Racemonster!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:36

xcynthiax schreef:
als je uit halt naar galop wil, moet je dr niet overhaasten., en dit doe jij wel!!!! je bent nu lekker je pony aan het verzieken!!!! en die wil nou nooit meer normaal een overgang naar de galop maken, omdat ie weet dat ik mag racen!!!!! jezus zeg...waar ben jij in godsnaam mee bezig!!!!


Als jij wat riendelijker zou zijn met je commentaar, zouden er al stukken minder problemen zijn. Niet iedereen deelt jouw mening, jammer dan. Ze gebruikt geen thiedemann, anders had iedereen daar wel over lopen zeiken. Kun je ook nog iets positiefs verzinnen ? Sommige pony's werken nu eenmaal graag, en rennen graag hard.

Bijkomend gaat het ook om het karakter van een paard, en de houding. Mijn verzorgpony doet alles voor me, ik ook zoveel mogelijk voor haar. Ze moet eerst braaf werken, en vervolgens mag ze zich uitleven. En ja, dat is in rengalop in de berm. Dat is haar beloning, dat vind ze leuk. Ik noem dat geen verzieken, ik noet dat je pony kennen. Je voelt toch zeker zelf aan hoe je pony op bepaalde dingen reageerd, dat kun jeaan een paar simpele fotootjes nu eenmaal niet voelen. Bovendien ken je de pony zelf niet, dus een paar fotootjes wil niets zeggen. Ik vind dat het er al bij al niet slecht uitziet, bovendien heeft ze me zelf ook al gezegt dat ze de overgangen uitgebreid gaat oefenen. Wil je dan dat ze de thiedemann eraan doet en hem op strak zet, zodat de pony dan maar even lekker blijft doorkeutelen ?

Ik vind het onnodig om de pb nu hier neer te zetten, maar ze herft het echt gezegt. Niet zeuren, opbouwend commentaar of tips hoe ze het anders kan doen kan je over het algemeen beter gebruiken. Je instructrice zegt toch ook niet dat je het fout doet en verder niets ? Die geeft ook meteen de 'oplossing' erbij, dat zouden jullie ook moeten doen.

Waar is half bokt in godsnaam mee bezig, altijd maar zeuren. De tips worden voor het gemak maar even vergeten

Meligemaaike

Berichten: 909
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:48

Als je wil crossen met je pony (ik weet niet hoe groot je weiland was) zou ik een groot stuk opzoeken, waarschijnlijk zal je wei groot genoeg zijn.
En dan een recht stuk.. maar dan eerst even rustig stappen en draven (wat je had gedaan had ik gelezen)... en hem dan even laten gaan... maar dan in de verlichte zit gaan zitten, dan heeft je paard al wat minder last van jou. Je handen zou ik ook iets meer mee laten geven, maar nog wel dat je contact hebt met de mond van je paard.
Wil je weer over naar gewoon een galopje of drafje.. gewoon rustig terug gaan zitten.. en niet ineens aan je teugels gaan trekken Bloos! maar gewoon rustig ophouding(en) maken en hem desnoods op een volte zetten.
ik hoop dat je er wat aan hebt...