetjuh schreef:
Je hebt je armen nogal gestrekt en je komt ook niet helemaal mee met de bewegingen hea? Knipoog Lessen is wel goed idee, maar wat vlotter aanrijden kan ook al een stuk helpen Tong uitsteken


Ik ben benieuwd hoe jij op zo'n gespannen rug zit, en doorzitten was éventjes geen optie omdat ze denkt dat ze dan mag galopperen Lips are sealed
Dat is puur mijn fout, eerst sprong ik nooit en zat ik zelden door. Wannee rik dan heel lichtjes been gaf in draf, terwijl ik ging zitten mocht ze aanspringen. Werkte heel goed, maar nu is dat dus niet handig...

[edit: dat van mijn armen weet ik. Bij mijn dressuurlessen heb ik geleerd ze richting zadel te strekken om sunny nageeflijk te gaan rijden. Dat foutje is er nu dus bij het gewone rijden ook ingeslopen, maar daar ben ik al mee bezig. Ik focus nu mee rop het dragen van mijn handen, maaar dan vergeet ik mijn voeten weer. En als ik mijn voeten vergeet heb ik de begrenzing bij sunny niet helemaal eg maar, dan kan ze dus heen en weer zwabberen zonder dat ik er veel tegen kan doen.

laurateuh
Berichten: 66
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Leffinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:26

nettjes gereden, het opladen duurde wel wat lang maarja, daar ga ik nu niet over zagen.
misschien moet je (als hij in galop te actief is) juist voor de hindernis in galop gaan, een galopsprongetje of 2. Dan denk ik dat hij er mooi gaat overgaan en geen balk raken.
Als je echt het alleen in draf wilt doen omdat je pony anders denkt dat ze weer haar zin krijgt (zoals je zei), kan het helpen mss een balkje voor de hindernis te leggen!!

DoLcE

Berichten: 144
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:37

HEB IK ZOLANG GEW* VOOR ! slecht GENOMEN HINDERNIS??

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 19:05

Bedankt voor de argumenten erbij Verward

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 20:48

Ik ga morgen trouwens een nieuw bit kopen, ik heb eindelijk de juiste maat gevonden Haha!
Nu maar hopen dat ze hem ook daadwerkelijk op voorraad hebben, anders ga ik dat eind nog steeds voor niets