les van antoine de bodt!foto's!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 20:32


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:48

Jippie schreef:
Helaas kon ik geen foto van je vinden in je profiel maar ik denk dat ik wel ongeveer weet hoe je er uit ziet: Jong en Mooi




Hahaha! Idd... daar dacht ik ook gelijk aan Tong uitsteken

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 21:10

ja in elk stadje een ander schatje he is het wel een typ voor haha

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:10

Ik heb nu een zestal prive-lessen gevolgd bij iemand die bij hem in de leer is geweest. Zij heeft een tijdje met hem samengewerkt. Voor een aantal paarden en ruiters zal het best wel aanslaan, maar zowel Dusica en ikzelf werden er helemaal gestressed van. Ik kwam niet met een tevreden gevoel van het paard en volgens mij was Dusica ook niet blij.
We rijden nu onder begelijding van Lily v.d. Houdt en dat gaat meer vanuit rust en ontspanning en met zitknobbelgebruik, GEEN BENEN. Dit past echt veel beter bij ons. Het is zelfs te merken met longeren (wat nu ook met veel meer rust gepaard gaat).

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 20:08

gestresst?ik vond bij hem juist dathet erg ontspannen ging zonder trekken en duwen en dat het paard zelf uiteindelijk ging nageven. dat duurt even maar daarna heb je ook wat.

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:11

Wij moesten veel te veel voorwaarts drijven, te veel been eraan. Daarvan raakt Dusica gestressed.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:21

hmm lijkt mij ook wel wat.. Hoe duur is zo'n priveles?? Heb namelijk wat problemen met die extreem luie pony van me goed aan het werk te zetten, Haha! gaat nu al wat beter, maar ik vind het toch nog moeilijk om hem goed hoog in te stellen aangezien hij van zichzelf uit springpaard= recht gebouwd is en snel te diep loopt daardoor... En dan zijn achterhand er goed bij houden..

Dan is het zo dat ik hem eerst lekker diep en rond rijd, op beide kanten, dan ga ik ophoudingen geven, dan loopt hij helemaal goed, maar dan moet ik hem de hoogte in doen, en dat lukt heeel moeilijk, hij gaat dan steeds heel laag ingesteld lopen, ook al is hij lekker actief en actief van achteren, neemt hij zijn achterbenen perfect mee, stapt een beetje over,

normaal gesproken stapt hij achter zeg maar, zit een groot verschil tussen zijn voor en achterbenen. Zo gauw ik hem hoog instel, zoals een dressuurpaard doet hij dat overstappen niet meer, dus eigenlijk zou ik hem altijd lekker laag en diep en actief moeten hebben, probleem is alleen dat dat in een proef niet mag, daar wordt geacht hem hoog te hebben ingesteld...

Lost hij dit soort problemen ook op??? Haha!

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 21:31

Dusi schreef:
Wij moesten veel te veel voorwaarts drijven, te veel been eraan. Daarvan raakt Dusica gestressed.

ow bij ons juist niet!want zijn woordenwaren, je paard moet reageren op lichte kuitdruk dus als je paard daarniet op reageert alert maken door tikje met de zweep en consequent blijven

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 21:35

_Romana_ schreef:
hmm lijkt mij ook wel wat.. Hoe duur is zo'n priveles?? Heb namelijk wat problemen met die extreem luie pony van me goed aan het werk te zetten, Haha! gaat nu al wat beter, maar ik vind het toch nog moeilijk om hem goed hoog in te stellen aangezien hij van zichzelf uit springpaard= recht gebouwd is en snel te diep loopt daardoor... En dan zijn achterhand er goed bij houden..

Dan is het zo dat ik hem eerst lekker diep en rond rijd, op beide kanten, dan ga ik ophoudingen geven, dan loopt hij helemaal goed, maar dan moet ik hem de hoogte in doen, en dat lukt heeel moeilijk, hij gaat dan steeds heel laag ingesteld lopen, ook al is hij lekker actief en actief van achteren, neemt hij zijn achterbenen perfect mee, stapt een beetje over,

normaal gesproken stapt hij achter zeg maar, zit een groot verschil tussen zijn voor en achterbenen. Zo gauw ik hem hoog instel, zoals een dressuurpaard doet hij dat overstappen niet meer, dus eigenlijk zou ik hem altijd lekker laag en diep en actief moeten hebben, probleem is alleen dat dat in een proef niet mag, daar wordt geacht hem hoog te hebben ingesteld...

Lost hij dit soort problemen ook op??? Haha!


ja hij zegt eigenlijk dat het paard eerst rechtgesteld moet worden en als een paard dat niet is kan die ook niet ontspannen en daarommoet je heminhet begin ook NIET rondrijden,juist hoog houden omdat hetdan makkelijker isom recht te stellen, als het paard recht is dan mag die pas laag lopen. een priveles kost 50 euro per 3 kwartier/uur. kijk anders even op de website www.hoefkatrol.com daar staat ALLE informatie en veel tips kijk maar eens

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:20

oke Haha! Zal eens kijken of ik het ter ere van iets kan krijgen Knipoog ( van mijn vader Haha! )