Fraeva onder het zadel... (draf en tölt)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:09

Die heeft wel een hele mooie draf zeg Vingers aflikken .
Jammer dat tolt niet zo lukte.


Voor de mensen diefilmpjes willen zien en horen!
Moeten eens kijken op http://www.icehorse4sale.com/

Het is wel een verkoop site maar er staan een paar goede filmpjes op en sommige met geluid dan kun je eens goed horen hoe de takt is.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 13:03

Bedankt voor jullie leuke reactie's!! Lachen

Nouja, de tölt ging opzich best goed... als je het vergelijkt met een paar maanden terug is dit stukken beter. Lachen Fraeva is jammergenoeg geen paard wat echt kan gaan zitten in tölt, dus een rentölt zal ik er ook nooit uit kunnen rijden. Telgang daarintegen wel, misschien binnenkort wat telgangfoto's? Schijnheilig

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:07

wauw die draf foto's zien er goed uit Kwijl
leuke ijslander hoor jes!! Haha!

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:31

Jessie88 schreef:
de tölt ging vandaag niet zo best


Zegt ze dan!!!... ARGH... ik droom al jaren dat Sota zo loopt... hahah!!! Die draffoto's zijn ook super joh!!! Damn, een dravende ijslander die aan de teugel loopt ziet er best wel Kwijl uit!

Rijdt je trouwens licht in draf of draaf je ijslands... of hoe je dat ook zegt Lachen ?

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:41

uh...ja ik begrijp t wel een beetje hihi, moet het denk ik een keer in het echt zien/ ervaren om te weten wat t nou precies is enz.... wel gaaf!!!!!

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:46

erg mooie foto's complimenten qua rijden!mooie aanleuning met sterk de achterhand eronder waardoor de voorbenen erg mooi uitkomen(in de draf). super

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:03

Ik snap er eerlijk gezegd nog steeds niets van. De telgang kan ik wel onderscheiden, maar die tolt
Op de foto's kan ik dus geen verschil zien van een draf of een tolt. Op de filmpjes ziet het er gewoon uit als een heel snelle stap eigenlijk. Klopt dat???

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 00:42

ShadowFax"]
Zegt ze dan!!!... ARGH... ik droom al jaren dat Sota zo loopt... hahah!!! Die draffoto's zijn ook super joh!!! Damn, een dravende ijslander die aan de teugel loopt ziet er best wel Kwijl uit!

Rijdt je trouwens licht in draf of draaf je ijslands... of hoe je dat ook zegt Lachen ?
[/quote]
hahaha, oké ik heb dan ook wel een beste stills uit het filmpje genomen hè! Haha! Ik blijf in draf wel gewoon lichtrijden, omdat ze nog iets te gespannen is voor het doorzitten. Hopelijk kan ik in Oirschot wel doorzitten, dus ik ga nog veeeeeeel oefenen. Knipoog

[quote="Asmila"]
erg mooie foto's complimenten qua rijden!mooie aanleuning met sterk de achterhand eronder waardoor de voorbenen erg mooi uitkomen(in de draf). super
[/quote]
Bloos Dankjewel! Jij woont trouwens héél dicht bij mij in de buurt... Lachen

[quote="griebels schreef:
Ik snap er eerlijk gezegd nog steeds niets van. De telgang kan ik wel onderscheiden, maar die tolt
Op de foto's kan ik dus geen verschil zien van een draf of een tolt. Op de filmpjes ziet het er gewoon uit als een heel snelle stap eigenlijk. Klopt dat???

Yep, dat klopt! Het is een soort van snelle stap, maar dan met meer oprichting en knie-actie. Ik zal zo snel mogelijk een töltfilmpje uploaden waarop het verschil tussen tölt en draf duidelijk zichtbaar is, dus hou dit topic even in de gaten. Lachen

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:45

He Jessie!
Zo hee....dat ziet er goed uit!!! OK dan! super hoor! jij rijdt ze allemaal de baan uit in Oirschot! kan niet missen!
Laat me even weten hoe laat je moet enzo...dan kom ik je aanmoedigen!!!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 13:47

haha, ik heb alleen vaak wat moeite met haar temperament op wedstrijden. Schijnheilig Ik moet de T7Y vrijdag om 16:15u rijden (geen idee als hoeveelste ik moet starten) en de V3Y op zaterdag begint om 11:50u...

Ik kom jou en Mundil ook aanmoedigen, hoor! OK dan!

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:16

Haaai jessie!
Ik moet vrijdag om 15.30 uur en zaterdag om 15.00 uur!
Leuk joh...ik ga wel joelen hoor! hahahaha

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:17

enne.....dat probleem met temperament heb ik ook hahaha...mensen van Harmelen herrinerden zich mij alleen nog als "diegene die zo hard ging" hahaha...
De rem raakt nog wel eens zoek als hij erg opgefokt is...en dat niet alleen, de drafknop is dan ook weg (terwijl dat zijn voorkeursgang is!)

Dimmalimm
Berichten: 142
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:30

Jessie88 schreef:
Telgang gaat even hard (en soms nog harder) als galop.




Ik wilde hier nog even op reageren.. Het is namelijk zo, dat een paard altijd harder kan galoperen dan telgangen. Wel kan het zo zijn dat een paard harder telgangt dan een ander paard galopeert.
In de galop grijpt 1 been namelijk altijd verder dan het andere. In telgang lopen de benen gelijk, dus als 1 been verder zou grijpen (galop) zou het nog harder gaan. En je ziet niet voor niets tijdens de telgangrennen en speedpass dat als iemand zn paard teveel opjaagt (drijven, schreeuwen) het paard vaak in galop springt omdat dat harder gaat!

Snap je? Ik kan het namelijk niet zo goed uitleggen volgens mij Bloos *LOL*

ruitje

Berichten: 12329
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:28

Ik vind het geweldige foto's!Ik vind het echt heel mooi om te zien dat je ijslander zo mooi nageeft!(volgens mij is er toch een soort vooroordeel dat ze niet in de dresuur zouden kunnen?)!Ik vind ook dat iedereen de tolt(waar zitten die puntjes op mijn toetsenbord :p ?) en telgang goed uitlegt.Ik snapte er nooit iets van totdat ik 2 jaar achter elkaar op ijslander kamp ben gegaan.Pas als je op zo'n geweldig paard heb gezeten snap je hoe de benen werken,denk ik.Ik vond de tolt ook aardig hard gaan trouwens,wat ik niet had verwacht Knipoog !

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:46

Mooie foto's Jessie! Ik heb er verder weinig verstand van, maar jullie passen goed bij elkaar.. Knipoog

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:08

op de foto van de 'verzamelde draf' doet ie dat niet, maar ze strekt juist uit Knipoog

maar een heel stoer ijslandertje, ik heb ook welleens getolt, en zat echt heeeerlijk!! Haha!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 23:25

dems75"]
Haaai jessie!
Ik moet vrijdag om 15.30 uur en zaterdag om 15.00 uur!
Leuk joh...ik ga wel joelen hoor! hahahaha
[/quote]
Oké, ik kom kijken! En ik ga wel een groot spandoek maken hoor! Haha! Dat temperamentprobleem heb ik ook... vooral de spontaan verdwenen drafknop herken ik, hahaha! Joh, deze keer gaat het vast goed met Mundilfari. Waarschijnlijk wordt het heel warm volgende week, dus dan zullen ze ook wel wat 'rustiger' zijn... je moet tenslotte niet meer doen dan noodzakelijk is met dit warme weer. Schijnheilig
Waarom ga jij er eigenlijk donderdag al heen? Heb je dan de beste plek op het veld? Het word heel druk volgens mij... Hmm, misschien ook wel een idee om donderdagavond al te komen. Tenminste, als mijn ouders dat ook willen. Lachen

[quote="ruitje"]
Ik vind het geweldige foto's!Ik vind het echt heel mooi om te zien dat je ijslander zo mooi nageeft!(volgens mij is er toch een soort vooroordeel dat ze niet in de dresuur zouden kunnen?)!Ik vind ook dat iedereen de tolt(waar zitten die puntjes op mijn toetsenbord :p ?) en telgang goed uitlegt.Ik snapte er nooit iets van totdat ik 2 jaar achter elkaar op ijslander kamp ben gegaan.Pas als je op zo'n geweldig paard heb gezeten snap je hoe de benen werken,denk ik.Ik vond de tolt ook aardig hard gaan trouwens,wat ik niet had verwacht Knipoog !
[/quote]
Dankje! Lachen Dat is inderdaad een groot vooroordeel... en dat terwijl dressuur de basis is van het hele gangenrijden. Het lijkt mij ook moeilijk te begrijpen wat tölt nou precies is als je het nog nooit hebt gezien/gevoeld, want ik heb er ook lang over gedaan voordat ik wist hoe die tölt nou in elkaar zat en hoe je 'm moet rijden.

[quote="Nimmedor schreef:
op de foto van de 'verzamelde draf' doet ie dat niet, maar ze strekt juist uit Knipoog

Voor Frae's begrippen is dit een verzameld drafje. Lachen Zij heeft een draf met heel veel actie... vergelijk het met de draf van een fries. Maar ik begrijp wat je bedoeld, dus in die zin zou ze theoretisch nóg verzamelder kunnen draven... in de praktijk vast ook wel, maar dat kost wel wat moeite. Schijnheilig Haha!

Verder bedankt voor alle leuke reactie's! Lachen