jamaica met tuig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sasja
Berichten: 130
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 19:02

Er zijn ook racepaarden die op hun 2de al een race lopen, oke met hun eigen leeftijdsgenoten, maar op 2 jarige leeftijd en die worden dus veel getraind.
Waarom word daar niks over gezegd dat die TE vroeg worden ingereden etc.

Maar ja stef die rijdt nog niet veel op haar, geen zwaar werk, etc.
Dat blijkt van wat ik lees in dit topic.

Doei

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 21:53

[quote]
Op 2001-11-08 22:17, schreef runningkawa:


Dus van de handelaren uit wel degelijk een geld kwestie. Zo vroeg mogelijk zo veel verdienen als kan. En dat gaat helaas beter met een die al vanalles kan.

_____________

sorry maar hier ben ik het niet mee eens
ik ken zelf een handelaar die hier op de hoek zit en tevens ook een vriend van mijn ouders. hij had dus een paard van 3 jaar, nou denk maar niet dat hij het paard heeft ingereden.. hij heeft het gewoon zo verkocht
natuurlijk wel naar een korte poos maar waarom zijn daarom handelaren slecht? het valt me op dat als je een paard snel doorverkoopt als handelaar je veel eerder commentaar krijgt dan een boomkweker die snel als zijn plantjes verkoopt.
het principe blijft het zelfde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 22:10

heeft een plantje gevoel dan?

En als hij dat niet gedaan heeft met de 3 geef ik hem een applaus!
Want helaas ken ik ook andere handelaren.
Gelukkig zijn ze niet allemaal hetzelfde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 22:11

En oja sasja

dat van die race paarden zou vanaf vandaag ook meteen verboden moeten worden naar mijn idee.
vind zoiets dus ook echt dieren mishandeling.
Maar over race paarden ging het hier niet over das dus ff een ander topic openenen Party!!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 22:16

jongens blijf nou eens een keer ontopic anders plaats ik een slotje!

Sasja
Berichten: 130
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 23:13

wat ik er mee bedoelde is dat als ze zo over stef praaten maar terwijl andere (racrpaarden dus) vroeger en zwaarder worden getraind.


Maar stef het is zeker een mooi zadel en hoofdstel.
Om maar effe ontopic te blijven

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 11:18

ja, maar sasja, als iemand iets verkeerd doet is het toch geen excuus dat iemand het anders ook verkeerd mag doen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 15:07

Sasja heeft gelijk. Die renpaarden worden heel vroeg al ontzettend onder druk gezet, zowel fysiek als mentaal. Ze moeten dan al ontzettend presteren. dat is waardeloos en daar ben ik ook geen voorstander van. maar om nu alles maar over 1 kam te scheren is ook onzin. Want Stef vraagt van Jamaica heel wat minder en zeker niet te veel. een 2,5 jarige zadelmak maken kan echt geen kwaad. Als dat wel zo was deden de meeste mensen het niet, want dan werden ze gewaarschuwd door veeartsen en fysiotherapeuten. Maar zoals ik al eerder zei, het moet echt met mate.

maelja

Berichten: 53
Geregistreerd: 23-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 17:44

doordat de draf en ren paarden zo vroeg getraint worden ligt de gemiddelde leeftijd van het paard ook op vier jaar omdat ze kapot gaan. geef het paard de tijd om aan zijn eigen nieuw wordende lichaam te wennen. train ze dan aan de longe maar wacht zo lang mogelijk. zo dat was mijn mening. Lachen Lachen Lachen *LOL*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-01 20:19

iedereen heeft het hier maar over longeren, maar als je wilt gaan longeren, kan je er nog beter op gaan zitten.
ALs iets slecht is voor de benen is het (langdurig) op een volte lopen op jonge leeftijd (mensen die met hun paard aan de longe de hele bak gebruiken even ter zijde gelaten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 10:44

Idd je zegt het zelf: langdurig
Voor een 2 jarige is niks langdurig goed. Behalve langdurig op de wei staan dan. Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 12:00

Misschien kan een paard van 2,5 lichamelijk gezien al wel met mate bereden worden maar ik vind het minstens zo belangrijk dat een paard zich psychisch goed ontwikkeld. Een paard van die leeftijd moet het grootste deel van zijn tijd doorbrengen in de wei met soortgenootjes. De opvoeding die het paard daar krijgt is veel waardevoller dan wat wij als mens kunnen leren.