Commentaar op Pros der VRIJ-springen??? :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:25

Wow die kan dr wat van zeg!
Springt wel 2x hoger dan dat balkding Tong uitsteken
Mooi paardje ook

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:41

PeppySan schreef:
Leuk paardje, springt mooi, maar die omheining krijg ik werkelijk de gruwels van!!!!
Pas geleden is hier vlakbij nog een paard afgemaakt met een slagaderlijke bloeding van schapengaas!!!!
Het is om schapen achter te houden en het staat qua gevaar gelijk aan prikkeldraad!!! één hoef erdoorheen en ze komen nooit meer los met alle gevolgen van dien.
Doe er iets aan voor het te laat is.


Daar heb je gelijk in...
Bij mijn verzorgpaarden hebben ze ook zo'n hek, en ja hoor...Willy ging daar rollen, rolde zich om en z'n been ging in het hek Scheve mond Godszijdank kwam ie weer los...

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:44

zo ze springt wel goed zeg, zou alleen haar benen wat meer mogen vouwen. Ik heb 10 jaar lang pony's achter schapengaas gehouden en toen is het 1 keer voorgekomen dat mijn pony met het gaas vastzat (onderste draad was tussen zijn hoef en een los ijzer gekomen) maar zonder ijzer of als het ijzer vast had gezeten was dat niet gebeurd.

Ik sta nu sinds een jaar achter schrikdraad en in dat ene jaar heb ik meer ongelukken zien gebeuren dan in die 10 jaar achter schapengaas. Heel veel paarden hier staan zo in de wei en ik heb nog nooit gezien of gehoord dat er eentje met zn hoef vastzat. Natuurlijk kan het gebeuren, maar het is een vrij veilige omheining (en shetlandproof Knipoog) Voor grotere paarden kan je beter een hoger hek hebben, omdat ze vaak over het gaas heen gaan hangen. Het beste is natuurlijk een flink houten hekwerk, maar daar heeft niet iedereen het geld of de mogelijkheden voor.

Maar om ontopic te blijven, leuk paardje en voor de veiligheid kan je idd de emmers wel beter ondersteboven opstapelen, zo sprong ik vroeger ook altijd.

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:26

Hoe laat je een paard vrij springen eigenlijk?

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 19:01

El_vis schreef:
Hoe laat je een paard vrij springen eigenlijk?


Even terugkijken... Knipoog

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:02

Ik ga zo eerst even rijden als het niet te wam is en dan ga ik hier eerst es alles op de foto zetten en het topic vernieuwen.
Uiterlijk morgen staat alles erop!!!

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:33

mooi paard en ze springt mooi !! ik vind het knap hoor dat ze zo mooi vrij springt, chinouk springt nu wel als er iemand op zit (+/- 70 cm al!) maar als er niemand op zit dan rent ze er mooi langs Lachen

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:47

springt hoog zeg! Bloos!
Wel een heel leuk paardje om te zien

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:51

Mooie foto's hoor Eef, zoals we wel van jou gewend zijn Knipoog!
Leuk paardje joh!

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:03

Ziet er goed uit, en idd wat iedereen zegt het ziet er wel link uit zo met die omheining... MAar voor de rest een super mooi beestje!

Maar wat heb je op die ene foto in je hand???? Is dat om hem erover heen te sturen ofzo???

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:26

Stennisje schreef:
Ik ga zo eerst even rijden als het niet te wam is en dan ga ik hier eerst es alles op de foto zetten en het topic vernieuwen.
Uiterlijk morgen staat alles erop!!!


Oeps dat moest niet hier.... Bloos!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:58

Hij springt niet economisch, dat komt misschien als hij het vaker doet.

Verder toont hij niet super veel bascule want hij houdt o.a. zn rug en hals nog best wel vast. Hij zet vrij vroeg af. En heeft een ongelijk voor en achterbeen.

Tenminste dit maak ik op uit de foto's maar dat blijven altijd momentopnamen's

Ik denk als je dr wat vaker laat springen, met afstandbalkjes, en eens in-uitjes oefent dr techniek wel verbetert en ze leert "zuiniger" te springen.

Veel succes en plezier! Lachen

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 11:40

Idooltje schreef:
Maar wat heb je op die ene foto in je hand???? Is dat om hem erover heen te sturen ofzo???


Met loswerken heb ik ook altijd een touw, weet eigenlijk niet waarom, dat hoort volgens mij, dus dat had ik toen ook alleen toen was het een normaal halstertouwtje... Knipoog