Wat vinden jullie van dit paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:14

lijkt mij ook een heel vriendelijk dier,
het heeft alleen een beetje moeilijke bouw.
niet een superspringer en iets te fors voor dressuur,

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 22:23

TeamSpirit schreef:
lijkt mij ook een heel vriendelijk dier,
het heeft alleen een beetje moeilijke bouw.
niet een superspringer en iets te fors voor dressuur,


Over de bouw heb ik niet zo heel veel verstand van. Wil je dit uitleggen? Schijnheilig

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:32

vind het wel een leuk paard, als deze mooi in de spieren komt, maar dat kost wel tijd en veel geduld, ze kijkt zeker braaf uit, weet niet waar je haar voor wilt gebruiken maar ik zou in ieder geval laten keuren en liefst een paar x vaker proberen zodat je het zeker weet!

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:48

QuijoSavan schreef:
Komt omdat er niks mee is gedaan. Zitten geen spieren op.



Dat gaat zo snel.... daar moet je wel een beetje doorheen kijken. Maar verwacht geen speknek, want dat zit er niet echt in denk ik Lachen

De eerste foto is van toen ik mijn paard net had en de tweede daar had ik haar een maand of 7.
AfbeeldingAfbeelding

En dan hebben we nog niet eens hard getraind, want ze was nog niet zadelmak toen ik haar kreeg!

Verder sluit ik me aan bij eerder gegeven advies. Zeker laten keuren en niet over één nacht ijs gaan, maar meerdere keren gaan kijken.
Goed bedenken wat jij met dit paard wilt gaan doen, wat jij ervan verweacht en dan kijken of het dier bij die wensen past.
Dan kan een ander haar misschien niet mooi vinden, maar is het voor jou een perfect paard!

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 23:20

Nameless, ik mag de hele vakantie komen rijden Haha! en ik koop geen paard zonder een keuring..

Azaro eerst
Afbeelding

Azaro na een maand bij mij op stal
Afbeelding

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 00:03

Ow, kijk eens aan.
Nou, als jij al eerder een paard zo hard heb zien veranderen, dan laat je je niet afschrikken door een tekort aan spieren! Knipoog

Laat je nog weten wat je uiteindelijk doet?

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 00:19

Hij ziet er uit als een heel vriendelijk, eerlijk en braaf dier.
Zoals iedereen al zegt, er zit wel een hoop werk aan, maar dat is op zich een leuke uitdaging.
Als jij hem ook er leuk vind en hij vraag er geen belachelijke prijs voor lijkt een me een paard om heel veel plezier van te hebben.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:13

ik vind het een heel aardig beestje !
ze is leeggezogen , en heeft geen greintje spier
zou voor mij juist de aanleiding zijn om haar te kopen
het is een hele uitdaging om haar helemaal op te knappen , en dan te zien wat eruit komt!
ze zal geen hoofdprijs kosten, en als dalijk blijkt dat ze toch niet de kwaliteiten bezit die je had gehoopt, kan ze altijd nog voor de recreatie weg! want braaf is ze iig zo te zien !
maar ik denk dat er wel meer in zit, ze heeft een leuk koppie en kan lekker draven
zitten er papieren bij?

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:26

Ontzettend leuk beestje maar zoals eerder gezegd, onbespierd en aan de magere kant, ze heeft wel een heel mooi koppie (zie met name foto 2) en als daar een wat gespierder halsje achterkomt...wordt t vast en zeker een heel mooi beestje....

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:29

hij ziet er wel schattig uit, maar ik vind hem niet zo. maja..ieder zn eigen mening toch?

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 12:32

crossmonster schreef:
ik vind het een heel aardig beestje !
ze is leeggezogen , en heeft geen greintje spier
zou voor mij juist de aanleiding zijn om haar te kopen
het is een hele uitdaging om haar helemaal op te knappen , en dan te zien wat eruit komt!
ze zal geen hoofdprijs kosten, en als dalijk blijkt dat ze toch niet de kwaliteiten bezit die je had gehoopt, kan ze altijd nog voor de recreatie weg! want braaf is ze iig zo te zien !
maar ik denk dat er wel meer in zit, ze heeft een leuk koppie en kan lekker draven
zitten er papieren bij?


Braaf is ze Haha!
Ze heeft vroeger op een paardenmelkerij gelopen en ja dan doe je niet veel Knipoog Crossmonster, ik denk ook dat er nog meer in zit. Ze loopt toch ruim zo te zien, als ik die eens laat verruimen Pling
Morgen ga ik een wandeling maken...

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:51

Als je dit soort projectjes leuk vind om te doen en het is een dier wat lief is en je aanspreekt, waarom zou je het dan niet doen? Je weet maar nooit wat er uitrolt, dat ben ik met crossmonster eens, dat is juist het leuke aan zo'n dier. En als je goed laat keuren neem je op zich ook geen onwijze risico's lijkt mij.

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:29

verootjoo schreef:
Het lijkt alsof ie een heel dun nekkie heeft, of ligt dat nu aan mij? Verder is het niet mijn smaak, maar jij moet beslissen natuurlijk Lachen

Ik vind het opzich ook wel een leuk diertje om te zien.
Mijn type is het ook niet zo maar ik denk dat ze heel wat zal veranderen als je er een tijdje op rijd ze heeft ook nog geen spieren als ze die heeft oogt het al heel anders..

Groetjes Shirley

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:36

ik denk dat het een moeilijk paard is om met aanleuning te rijden aangezien die onder hals (heb er ervaring mee).

maar verder een goede poets/knip/trek beurt en zij zou er al veel beter uit zien denk ik.

hoe oud is ie eigenlijk of heb ik erover heen gekeken?

[edit]
ik had er idd overheen gekeken Haha!

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 13:38

Thirza, zoals ik al zei: op het einde liep ze lekker ontspannen. Het gaat hoor Tong uitsteken het is wel een paard dat graag werkt.
En de leeftijd is 8 zoals ik al zei

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:39

Dookie schreef:
Thirza, zoals ik al zei: op het einde liep ze lekker ontspannen. Het gaat hoor Tong uitsteken het is wel een paard dat graag werkt.
En de leeftijd is 8 zoals ik al zei


ja dat zag ik al Haha!

ontspannen hoeft niet altijd gelijk met aanleuning te zijn

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:51

ik vind het een leuk dier. Je moet er even doorheen prikken door de magere (geen) bespiering.
De staart groeit wel weer aan. Doet mee beetje denken aan zo'n afgevreten staart door veulens.
Als jij er lekker mee gaat trainen kan hier een heel leuk paard uitgroeien, verwacht ik.

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:14

ik denk dat het een heel erg leuk paardje kan worden. Beetje bespiering erop, goed voer en veel poetsen en dan komt er een mooi beestje onder vandaan denk ik. Als het karakter je bevalt zou ik er zeker voor gaan! Lachen

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 16:26

Ik hoop het dat het deze keer raak is Tong uitsteken
Ik ben al naar zoveel paarden gaan kijken, en als ze me aanstonden, zag je gewoon dat er iets mis mee was.. Daarom dat ik niet meer zo superenthousiast ben. De teleurstelling is dan groter. Maar ik ben wel heel positief over dit paard. Morgen zal ik zien hoe ze buiten is.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:32

ik zou hem nemen als ik jou was. ze is qua exterieur niet helemaal super, maar ze ziet er hardstikke leuk uit voor de rest en een gemoedelijke uitstraling. ik denk dat je veel plezier van zo'n paard zal hebben

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 20:08

Jij vraagt aan ons wat we van hem vinden, wat vind je zelf???

Als jij hem mooi vind, fijn vind rijden en hem zowel als verschijning en karakter aan spreekt dan ben je toch snel klaar? dan boeit het toch niet wat wij ervan vinden, al vind heel bokt hem lelijk of juist mooi, jij moet er straks jaren voor zorgen en rijden.

Spieren enzo dat kun je eraan rijden daar zou ik geen koop op afhouden, als ie erder gezond en goed in elkaar steekt en een eerlijk karakter heeft, dan heb je de grootste kans dat je er lang plezier aan zult hebben en daar gaat het toch om!

Als je besluit om hem te kopen dan wens ik je vast veel plezier!

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 21:04

cissie schreef:
Jij vraagt aan ons wat we van hem vinden, wat vind je zelf???

Als jij hem mooi vind, fijn vind rijden en hem zowel als verschijning en karakter aan spreekt dan ben je toch snel klaar? dan boeit het toch niet wat wij ervan vinden, al vind heel bokt hem lelijk of juist mooi, jij moet er straks jaren voor zorgen en rijden.

Spieren enzo dat kun je eraan rijden daar zou ik geen koop op afhouden, als ie erder gezond en goed in elkaar steekt en een eerlijk karakter heeft, dan heb je de grootste kans dat je er lang plezier aan zult hebben en daar gaat het toch om!

Als je besluit om hem te kopen dan wens ik je vast veel plezier!



Ik weet het dat ik moet beslissen Haha!
Maar bv op stal zegt de ene, lijkt me een goed paard, en de ander: ik zou zeker verder kijken, dat zou ik niet moeten hebben..
Daarom jullie mening over de bouw enzo Lachen

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 21:33

Een vraagje: vinden jullie haar draf maar gewoontjes of best netjes?

Wildgirl

Berichten: 11672
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:59

eerlijk?
Niet kopen!!!!
weet niet precies waarom maar ze lijkt me niet in 'balans', het klopt gewoon net niet allemaal!
mocht je haar toch graag willen hebben, keuren danmet die hap hihi

heel veel succes met je zoektocht en maybe veel plezier met dit vosje

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 12:05

Wildgirl schreef:
eerlijk?
Niet kopen!!!!
weet niet precies waarom maar ze lijkt me niet in 'balans', het klopt gewoon net niet allemaal!
mocht je haar toch graag willen hebben, keuren danmet die hap hihi

heel veel succes met je zoektocht en maybe veel plezier met dit vosje



Zoals je mss kon lezen, laat ik haar zeker keuren..
En dat niet in balans zijn, ze is waarschijnlijk al een tijd lang niet meer onder het zadel geweest, anders had ze wel meer bespiering..