Weer op Natasja gereden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eefje1987
Berichten: 167
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: Julianadorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:52

heey annet, leuke foto's!!
jammer daT je dr woensdag niet was, je hebt wat gemist..... Knipoog

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:26

Annetjuh schreef:
Je mag opzich reageren Tong uitsteken


nouww ok Tong uitsteken

haar mond op de eerste foto Scheve mond auw..

maar opzich wel en leuk beestje Knipoog

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:32

Ik zie weer kruisjes...

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 08:39

Eefje1987 schreef:
heey annet, leuke foto's!!
jammer daT je dr woensdag niet was, je hebt wat gemist..... Knipoog

Vertel! Bloos! Ik wou nog komen, maar ik werd aldoor opgehouden Scheve mond

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:57

Leuke haf! Lachen
Die eerste foto ziet er idd niet zo fijn uit... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:01

Leuk paardje maar zou eerst eens een neusriempje aanschaffen...

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:12

Het valt me op dat deze haflinger toch echt wel mager is....Ook vind ik het totale plaatje van ontspanning niet goed tot zijn recht komen, houd je handen wat minder vast, dat zou al een hoop werken. En laat dit paard eens nakijken door de DA, misschien wormen?

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 22:44

Debo schreef:
Leuk paardje maar zou eerst eens een neusriempje aanschaffen...

Die is KAPOT dus dat gaat moeilijk... Scheve mond

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 22:46

Coby schreef:
Het valt me op dat deze haflinger toch echt wel mager is....Ook vind ik het totale plaatje van ontspanning niet goed tot zijn recht komen, houd je handen wat minder vast, dat zou al een hoop werken. En laat dit paard eens nakijken door de DA, misschien wormen?

Valt heel erg mee hoor, als ze rijdt zie je der ribjes wat, maar ze is egt niet te dun hoor Verward Verder ben ik al lang blij dat ze met der koppie naar beneden loopt, niet elk paard loopt meteen naar beneden en ontspannen Knipoog Waarom denk je trouwens dat ze wormen heeft? Verward

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:56

Annetjuh schreef:
Valt heel erg mee hoor, als ze rijdt zie je der ribjes wat, maar ze is egt niet te dun hoor Verward Verder ben ik al lang blij dat ze met der koppie naar beneden loopt, niet elk paard loopt meteen naar beneden en ontspannen Knipoog Waarom denk je trouwens dat ze wormen heeft? Verward


Ik heb geen problemen met het niet aan de teugel lopen, maar ik vind alleen het totale plaatje niet ontspannen overkomen. Dit kan volgens mij een combinatie zijn van het ontbreken van die neusriem (ik weet, die is kapot) en je handen die iets te vast lijken te zitten. Ik ken je paard verder niet, dus dit denk ik te zien..hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

De wormen zouden misschien een oorzaak kunnen zijn van haar gewicht. Ik heb zelf redelijk veel haflingers en fjorden in handen gehad, maar eerlijk gezegd nog nooit 1 gezien die echt slank was...ze worden helaas erg snel dik. De haflingers die wel slank waren, waren intensief getraind of waren simpelweg ondervoed of ziek. Vandaar mijn reactie.

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:15

Coby schreef:
Ik heb zelf redelijk veel haflingers en fjorden in handen gehad, maar eerlijk gezegd nog nooit 1 gezien die echt slank was...ze worden helaas erg snel dik. De haflingers die wel slank waren, waren intensief getraind of waren simpelweg ondervoed of ziek. Vandaar mijn reactie.

Dan moet je ff bij Hof langs komen Knipoog Hij is dus echt niet dik te krijgen!! Hij is niet mager, maar wel slank.

[edit]Oeps, ben op Anne's naam (Hoffieeeh)...[/edit]

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 23:18

Coby schreef:
Ik heb geen problemen met het niet aan de teugel lopen, maar ik vind alleen het totale plaatje niet ontspannen overkomen. Dit kan volgens mij een combinatie zijn van het ontbreken van die neusriem (ik weet, die is kapot) en je handen die iets te vast lijken te zitten. Ik ken je paard verder niet, dus dit denk ik te zien..hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

De wormen zouden misschien een oorzaak kunnen zijn van haar gewicht. Ik heb zelf redelijk veel haflingers en fjorden in handen gehad, maar eerlijk gezegd nog nooit 1 gezien die echt slank was...ze worden helaas erg snel dik. De haflingers die wel slank waren, waren intensief getraind of waren simpelweg ondervoed of ziek. Vandaar mijn reactie.

Maar het is mijn paard niet en verder is het de vijfde keer dat ik er op zat Knipoog

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:25

ik vind het er niet zo ontspannen uitzien. Is het de 5e keer dat er iemand op zit of de 5e keer dat jij erop zit. Als het de 5e keer dat er iemand op zit en dan al sporen aandoet dat vind ik niet zo goed. Je trekt ook vrij veel in de mond en waarom moet ze perse aan de teugel lopen. En als je neusriem kapot is dan koop je toch gewoon een nieuwe

LiefsteIwan

Berichten: 3078
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Daar ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 01:52

Jaja, ik is nieuw hier.. ik ben t nichtje van baasje van Tasja

LiefsteIwan

Berichten: 3078
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Daar ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 01:57

Iedereen slaapt zeker al? Pling
Tasjaaaa is liefffffffff
Baasje van Tasja ook trouwens Haha!
Lovers

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 07:39

Mmzz die mond op de 1e foto?? Zou haast denken dat het bit wat te hoog in de mond zit.. Ziet er niet echt ontspannen uit Enne je kan toch een nwe neusriem kopen?Mijn verzorgmeiden kopen ook wel is wat voor asterix hoor.. Niks mis mee..

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 07:40

Ik zou ook eerst maar eens voor een neusriem zorgen. Je trekt nu bij het minst of geringst dat bit door zijn mond (kijk nou eens naar die eerste foto Verward )

Verder heb ik eignelijk ook het idee dat het bit te hoog (strak) zit...

verder vind ik het wel een leuk beestje...

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 10:35

Erg mooie haflinger, een haf met ene kol zie je ook niet vaak, en erg mooi kleurtje ook *LOL* Op de 1ste, 3de en 5de foto zit het bit wel erg diep in zn mond, momentopname? Lachen

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 10:55

hij is ook erg mager voor een haflinger. je kan zo zijn ribben tellen

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 12:16

Een neusriem en bitschijven lijken me voor jou geen overbodige luxe, je heist het bit wel flink uit zn mond zeg! Als je harnachement niet in orde is, moet je niet gaan rijden, it's as simple as that.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 14:06

Sjonge jonge, jullie kunnen wel flink zeiken zeg! Boos! Sjesus het riempje is kapot, SO WHAT? Ik kan tog niet binnen 3 seconden een nieuw riempje te voorschijn toveren? Verward Gewoon een keer rijden zonder is geen probleem. Als er op die eerst foto wat in de mond getrokken wordt, betekent het niet dat dat te hele tijd gebeurd! Met neusriem kan je een paard net zo goed in de mond trekken, dat valt alleen minder op...En waarom moet ze aan de teugel? Omdat haar baasje dat graag wil en omdat als het paard nageeflijk is je er meer mee kan en dat is toch wel waar je naartoe wil. Dat ze te mager is kan best, maar daar heb ik niks over te zeggen, ik ben maar verzorgster. Dit is de vijfde keer dat ik er op zit, als je de tekst ook leest. Met sporen begrijpt ze alles beter. Je ziet toch zelf ook wel dat dat beest niet net is ingereden, ze heeft hartstikke veel bespiering overal Verward Toch egt beter kijken...

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 14:25

Inderdaad, een neusriem kun je niet in een paar sec. te voorschijn toveren. Maar een neusriem zorgt in de meeste gevallen wel voor een stabieliere ligging in de mond, wat hier wel nodig is vind ik. Nageeflijk rijden kan een paard pas wanneer het ontspannen gereden wordt, dus niet door aan de voorkant tegen te werken. Probeer meer van achter naar voren, maar vooral ontspanner te rijden, dan zal te totaalbeeld er al veel vriendelijker uit zien.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:55

Coby schreef:
Inderdaad, een neusriem kun je niet in een paar sec. te voorschijn toveren. Maar een neusriem zorgt in de meeste gevallen wel voor een stabieliere ligging in de mond, wat hier wel nodig is vind ik. Nageeflijk rijden kan een paard pas wanneer het ontspannen gereden wordt, dus niet door aan de voorkant tegen te werken. Probeer meer van achter naar voren, maar vooral ontspanner te rijden, dan zal te totaalbeeld er al veel vriendelijker uit zien.


Mijn gedachte

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:32

Annetjuh schreef:
Sjonge jonge, jullie kunnen wel flink zeiken zeg! Boos! Sjesus het riempje is kapot, SO WHAT? Ik kan tog niet binnen 3 seconden een nieuw riempje te voorschijn toveren? Verward Gewoon een keer rijden zonder is geen probleem. Als er op die eerst foto wat in de mond getrokken wordt, betekent het niet dat dat te hele tijd gebeurd! Met neusriem kan je een paard net zo goed in de mond trekken, dat valt alleen minder op...En waarom moet ze aan de teugel? Omdat haar baasje dat graag wil en omdat als het paard nageeflijk is je er meer mee kan en dat is toch wel waar je naartoe wil. Dat ze te mager is kan best, maar daar heb ik niks over te zeggen, ik ben maar verzorgster. Dit is de vijfde keer dat ik er op zit, als je de tekst ook leest. Met sporen begrijpt ze alles beter. Je ziet toch zelf ook wel dat dat beest niet net is ingereden, ze heeft hartstikke veel bespiering overal Verward Toch egt beter kijken...


nee dit is geen gezeik. We zeggen alleen wat en ji jwordt gelijk boos. Dan moet je die foto;s niet op bokt zetten vind ik. Je moet wel kritiek kunnen hoor op bokt.

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 19:39

Heb vandaag de haf weer bekeken. Ze is niet zo dun in werkelijkheid als dat ze op de foto's lijkt. Ze komt van een manege, en staat pas een paar weken op een nieuwe stal, dus zo snel heb je een paard niet dikker.

Verder hoeft ze echt niet aan de teugel, ontspanning is het belangrijkste.