Joy @ Work!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:11

Uhm.. der is verder niks over te zeggen... denk ik.. ben het verder met pmarena eens.. Lachen

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:11

Paulusjuh schreef:
Waar slaat dat nou weer op Verward ?

gelijk mijn eerste gedachte!

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 22:13

irish_lady schreef:
Meid je luistert toch alleen maar naar wat JIJ wilt horen!


Nee hoor, ik heb al veel mensen gelijkl gegeven hoor. Oa over houding etc etc.

En ik vroeg niet om HERHALING!
Het zijn namelijk altijd dezelfde mensne die blijven herhaaaaalen...

DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:14

Je zit een beetje te ver naar achteren vind ik.. en met je benen te ver naar voren, daarom ziet het er ook niet zo prettig uit. (Je hoeft nou ok niet boos te worden dat ik volgens jou geen 'orginele' reactie geef, maar het is gewoon zo, mensen geven ook alleen maar reacties howr.. Lachen )

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 22:19

DIt hierboven was niet voor jou bedoeld maar voor irish_lady.
Ik vind het erg opvallen dat alle shetties die bereden worden in haar ogen zielig zijn, en de eigenaren dierenbeulen.
Daar gold het oa voor...

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:24

Paulusjuh schreef:
Ze heeft genoeg schouder vrijheid.

Met dit zadel heeft ze zo te zien niet genoeg schouder vrijheid! Als je wilt rijden, doe dit dan ajb zonder zadel.

Je zit niet op de juiste plek in het zadel, je zit nl. op de lepel van het zadel en dit is niet echt bepaald lekker voor je shet noch voor het behoud van je zadel. Ik heb het hier niet over te zwaar oid, maar het zadel past gewoon niet

DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:25

nee, dat dacht ik ook niet. ik vind het er gewoon niet leuk uitzien. Ik hoorde ook niet iemand zeggen dat ze zag dat de shet er ook plezier in had, maar dat kan ik nou ook niet echt zien.. (sorry als ik het verkeerd heb..) ze heeft met iedere foto der oren in der nek, loop nou ook niet echt ontspannen voor hoever ik het zie.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:34

Ranja schreef:
Met dit zadel heeft ze zo te zien niet genoeg schouder vrijheid! Als je wilt rijden, doe dit dan ajb zonder zadel.

Je zit niet op de juiste plek in het zadel, je zit nl. op de lepel van het zadel en dit is niet echt bepaald lekker voor je shet noch voor het behoud van je zadel. Ik heb het hier niet over te zwaar oid, maar het zadel past gewoon niet

ze zit dan wel tever op de lepel van het zadel maar met de schoudervreiheid is niks mis hoor...
de schouder ligt namenlijk wel vrij!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:35

Hey hey...

Ik heb het idee dat je het beestje wel een beetje belemmert in het rijden. MAar dan niet zo zeer doordat je te groot of te lang bent, maar door de houding die je op het paardje aan neemt. Zoals al gezegd was, rechtop zitten, benen wat meer naar achteren, en teugels stukkie korter. Ik zou ook kijken of je het zadel niet een centimeter of 5 naar achteren kunt leggen, heb het idee dat het een beetje op de schouder drukt....

en Deesjah, oren naar achteren is niet hetzelfde als oren in de nek... bovendien zijn foto's moment opnames, en kunnen die oren elke seconde een andere kant op staan! Zij kent het beestje zelf en zal dus zelf wel prima uit kunnen maken of het beestje plezier heeft of niet...

Veel suc6 er mee nog. En als je nou wat oefent met je houding zal het straks al een heel stuk beter gaan....

[edit] Misschien vind ik trouwens ook wel een beetje dat je zadel iets te klein is voor je kont Haha!... je zit inderdaad achterop de lepel, maar je kunt ook niet meer naar voren gaan zitten doordat het zadel te klein is. Ik zou misschien eens kijken of je niet aan een zadel kunt kopen wat een inch groter is.... [/edit]

DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:41

Shiloh schreef:
en Deesjah, oren naar achteren is niet hetzelfde als oren in de nek... bovendien zijn foto's moment opnames, en kunnen die oren elke seconde een andere kant op staan! Zij kent het beestje zelf en zal dus zelf wel prima uit kunnen maken of het beestje plezier heeft of niet...[/edit]


Ik ordeel gewoon op de foto's die ik zie. En het zou wel erg toevallig zijn als op alle foto's oren in der nek/ naar achteren staan. Ik vind het er gewoon niet leuk/ontspannen uitzien.

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:51

Cloverdale schreef:
ze zit dan wel tever op de lepel van het zadel maar met de schoudervreiheid is niks mis hoor...
de schouder ligt namenlijk wel vrij!

Nou als ik de foto's bekijk, denk ik dat de schouder zo ongeveer onder haar knie moet zitten. Zeker op die eerste foto. Het zadel kan zo te zien niet echt veel meer naar achter, dus ik ben bang dat dat geen optie is. Het zadel zou achter opgehoogd moeten worden, dus past het zadel niet goed. Daarmee kantel je het zadel en komt de schouder vrij, en haar beenligging is dan ook meteen een stuk beter. Kijk dan wel hoe het met de ruimte bij de schoft is.
Maar toch alles bij elkaar, kun je beter zonder zadel gaan rijden ben ik van mening.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:57

ik heb eignelijk weinig zin in een discussie Tong uitsteken
maar ik ben en blijf van mening dat de schouder vrij is... ondaks dat het zadel niet goed op de pony zou passen

maar ook daar ga ik niet in mee...
omdat dat op foto's moeilijk te bepalen is!
het zadel kan namenlijk ook net iets te groot voor de pony zijn

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:25

irish_lady schreef:
Is dit de nieuwe trend ofzo?


eerste wat ook in mij opkwam.

jamietjuh

Berichten: 28
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:55

hai,
ik vind het wel een leuk beestej alleen de combi vind ik niet mooi!sorry dat ik het zeg, maar te zwaar zijn is niet het enigste wat telt,
door je lengte kan je pony veel minder goed lopen en je zit hem gegarandeerd in de weg! probeer er misschien wat anders mee, zoals free jumping of voor het karretje, ook dat is leuk hoorz *LOL*
ik bedoel het niet gemeen maar het ziet het er een beetje zielig uit, en je pony loopt ook niet heel gelukkig, hij tilt echt met de voorhand Scheve mond
sorry Ach gut

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 01:19

Misschien ziet het er wat beter uit zonder zadel

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 01:50

Leuke shet! Die foto's is jouw profiel zijn ook erg leuk en vooral ook het verhaal achter de "koop" van Joy. Lachen
Het zadel ligt inderdaad vrij ver naar voren, maar ik kan me voorstellen dat 'ie niet veel verder naar achter kan ivm haar buik. Maar zonder zadel rijden is ook leuk! Haha!

irish_lady schreef:
Is dit de nieuwe trend ofzo?

Sjongejonge, anders reageer je even lomp... wat een k*treactie zeg!! Nagelbijten / Gniffelen

Tooeet
Berichten: 2260
Geregistreerd: 26-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:28

hahaha.. dat ziet er wel gek uit.. Lachen dat had ik nog nooit gezien eigenlijk.. een shet met een groot iemand erop.. Ziet er wel leuk uit:)

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 10:42

@ Deesjah: Ik vroeg niet om HERHALING!! Je blijft doorgaan, 1 keer is
genoeg! En die oren in der nek, waar slaat dat nou weer op Verward Die heeft ze geen moment in haar nek gehad hoor. Ze staan naar achteren, dat betekend iets heel anders.

@ Ranja: Schoudervrijheid heeft ze wel degelijk!

@ Jamietjuh: Rijden is echt niet het enigste wat ik met haar doe. Lees terug in het topic en je ziet meer...

@ Jessie: Thnx Jessie. En het kan niet veel verder meer naar achteren nee, en dan ligt ook de staartriem veeeeel te strak.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:58

FAngel schreef:
dit is geen serieuze reactie, maar ik denk dat t de nieuwe trend is om shetbezitters af te zeiken Haha! Vind t er leuk uitzien, wat een dropje van een pony is dat Tong uitsteken


Ja dat geloof ik ook! Het is geen trend om op shetlanders te rijden, maar om shetlandrijders af te zeiken! Als jij plezier hebt en je pony ook is het toch goed? Als er iemand op een paard zit die een beetje belabberd zit, en het paard heeft zijn oren een beetje naar achteren is het toch ook niet kijk eens wat dom dat paard heeft last van diegene??

Ik vind het leuk hoor, nog veel plezier samen Knipoog

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 11:04

Dankje! En oren naar achteren is naar mijn idee wat anders als oren in de nek, tog? OF ligt dat aan mij Verward
Dan is hij met mij bezig, of heb k het nou weer fout? Verward

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:24

Paulusjuh schreef:
Dankje! En oren naar achteren is naar mijn idee wat anders als oren in de nek, tog? OF ligt dat aan mij Verward
Dan is hij met mij bezig, of heb k het nou weer fout? Verward

Ja maar hij heeft ze niet op jou gericht hij heeft ze in de nek.
Waarom ga je niet lekker sparen voor een grote. Nee niet verkeerd opvatten!

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 11:28

Ik heb zelf nog eens naar de fotos gekeken, en dr oren liggen echt niet in dr nek. Deze pony heeft een flinke bos manen waardoor je ze haast niet ziet op deze fotos.
En sparen voor een grotere? Waar haal ik het geld vandaan?
En waarom een grotere? Ik verkoop deze shet voor geen goud, wat je tegenwoordig wel niet hoort hoe het gaat met ponys die verkocht zijn.
Ik heb Joy op zien groeien en doe haar echt niet weg!

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:49

ik vind het persoonlijk toch ook niet echt super eruit zien. Ook ivm je zadel. het ligt niet zoals het hoort te liggen, verder vind ik je pony ook geen super vrolijke indruk maken. Echter, dit is wat de foto's mij laten zien. Ik heb zelf ook een shetlander, en daar hebben we ook op gereden tot we al iets te groot waren. Ik weet alleen wel uit ervaring dat je het zelf soms niet echt doorhebt als je te groot voor je pony wordt. Op onze shet zou ik met mij 70 kilo gewoon op kunnen stappen, en hij zou nog lopen ook (niet dat ik dat doe hoor!!!) mar meer om aan te geven dat shetlanders erg stoer zijn, en lang doorgaan, ook al is het eigenlijk niet echt fijn meer.

ik weet niet precies hoe zwaar je bent, maa rik zou in ieder geval gaan rijden zonder zadel. ik denk dat je pony dan alwat meer vrijheid heeft!

En als je zeker weet dat ze er nog plezier in heeft, kan je gewoon nog eventjes blijven rijden. Bewaak alleen wel het moment dat je echt te groot wordt, en accepteer dat dan ook, hoe rot ook.

wat je zegt over je pony niet verkopen, dat vind ik super!! er zijn weinig mensen die net als ik hun eerste paardje tot de dood (kunnen) houden en ik heb er veel bewondering voor als je zoveel van je dier houd dat je haar nooit in zal ruilen voor een grotere OK dan!

veel plezier nog met haar, mijn reply is trouwens absoluut niet negatief bedoeld hoor! Ach gut

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 17:38

Niemand meer voor de rest?

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:53

Nee jullie zijn geen anky en bonfire team.
Maar je kan er wel lol mee hebben zolang je ziet dat het nog kan, en dat weet jij het best.
Ik zou wel je beugels iets korter doen, en misschien toch dat zadel iets meer naar achteren, je teugels korter,en teugels korter pakken.
Misschien kan je iets meer aanleuning van hem vragen?
Succes! *LOL*