dressuurtraining ( sjieke middendraf?!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 00:01

ik vind het er wel goed uit zien hoor!! Lachen leuk paardje.. leuk hoofdje heet ie!! Lachen jullie zien er wel uit als een goede combi..

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 00:09

Heel leuk paardje *No comment on the horse*

Commentaar op het rijden is al gegeven Vork

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 15:44

wow wat veel reacties ineens! dankje voor jullie leuke reacties hoor en zinvolle, heb ik de foto's tenminste niet voor niks geplaatst.

dat ik meer moet ontspannen in de hand, ik weet het en ik zie het ook wel een beetje en ik probeer er heus ook wel aan te denken,maar dat is niet altijd even makkelijk. gaan we dadelijk direct weer aan werken, maar ik ga dadelijk eerst de andere 2 rijden.

Citaat:
Ik vind je zo veel langer lijken dan met die wedstrijdfoto's in Helden... Maar daar vond ik eerlijk gezegt dat je in je jasje verzoop


ik ben echt niet ineens gegroeid hoor Knipoog
en mijn jasje zou niet kleiner kunnen, dan zouden de mouwen namelijk te kort zijn en dan heb ik niet genoeg bewegingsruimte met springen.


Citaat:
Nu moet je eigenlijk die middendraf op film zetten, dan kunnen we het pas goed zien.


filmpjes genoeg van de middendraf, maar hoe ik die op i-net krijg...

vind het wel leuk dat jullie het een leuke pony vinden en ons een leuke combinatie OK dan!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:36

Super leuke pony!
Volgens mij mag de midden draf net wat meer van achter komen. Hij valt nu een beetje op de voorhand. (of lijkt dat zo Haha! )
Maar voor een L1 is dit zeker een middendraf voor een 8 of ene 9 *LOL*

Jouw houding is ook echt niet slecht (maar je mag ook wel wat verwachten van een Z amazone Haha! )
Veel succes met de wedstrijden!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:49

Het lijkt wel alsof ie op de 5e foto meer in middendraf loopt, dan op de 8e foto... Ligt dat aan mij?

Maar hij loopt wel heel netjes, al lijkt hij af en toe even wat sneller te gaan dan jij, waardoor jij achterover klapt Knipoog

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:56

Ja, mooi!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 19:40

wederom bedankt voor alle leuke reacties!

Citaat:
Super leuke pony!
Volgens mij mag de midden draf net wat meer van achter komen. Hij valt nu een beetje op de voorhand. (of lijkt dat zo )
Maar voor een L1 is dit zeker een middendraf voor een 8 of ene 9

Jouw houding is ook echt niet slecht (maar je mag ook wel wat verwachten van een Z amazone )
Veel succes met de wedstrijden!


je hebt eigenlijk wel een beetje gelijk dat hij meer van achteren mag komen, (hij loopt niet op de voorhand hoor), maar dat meer van achter komen bouw ik langzaam op, we hebben tenslotte pas 1 wedstrijd L1 gereden, we hadden btw 2 x een 8 voor de middendraf.

en over mijn houding, dat is nou juist waarom ik zo kritisch op mezelf ben, omdat ik Z rijd, mag je toch wel iets verwachten en je wordt er automatisch kritisch van, maar gelukkig kan ik er elke dag 2 à 3 x aan werken, aangezien ik er meer te rijden heb.

Citaat:
Het lijkt wel alsof ie op de 5e foto meer in middendraf loopt, dan op de 8e foto... Ligt dat aan mij?



weet je waardoor dat komt dat hij op de 5de foto ook goed schouwt in de normale draf, omdat ik daar aan het doorzitten ben en hem dus met mijn zit een beetje push, als ik ga doorzitten in de middendraf doet hij nog meer dan op de 8ste foto, want daar ben ik aan het lichtrijden.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:59

Hij kan irl echt geweldig strekken, maar de 'gewone' draf vond ik ook erg mooi om te zien Wat je trouwens van je handen zegt jaggie, met dat ontspannen... Dat is volgens mij 1 van de weinige kritieken die jouw instructeur met losrijden constant had... Ik heb iig behoorlijk vaak gehoord dat je je hand los moest laten, hahaha Lachen

Hoe ging je wedstrijd afgelopen zaterdag/zondag trouwens? Ik ga even met Robert regelen dat hij de foto's van de 5e bij hem op de server zet, met een beetje mazzel kun je ze maandag of dinsdag dan bij hem eraf halen... Mij lukt het niet Scheve mond

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 13:24

ja klopt idd, daar hameren we constant op dat ik los moet laten, want zo snel de pony sterker wordt, wordt ik dat ook en dat is een slechte eigenschap die ik steeds beter kan verhelpen. Maar jij hebt me zien losrijden met jaggie toen mijn instructeur er bij was en bij hem moet ik loslaten, omdat hij zijn neus er dan beter uithoudt.

ik heb zondag in Laar gereden, alleen met jaggie, het ging opzich best lekker, maar TE gewoontjes te braaf en het kon allemaal net wat meer we hadden dan ook maar 184 punten en waren 2de.

ik hoor het wel als de foto's derzijn

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:46

nou vind ik toch best netjes Lachen iig een winstpunt.
(toch Z? )

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 16:01

ja 184 is idd wel een wp in het Z, maar ik heb ook al vaker rond de 195 (= 2wp) gereden en dan is dit dus wat magertjes.
maarja ons 8ste wp is in ieder geval binnen.

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:27

mooie foto's hoor.
wat 'n lief koppie op die laatste foto!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 18:36

dankje. ja die laatste foto is idd lief, meestal als ik een foto van zijn hoofd wil knippen, doet 'ie net zijn oren naar achteren. deze x is het eens gelukt!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:28

mooi beestje zeg... lekker nekkie zit erop!! soms is je houding wel een beetje trekkerig op de foto's.. probeer anders je hand en arm een beetje meer te ontspannen..

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:32

Mooi hoor! En inderdaad hij hoeft niet als bonfire te strekken in de draf. Belangrijk gewoon altijd.. uit een verlaagd tempo in draf en dan uit een volte een recht lijne rijden. Handen openen, been.. ik voel me paard dan wel steigen, en nog spectaculairder uit de hoek komen jij bent aardig op weg. Maar herhaal het niet te vaak, anders valt ie op een gegeven moment in gallop omdat ie er flauw van word. OK dan!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 18:06

Citaat:
mooi beestje zeg... lekker nekkie zit erop!! soms is je houding wel een beetje trekkerig op de foto's.. probeer anders je hand en arm een beetje meer te ontspannen..


ik doe mijn best, maar hij was nu juist helemaal niet sterk, dus snap niet waarom het dan nog trekkerig uitziet...

Citaat:
Mooi hoor! En inderdaad hij hoeft niet als bonfire te strekken in de draf. Belangrijk gewoon altijd.. uit een verlaagd tempo in draf en dan uit een volte een recht lijne rijden. Handen openen, been.. ik voel me paard dan wel steigen, en nog spectaculairder uit de hoek komen jij bent aardig op weg. Maar herhaal het niet te vaak, anders valt ie op een gegeven moment in gallop omdat ie er flauw van word.


hij gaat nou niet hard ofzo hoor, gaat net zo 'snel' als in de arbeidsdraf. en ik als ik mijn handen beetje open en licht druk geef, dan strekt hij al als een gek Haha! ik doe het ook niet te vaak, maar oefen het wel op z'n tijd, omdat hij takt en regelmaat moet behouden, anders krijgt ie snel een taktfout, hij springt nu niet meer aan in galop, deed 'ie een tijdje terug wel, omdat hij neit wist waar hij zijn benen moest laten uit enthousiasme Haha!