Kermispony's, wie kent ze?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 17:31

Ik wil dit topic nog ff naar boven halen.
Wat de dierenbescherming betreft vin dik het stom dat we er nooit wat over horen om dit te verbieden terwijl ze wel lopen te peeuwen over de paarden op de zuidlaardermarkt die naast de kermis staan(en dat is maar 1 dag).
Ik heb het vorig jaar in Alkmaar ook gezien die ponies op de kermis en om 1 uur stonden die beestjes er nog, echt walgelijk.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 18:02

ik vind het ook verschrikkelijk hoe die pony's eraan toe zijn!
Ik ga nog wel naar de kermis zaterdag, maar ik loop er met een grooooooote boog omheen.....
Huilen

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 20:08

Eigenlijk zou de dierenbescherming zich moeten bundelen met alle andere uit de andere steden. Zodat ze een verband hebben, waardoor ze wel een wet kunnen opstellen hiertegen. OF regels, waaraan gehouden moeten worden.

PonyPower

Berichten: 164
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 20:15

Hallo, voordat iedereen mijn schatjes loopt af te katten (behalve nathalie)
Zijn zoon, Michel kan reuze goed met ze omgaan, de pony's lopen nooit van hem weg, en de kinderen bij ons zijn heel lief met ze, ze trekken nooit en de pony's vertrouwen ons....
Alle kinderen zijn 10 tot 16 jaar ofzo....
En ze hebben 2 trailers, de andere trailer hebben ze nu thuis staan, en deze is beter...
En ze zetten nooit pony's bijelkaar die elkaar niet mogen.....
De pony's gaan lopen om half 2 en als er wat is met een pony gaat ie de trailer in....
De kleine pony's lopen tot half 6 de wat grotere met een beter conditie tot 8 uur.
We mogen 2 a 3 keer zelf een ritje maken waarbij de pony lekker kan draven en galopperen.
Owja de gene die zei dat zij haar pony zo ok wel aan de teugel kreeg kijkt niet goed!
Pinky loopt bij mij zelf aan de teugel, en de reden waarom mijn handen ze zitten was dit keer omdat hij weg liep! Ik zat wat in de knoop met de teugels omdat ze heel lang zijn, en mijn moeder een foto wilde maken terwijl hij stil stond !!!!
Vorige jaren stonden ze altijd op een grasveldje, ieder aan zijn eigen paal met 10 meter lange ketting.
Ze worden elke avond op een andere (volte) stukje gezet en wij poetsen ze elke dag.
Nu staan ze in een wei vlakbij divoza, met allene die nekband om omdat ze vorig jaar bijna gestolen waren.....
Ik vind niet dat jullie zo mogen overdrijven!
Het zijn dan echt andere pony's of een andere eigenaar hoor!
Dez pony's worden op elke kermis het zelfde behandeld, en bij ons heel erg goed toevallig!
ze staan op de rustigste plek op de kermis, naast het achtbaantje voor de mini mini's en een suikerspinkraampje........
Maar wie van jullie wil mee naar Tilburg om hun thuis te bezoeken (graag iemand zonder nagatief commentaar)
Ik houd van Pinky (ook die van pinky's paradijs) en Champagne!

PonyPower

Berichten: 164
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 20:34

Nog meer over de verzorging, want nu word ik wel heel boos!
Elke pony heeft hoefijzers, en die worden bijna elke maand vernieuwd.
Wij vetten aan het begin van de week de hoeven in en maken ze in ieder gevaal schoon.
Als deze pony's zo slecht behandeld worden waarom zijn ze bij ons zo braaf?
Oke, kom dan maar allemaal volgend jaar in eind mei naar Zoetermeer en check het zelf!
appelflap (of mag je hier niet vloeken)
VOORLOPIG BEN IK BOOS, EN NIEMAND MEER ZEIKEN MAAR ZEG IS WAT AARDIGS OVER DE PONY'S KIJK NAAR DE FOTO"S EN ZIE DAT ZE GOED BEHANDELD WORDEN BIJ ONS.........
WIE WIL MIJ MINDER BOOS MAKEN, HELP ME..........

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 20:41

Ik kan nou niet bepaald wat goeds over de dieren zeggen,ik zou het mijn pony nooit aandoen.
Allereerst de foto waarop ze in die "stal" of trailer staan.Erg verrot,en gevaarlijk.Ten tweede,
het is zwaar werk voor een pony,de hele dag op de kermis rondlopen,en nooit is wat anders zien.Elke
dag stomme kindjes op je rug.En het heeft er helaas nix mee te maken of ze lief zijn of niet,zou jij in hun zieltje kunnen kijken Frusty pure eenzaamheid natuurlijk Scheve mond\ ik kat jou niet af,ik kat je "schatjes" niet af,ik kat alleen de manier waarop er met kermispony's wordt omgegaan af.
Naast een achbaantje,denk je dat dat rustig is voor de pony's? Nou nee! Boos! En ik geef ook helemaal niet jou de schuld hoor!!!! Maar een pony hoort gewoon niet op de kermis thuis.punt Scheve mond\

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:18

Ik vind de reacties ook wat overdreven hoor. Wat denk jij dat erger is? 20 keer op een dag een klein rondje lopen, met een klein kindje erop, en verder lekker geknuffeld worden en mogen grazen, en gepoetst worden, of zo'n dressuurknol die iedere dag 1,5 uur intensief word bereden en dan weer op stal word gezet en daar 22,5 uur blijft!? Verward Sorry hoor maar ik vind dat de meeste allemaal wel errug snel oordelen, want zo slecht hebben die beestjes het echt niet hoor. Lekker toch, al die aandacht?
Oke, Sunny, je hebt gelijk, je eigen pony zou je er niet naartoe doen, maar toch, zo slecht hebben ze het niet hoor. Scheve mond\
Ook de hoefjes worden goed verzorgt, hier zie je nl. rechts al iemand een hoef uitkrabben Afbeelding en de hoefjes zien er helemaal niet zo slecht uit.
En even voor MB, waar zie jij splinters uit de trailer komen? Nou ikke nergens hoor!
Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat de pony's dit verdienen en dat dit goed is, maar zo erg als jullie het vinden is het echt niet hoor.

PonyPower

Berichten: 164
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 09:20

Precies Nathalie!
Sunny, dat achtbaantje is misschien 2 meter hoog ofzo, je weet wel, kindjes die in een autootje over een bepaalde rails rijden.
Dat maakt soms zo'n disneygeluid, en dat merken de pony's niet eens!
Even over het tuig:
De zadels bestaan uit een lap leer, een dunnen riem als singel, met een bonte lap er onder, op die lap leer als zadel zit een handvat achtig iets, wel passend, want iedere pony heeft zijn eigen zadel die opmaat is!
De hoofdstellen verschillen wel erg:
Je hebt kunststof hoofdstellen zoals die van Willeke en Bart (Willeke op de foto met hoevenuitkrabben).
En je hebt "echte" hoofdstellen me een lage neusriem. Wel op maat hoor, kijk maar ergens of je Dennis, Beauty, Stekeltje, Raymond, enz ziet staan, die kleintjes hebben een heel goed passend hoofdstel hoor! En dat hoofdstel van Bles is juist weer groter, en zo weer zijn maat!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 10:52

volgensmij hebben die pony's het niet zo heel slecht hoor.. ze komen inderdaad zoals nathalie zegt nog lekker eens buiten! Hierzo in delft is manege de prinsenstad, ik weet niet of iemand dat kent? een hele luxe manege.. maar die manegepony's daar! Die staan dag en nacht in een stand tegen de muur aan te kijken, soms een halve dag met zadel op.. soms worden ze even opgehaald om een les mee te hobbelen (of een paar uur achter elkaar). Die beestjes hebben bijna allemaal doorgezakte ruggetjes en ze hebben niet eens een normaal shabrakje onder hun zadel maar een debiel stuk schuimrubber ofzo wat helemaal niet past (en zweet) nee dat is veel zieliger dan die pony's van de kermis! en daar zeurt toch ook niemand over?

in enschede heb ik volgensmij ook een keer een rondje op zo'n pony gezeten, ook eentje met vlekjes maar ik weet niet of dat champagne was.. lijkt me niet want dat is al zo'n 8 jaar geleden.. ik weet alleen nog dat die meisjes die erbij liepen behooorlijk sjaggo waren *LOL*

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 14:43

Ben het met je eens MB,en ik zeg toch niet dat ik ervoor ben,nathalie,om je paard 23 van de 24 uur buiten laat lopen? dat zou ik nooit willen! Je hebt ook paarden die goed behandeld worden,die niet 23 uur pd op stal staan,en ik zou zo nooit met een pony omgaan Boos! misschien zien ze er goed uit odmat sommige meisjes een beejte paardenverstand hebben,maar voor de rest.
Nope,dan sta ik liever op stal 23 uur p/d Frusty

Largos
Berichten: 96
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 15:11

Leuke ponytjes,zeg! Party!!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 19:18

Die ken ik ook allemaal!!! Die deed ik vroeger ook altijd! Ik had meestal willeke! En soms Bartje! Raimond is echt stoer!!!! Ah ze zijn echt heel schattig! Sultan deed ik ook wel is!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 19:51

weet je wat je had kunnen doen naar het verkoop wagentje gaan en zeggen dat de pony een kapotte mond had doen ze wel wat aan hoor!!!
Krijgt hij een andere meeloper!! en een beetje zalf ofzo
(vroeger ging het wel zo)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 19:55

Citaat:
Op 2001-10-26 14:43, schreef Sunnylover:
Ben het met je eens MB,en ik zeg toch niet dat ik ervoor ben,nathalie,om je paard 23 van de 24 uur buiten laat lopen? dat zou ik nooit willen! Je hebt ook paarden die goed behandeld worden,die niet 23 uur pd op stal staan,en ik zou zo nooit met een pony omgaan Boos! misschien zien ze er goed uit odmat sommige meisjes een beejte paardenverstand hebben,maar voor de rest.
Nope,dan sta ik liever op stal 23 uur p/d Frusty


Sorry hoor, maar als jij het beter vind dat een pony 23 uur per dag op stal staat, ben je naar mijn mening niet 100%!! Ik wil geen ruzie o.i.d. maar ik zie gewoon niet in waarom deze ponytjes zoooo zielig zouden zijn volgens jullie. Denk er nou eens goed overna, wat is saaier voor een paard? 23 uur p/d op stal staan, 1 uurtje eruit gehaald worden en heel intensief gereden worden, of ongeveer 20 rondjes lopen met kleine kindjes die niks doen, die ze alleen hoeven te dragen, en helemaal verwend worden met veel aandacht!?!? Sorry hoor, maar als jij voor het eerste zou kiezen, vind ik dat echt niet normaal. Misselijk

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 19:58

Ik moet eerlijk zeggen dat de ponies er super uitzien, daar heb ik verder geen woord vuil over gemaakt.
En ze kunnen beter met een lap leer op hun rug lopen dan met een zadel dat niet past.
Het enige wat ik vind is dat dit gewoon uit de tijd is.
Maar verder ben ik het met nathalie eens.
Enne SunnyLover mijn fjord staat 24 uur per dag buiten in elk weertype, is toch wel erg zielig he
Haha!

PonyPower

Berichten: 164
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 20:26

Ja Shanaia, Sultan was ook gaaf, hij hinnekte echt naar je als je met het hoofdstel kwam, alleen hij werd een beetje chaggo halverwege, hij hield niet van kleine kinderen en hij trapte en hij beet, verder was het een schat van een pony, eentje die je echt nog als rijpony kan gebruiken. Daarom is hij ook verkocht, hij had wel plezier er in, alleen paste hij niet bij de kermis.......
TRAILER:
De trailer is niet van hout in ieder geval van jullie gedachtes!
Ze zijn van ijzer achtig iets.
Het stro daar is een beetje vies, maar daar staan ze ook niet langer dan een uur achter elkaar in, dus zoveel last hebben ze niet daar van.
Er kunnen 2 middelmatige pony's in, en verder 6 dikke shets en dan is er nog plek om te lopen, en stro en kuil daar neer te zetten wat daar dan ook staat.
De zadels en hoofdstellen liggen op een plank boven de konten Haha! (wel hoog hoor, ze hebben er echt geen last van)
De pony's gaan ook makkelijk de trailer in, en er weer uit, zo als ook normale paarden dat doen.
Welke pony heeft een scheur in de mond?
Ik snap dat echt niet hoor, bij ons zijn ze heel verzorgt maar bij MB in enschede zijn ze verwaarloosd ofzo???
Owja, vorig jaar in herfst had ik Champagne, Michel heeft toen zelf alle hoefijzers verlegt en sommige vervangen, allen 1 nagel kreeg hij er niet uit bij Champie, dus die liet hij zitten voor de echte smid.
Maar Champagne werd die dag erna heel wild opeens en struikelde hij een paar keer van de rare sprongen, maar er lagen dus kabels op de grond, wel met iets er over heen zodat je niet kon vallen, maar dat deed Champie toch, hij bleef haken en gleed uit, boven op zijn knieƫn.
Toen had hij daar een hele bloedende wond zitten, gelukkig kende ik dat meisje die op zijn rug zat erg goed, en zij kon zelf ook al paardrijden, en ze stapte gelijk af en was heel bezorgt (echt lief).
Champie, kreeg de rest van de kermis vrij (en de week daarna) maar eerst werd er van die wonden spray opgespoten en schoongemaakt, toen mocht ie lekker de trailer in samen met Beauty (en ik foto's maken Haha! ) en later de wei in (vond ie geweldig)
Owja, ik denk dat je Willeke of Raimond bedoeld (weet neit meer wie dat zei) een oude pony met vlekjes is Willeke... die is erg sloom en bokt als je te hard aandrijft (hard voor die mutsen die zeggen dat je in de flank moet schoppen!), Raimond rent eerst lekker terug en blijft dan stilstaan, ik heb een tijdje als enige bij oins op raimond gemogen omdat ik rustig met hem was en niet zo snel bang...
Pinky en Champagne zijn nog heel jong, en zij zijn denk ik ook met de echte hulpen beleerd.
Maar wie geeft er nou is antwoord en wilt met mij en Esther en Suzanne naar Tilburg?
(Of moe ik dan bij de meetings wezen?)

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 20:51

Citaat:
Op 2001-10-26 14:43, schreef Sunnylover:

Nope,dan sta ik liever op stal 23 uur p/d Frusty



dit zegt ze.. nou IK dus niet!

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:20

jaa die ken ik!!
ik heb vorig jaar ook met ze gelopen.
ken jij tania en denise op deze foto links en rechts:
[img]../upload/1695/dscf0005[1].jpg[/img]
(tweeling)
die rechtse is mijn beste vriendin.
nu is de kermis er weer bij ons alleen ik loop niet meer met de pony's mee.
groetjes valerie Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:21

(ik geloof dat het die rechtse is Verward )

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:32

euh ponypower ik schreef het volgende:
ja hier komen die ponys dan niet maar jeetje wel zielig hoor (nix persoonlijks) die kermis pony's huil huil!!
leuke pinky hiih

er staat dus nix persoonlijks dus ik kraak niet af ik weet verder de situatie niet maar vaak is het zo dat ze ern iet al te best behandeld worden (aan bit vast gemaakt, veel stilstaan en dat dagen achterelkaar)

en expensive staat 24 uur per dag op de wei vind je dat dan ook zielig shalane Verward

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:37

Citaat:
Op 2001-10-26 21:32, schreef Yentl:
veel stilstaan en dat dagen achterelkaar)


Hier heb je het al. Wat denk je dat een pony in de stal doet? Rond rennen ofzo?? Frusty

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 09:43

Op de eerste plaats: Ik vind dat die pony's er ONTZETTEND goed uit zien, lekker dik, en mooi en de vacht.

2: ze worden zo te zien erg goed gepoetst want die chamange was eerst vuil en later schoon !!!

3: er werd gezegt een paard hoort niet op een kermis ( mee eens) maar :

een hond hoort niet in huis, een kat ook niet, een muis niet een een kooi en konijn ook niet.
Een olifant hoort niet in het circus en een kameel ook niet.

Ik zou liever 100 rondjes lopen per das, MEGA relaxed, een paar ukkies van maximaal 40 kilo op me rug, en af en toe wat klieren dan dat ik.
1 uur de longen uit me lijf moet werken en de rest op stal., en met geluk 1 uurtje perdag naar buiten.

gr lara