Merens hengst is goed zadelmak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:48

Jah genoeg over schoentjes Haha! et blijft een mooi paardje. Suc6 ermee Lachen

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:56

Ik snap niet zo goed dat je et zo'n jong paard een hoge neusriem eraan knupt...zou er al gauw een gecombineerde aandoen heb je naar mijn idee toch iets meer controle....

wel heel mooi paardje...had wel graag draffoto's willen zien...

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:58

Citaat:
normaal hebben we altijd netjes een cap op, maar die lag nog op de oude stal, want daar staan de moeilijke paarden nog.
Vind ik geen excuse eigenlijk, voor je veiligheid rij je dan toch even naar stal????

Verder vind ik hem wel heel erg gaaf zeg. Heeft hij lang op het land gestaan, omdat hij bruinige manen heeft!!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:45

LiSSy schreef:
de teugels zijn gewoon op licht contact hoor... hij kauwt nog veel op het bit, dus lijkt het alsof zijn mond wordt opengesperd.


Ik heb het hier over de laatste foto. Daar is hij duidelijk niet aan het kauwen maar heb jij je armen vastgezet (kijk maar naar de spieren op je armen) en spert hij zijn mond open omdat hij die druk teveel vindt in zijn mond.
Ik zeg dit niet om je aan te vallen, maar om een tip te geven. Dit is uiteraard ook een momentopname, maar op die foto heb je gewoon teveel druk op de teugels.
Succes met het verder inrijden.

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:58

bergschoenen rijden doe ik ook! Haha! zit altijd goed,en eht is een goede versteviging voor je voeten. (vooral als je verkeerd loopt zoals ik)

heel erg leuk, merens pony's blijven gewoon heel erg leuk.

ga er binnenkort ook een rijden *LOL* ben heel erg benieuwd OK dan!

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:40

ben inmiddels gesponsord met schoenen dank je wel lissy!!
het was de tweede keer dat ik erop zat en op dioe laatste foto rem ik inderdaad behoorlijk, dat zal ik niet ontkennen, maar wat je op die foto niet ziet dat er een kalf achter hem aan rende, binnenkort foto;s van rijden in de bak,,, met een normale outfit!!!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:06

Jemig wat een gez**k, kan het nou nooit eens normaal hier? Boos!
Wat maakt het nou uit, laat ieder voor zichzelf bepalen hoe die rijdt! Het lijkt wel een soort van verveling ofzo dat sommige Bokkers alleen maar kunnen zeuren en emmeren in bepaalde topics Boos!

Trouwens ooit een Indiaan zien rijden met laarzen en een cap? Nou moeten jullie daar anders maar even langs gaan, misschien kun je daar een 'leuk' gesprek mee voeren Rolleyes

Leuk paardje trouwens, en ziet er erg braaf uit zo OK dan!

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:07

Citaat:
Trouwens ooit een Indiaan zien rijden met laarzen en een cap?


maar die heeft ook geen stijgbeugels, een beetje indiaan zit praktisch in z'n blootje op een bloot paard Haha!

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:17

wil ik ook wel x tje doen hoor... in mijn styringetje op het paard heel hard jippiejee roepen op een knol die nog niet eens aan wil draven hahahahahah
maar die foto's moeten wel gecensureerd worden en heeft iemand nogf een indianentooi?

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:28

LiSSy schreef:
hihi, grappig wat mensen onder een hengst verstaan Haha!:D
de hengst is braver dan de ruin... en merensen worden zo ongeveer zadelmak geboren. je kunt er een zadel opleggen en op[ gaat zitten. de volgende dag kun je zelfs al een buitenrit maken
[/quote]


Vergis je hier niet in... juist bij dit soort paarden komen de problemen zo ongeveer na de 3e keer bijvoorbeeld... (Ervaring genoeg mee, voor wat betreft de Tinkers Scheve mond )

Verder leuk beest! En het staat je goed hoor, nameless, zo in recreatie-uitvoering te pony Tong uitsteken

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:59

Oh hij is wel stoer zeg
Meer! Meer! Meer!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:44

nameless schreef:
het was de tweede keer dat ik erop zat en op dioe laatste foto rem ik inderdaad behoorlijk, dat zal ik niet ontkennen, maar wat je op die foto niet ziet dat er een kalf achter hem aan rende


Dan nog mag je bij een paardje wat net onder het zadel is niet aan de teugels komen. Dat is moeilijk, ik heb dat ook meegemaakt, en ook ik kreeg telkens commentaar van mijn instructrice als ik hem terug pakte met mijn handen. "Je zit, daar neem je hem terug mee"
Vandaar dat ik het zeg. Niet omdat ik het beter kan, maar wel omdat ik weet dat het fout is...

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:52

Summertje schreef:
Jemig wat een gez**k, kan het nou nooit eens normaal hier? Boos!
Wat maakt het nou uit, laat ieder voor zichzelf bepalen hoe die rijdt! Het lijkt wel een soort van verveling ofzo dat sommige Bokkers alleen maar kunnen zeuren en emmeren in bepaalde topics Boos!

Trouwens ooit een Indiaan zien rijden met laarzen en een cap? Nou moeten jullie daar anders maar even langs gaan, misschien kun je daar een 'leuk' gesprek mee voeren Rolleyes

Leuk paardje trouwens, en ziet er erg braaf uit zo OK dan!


Zeuren of adviesje geven... blijkt hier nogal op elkaar te lijken heej. Denk dat het hier voornamelijk erom gaat van wie je dat advies krijgt. Van de 1 neemt men hier wel veel aan en van de ander weer helemaal niets.

xCarlyx

Berichten: 2359
Geregistreerd: 24-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 00:20

mijn complimenten!! mooi paard!!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 06:25

ga helemaal met Snowdon mee....
Op een gegeven moment als het nieuwe ervan af is, kan idd een flinke klierbui komen waarin ze je flink uittesten.

Vind het een plaatje om te zien....wordt vast een fijn paardje om lekker ontspannen mee te kunnen rijden!

En wat betreft dat commentaar over cap en schoenen....mmm...moet nog eens nadenken of ik nog wel rijdfoto's op bokt zet, want daar voldoe ik beide vaak niet aan! (cap zowiezo al niet) af en toe rijd ik wel met jophurs!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:18

Ik vind hem geweldig!
Wat een schatje. Beatle van Constans (die ik toen meehad met de Boktrit) lijkt inderdaad op een Merens.

Een goed opgevoede hengst kan best hengst blijven hoor. In de westernsport lopen redelijk veel hengsten. Lanna's zoon is hengst gebleven tot hij bijna 4 was. De nieuwe eigenaresse heeft hem geruind, maar niet omdat hij niet hanteerbaar was of zo.