I Present to you... Tiesto & Toronto

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:07

oeps, kafu x rigoletto x farn, wat heb ik daarmee in de dressuuring gedaan?
Al moet ik zeggen dat hij wel beter kan springen Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 12:08

Breitling schreef:
die slaat helemaal nergens op. Bijna alle paarden worden op 3 jarige leeftijd ingereden. die van mij werd 2 maanden later 3. zit dus amper verschil in


Tiesto en Toronto zijn nu 4......... en pas sinds een maand of 4 onder het zadel.........

Belker

Berichten: 15371
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:28

Vanaf off topic posts gesplitst.

prompter

Berichten: 11312
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:40

Hmm, mijn reactie dat ik alle respect voor Kim had dat ze zulke jonge paarden in rijdt was toch niet echt off topic - daarom nu nog maar eens *LOL*!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:01

Jammer dat er weer zo offtopic gegaan moest worden.

Wanneer er een volgende keer door een mod in dit topic ingegrepen moet wrden gaat het op slot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:28

Sorane schreef:
Een kennis van mij heeft een Ferro staan en daar springt ze toch Z mee. Dus dat zegt helemaal niets.


Ferro is een Ulft x Farn, daar zit dus zat springbloed in Knipoog

Nadir

Berichten: 12735
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:16

Kimmie leef je nog? Haha! Of ben je ondergesneeuwd door alle anti-kim bokkers? *LOL*
Volgens mij wordt je post van een blz. terug nog steeds niet begrepen... Haha! Niemand staat op...

jess2130 schreef:
wat is daar nu mis mee??????????? Een jaar is nu wel overdreven, maar ik verkies ook om meer geduld te hebben ipv hulpteugeltjes en NEEN ik smeek mijn paard niets met een appel of worteltjes Clown

Dus jij hebt meer geduld... En net zeg je nog dat je er met 2,5 op stapt...

Weetje... Elk paard is uniek... Er bestaat geen standaard manier van inrijden... Elk paard heeft een andere manier nodig om hem naar het punt te brengen naar waar hij naartoe moet... En ik denk dat Kim heel goed inziet op welke manier dat moet gebeuren...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 18:17

ben voorzichtig aan het bovenkrabbelen........... en idd er is nog niemand opgestaan...........

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:25

Getuigd idd van heel veel geduld als je op een pony stapt die nog geen 3 is...Je zegt dat het nog 2 maanden duurde voordat de betreffende pony 3 zou zijn, maar ook dat de pony al beleerd was voordat hij bij jullie kwam...dus nog eerder...

Reden te meer om het dier op het land te gooien en een half jaar later eens bij het begin te beginnen alsof hij nog niets kent dus...dát zou pas van geduld hebben getuigen...

Jij bent het niet eens dat ze met een slof die jonge paarden beleerd, maar aangezien hij er alleen maar omhangt en verder niks doet begrijp ik jouw mening niet echt? Het ding doet niks...net alsof je een ketting om je nek hebt hangen...die doet ook niks, maar hij hangt er toch voor de sier? Zo zou je dit toch ook kunnen zien...hij hangt er zodat Kim zich zelf verzekerder voelt, wat ze dan ook weer overbrengt op het paard

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:42

Ilindra schreef:
Ferro is een Ulft x Farn, daar zit dus zat springbloed in Knipoog


En ook niet een beetje! Ferro is geheel springgefokt en het is dus niet vreemd dat je ook zijn nakomelingen in de spring ring ziet! Maar over het algemeen kun je beter van een springpaard een dressuurpaard maken dan andersom!

Even naar de paarden, die Jetset D. Wat voor moederlijn zit daar verder achter?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 19:46

Het is een Jet Set X Partout........... en voor meer info moet je echt bij Tyrza zijn.......... het is al bewonderenswaardig dat ik dit kan onthouden Haha! Haha! Haha!

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:49

gijsenkim schreef:
Het is een Jet Set X Partout........... en voor meer info moet je echt bij Tyrza zijn.......... het is al bewonderenswaardig dat ik dit kan onthouden Haha! Haha! Haha!

Eigenlijk moet jij overal een agenda voor aanschaffen en dan vooral natuurlijk niet vergeten waar je hem gelaten hebt Haha! Tong uitsteken

*sorry kan het niet laten* Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 19:54

Wanneer had je ook al weer les Ineke ~~}>

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:00

gijsenkim schreef:
Wanneer had je ook al weer les Ineke ~~}>

Zoek maar op, in je agenda Tong uitsteken

remi

Berichten: 1716
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:12

Zo ik heb "even" dit hele topic doorgeworsteld, maar het zijn leuke paarden en ik kan me goed voorstellen dat je voor je eigen veiligheid de slof erom hebt hangen hoor Haha!
Ik vond trouwens het laatste onderschrift(onder de foto's)( Barst maar los)
wel erg toepasselijk bij dit topic. laat je wel even weten waar je gaat starten Haha! Haha! Haha!

Tancreda4

Berichten: 24124
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:34

Dat tweede paard is gaaf! Die loopt ook veel lekkerder volgens mij, iig zo aan de moment opnames te zien Lachen

En, hoe bevalt dat nu zo veel reacties po een paar rijfotos Haha! Ik heb de eerste paar blz even door geworsteld, en ik moet zeggen dat ik me weer helemaal thuis voelde - ik noem het typsch bokt Tong uitsteken

Ziet er goed uit hoor, met net als meerdere mensen dat zitten he Lachen (niet dat ik dat wel doe hoor Schijnheilig)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 20:35

Mijn zit is ook dramatisch........... maargoed we werken er aan Haha! Haha! Haha!

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:40

Breitling schreef:
In elk geval niet door er gelijk een slof om te hangen. Ik heb ook gezegt dat hij langer mag blijven als het niet helemaal wil lukken zodat ze het met "gedult" kan doen. En naar mijn mening heb je dat dan helemaal niet nodig


Waarom heb je meer geduld als je je paard met martingaal rijdt dan met loshangende slof??? Verward

Dat je in principe tegen hulpteugels bent kan ik inkomen (al ben ik het in dit geval niet met je eens, aangezien de slof totaal geen negatief effect heeft op deze manier) Maar waarom heb jij dan meer geduld vind jijzelf. Verward

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:44

Levy schreef:
En dat ze hengsten weigeren op een manege vind ik meer dan terecht. Hoop gelazer wat betreffende weidegang, geklooi met apart houden en dat soort dingen.
Paard heeft alleen uiteindelijk maar de nadelen van het hengst zijn..


Helemaal mee eens, bij ons op de manege mogen ook geen hengsten gehouden worden. Ook al zijn ze nog zo braaf, hij wordt toch beinvloed door zijn hormonen. Je loopt met een hengst nou eenmaal meer risico als met een ruin en dat risico kun je niet hebben tussen de kinderen die net met pony's om leren gaan.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:48

gijsenkim schreef:
Mijn zit is ook dramatisch........... maargoed we werken er aan Haha! Haha! Haha!


Sorrie maar hier ben ik het niet mee eens. Ik vind het het belangrijkste dat je op een jong paard stil kunt zitten en je lichaam onder controlle hebt. Hierdoor krijgt je paard geen onnodige schoppen of rukken in de mond. Dat jedan niet zo netjes zit als Anky is toch geen probleem op dit moment Verward Ik ken zat mensen die jonge paarden inrijden en die veel beroerder zitten. Niet bedoelt om je hielen te likken of je veren in je kont te steken (zit nog veel moeilijker Clown ) Ik ken je verder niet dus zal hier verder ook niet over oordelen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:22

zo zeg , ben er weer doorgeworsteld

paar dingen die me wel opvallen is dat er dingen geroepen worden die nergens op slaan slof is slecht bladiebladiebladiebla

ja een slof KAN slecht zijn
als je hem gebruikt om het paard naar beneden te trekken
maar dat ziek ik op de foto's niet gebeuren
de slof hangt los aan de bit kant of aan de zadel kant

de paarden lopen gewoon lekker op eigen benen

er worden dingen geroepen terwijl ze dus niet eens de foto's goed hebben bekeken
of het topic hebben gelezen
daar staan dingen in uitgelegd waardoor je het dus kan begrijpen hoe en waarom

lijkt me handig als je eerst goed kijkt en leest voor je om je heen gaat blaten en dus dingen zegt/vraagt/opmerkt die al tien keer in het topic zijn gezegd/gevraagd en opgemerkt
en ook al zijn uitgelegd

en nee ik rijd nooit met slof
die is niet aan mij besteed
maar ik ben niet tegen HULP middelen , zolang ze maar goed gebruikt worden en niet misbruikt
als ik een gewoon paard zou hebben gehad , had kim hem van mij zo in mogen rijden
net als tirza als ze dat zou doen
en nee , ik ken tirza niet en kim heb ik 1 keer ontmoet
en nee ik ben geen schaap wat blindelings iemand volgt

Lampje
Berichten: 1313
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:59

Waarom wordt Breitling zo afgemaakt????? ze geeft alleen haar mening, en iedereen heeft een andere mening.
Zij hefet haar paardje weggebracht omdat ze zelf geen hulp heeft omdat ze daar maar alleen staat, en amper ruimte, dus NIET omdat ze niet kan irjden..
zelf moet je helemaal bepalen of je met dde slof rijdt, vind dat de paarden netjes lopen en dat ze er goed uitzien, maar zoals iedereen kan ook GK nog heel wat bijleren. En op wat bazeren jullie dat Kimmie261 niet kan rijden??? heb nog NOOIT van haar foto's gezien op bokt......
Maarjah, ligt vast aan mij!!
verder wens ik je veel succes met het inrijden van je paardjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:28

LuvdaTossa schreef:
En ook niet een beetje! Ferro is geheel springgefokt en het is dus niet vreemd dat je ook zijn nakomelingen in de spring ring ziet! Maar over het algemeen kun je beter van een springpaard een dressuurpaard maken dan andersom!


Ben benieuwd hoelang het nog duurt dat niemand meer weet dat Kigali eigenlijk springgefokt is Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:53

holly schreef:
Ik heb een hele serieuse vraag!
(sorry kim even niet over jou)
Er zijn al vele bokkers die van Tyrza les/clinic hebben gehad.
Wie wil dat nogmaals of ook?


Ik wil ook Haha!

Wanneer is ze in de buurt? *serieus had het er van de week dus nog met Kim over dat dat me zo gaaf leek, als ik al die foto's zo zie op Bokt van die clinics.*

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 08:26

Hey Kim! Leuke foto's!! Ik heb geen commentaar...behalve dan dat ik het belachelijk vind dat er 17 pagina's bijna volzitten met dat eeuwige gezeik over een een slof en sporen! Ze weet heus wel waar ze mee bezig is hoor! Laat haar toch lekker met rust, en ga zelfs eens flink rijden! Schijnheilig