HOOG gesprongen !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:20

Beenbescherming is er niet zozeer om te beschermen tegen de balken, maar tegen het aanslaan van de eigen benen.
Daar is hier zeker een heel groot risico op gezien het feit dat het geen lijntje is en de merrie er zo naartoe gejaagd wordt. Mocht ze nu een keer niet goed uitkomen en ze komt met haar achterbenen te ver onder slaat ze haar hele hoefballen aan gort en als ze nog verder ondertreedt zelfs haar pezen.

Overigens zou ik nooit in zo'n bak vrijspringen, de omheining is daar IMO totaal ongeschikt voor.


Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:44

Ik zie de foto's niet hoor maar ik weet dat het nu een soort discussie is geworden. Soms vind ik de commentaar van meeste ook niet erg opbouwend, vaak herhalend, en 'kliekjes' overeenkomsten ookal geven ze het niet toe.

Het nut van hoogspringen? Pff, wat is dan het nut van springen? Vraag je dat dan eens af. Wat is het nut van rondhobbelen op een zadel in een bakje? Zowat filosofisch, vind je niet. Een paardje springt graag, een ruiter ziet graag wat het paard zijn grenzen zijn en ik denk niet dat ze nu zijn overschreden.

Het paardje heeft springbloed, waarom niet? Wij zien hier toch ook zo vaak Shetlanders springen over hinderissen die hoger zijn als hun, daar commentaar op? No way en ik denk niet dat meeste Shetlanders worden gefokt op springen XD en daar dan geen commentaar? Excuse me Knipoog

Mijn paarden laat ik af en toe vrijspringen, vooral onze Shet in onze paddock, is een soort omheind, klein weitje, een draad met stroom op. Niet echt zo handig, maar het is de enigste plek die omheind is, onze piste is niet omheind.

Vind het toch wel gaaf dat een paardje van 1.60 zonder verzet over 1.60+ springt, talk about talent zeg. Het hoogste dat een paard gesprongen heeft in 19.. (Bron: De Gevorderde Ruiter) is iets van een 2.45 geloof ik, en verte 8 ... meter :p Je bereikt het nog!

"Overcome all difficulties."

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:48

Ik zie ze helaas ook niet Boos!

fiehie

Berichten: 365
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:05

Op pagina 3 kun je ze opnieuw zien ...

Springpaardenfokkerij Tommelberg

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:36

goh wat een commentaar, beestje doet het toch goed?

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:38

Super zeg doet het goed dat paardje!
Dat zie ik nadja(mijn fjord) nog niet doen Tong uitsteken

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:40

foto's doen het niet bij mij hoe hoog dan (bijvoorbeeld 1.65)

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 16:53

rond de meter 60 minstens, hebben nie gemeten Knipoog
fotos zijn op pagina 3 terug te vinden
En ik wil de laaste bedanken om hun positieve reacties en zeker dat van zaim fhad !

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:47

Wow die springt zeker hoog Bloos!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:06

Ziet er wel stoer uit hoor zo hoog.

gr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:11

Ik heb niet alles gelezen, maar waarom zou dat paard uit angst springen?
Mijn paard springt ook over 160, zowel met mij als los, maar zeker weten niet uit angst Lachen
Maar geloof dat veel mensen hier al bibberen van een hindernis van 60 cm, dus daarom maar meteen denken als het hoger is het paard het niet uit vrije wil doet of zo?

Lampje
Berichten: 1313
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:33

ik zie de foto's helaas niet

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:43

Ik zie de fotos niej.. Boos!... wil wel zo'n hoog goed vliegend paardje zien Lachen

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 21:11

Hallo allen!

normaal zit ik niet op deze site, maar af en toe lees ik wel eens de replieken van de foto's van mijn vriendin.
Maar zo soms krijg ik de indruk dat ik afgeschilderd wordt als een vreselijke beul met een zweep...
Laat ik jullie daar al maar gerust in stellen... Fever is rot verwend, en van een zweep heeft die geen bang. Naast haar laten knallen van de zweep heeft geen zin, ze verzet geen stap! Ze luistert meer naar de stem... en ja, gezien haar straf karakter wordt dat soms al eens roepen.
Dus voor haar te laten springen... in 't begin veel geduld hebben... en nu gaat het al wat vlotter.
En wat mijn 'uitbundige' houding betreft, 't is een hobby... en daar ga je natuurlijk in op... en als je wil dat je paardje springt, tja dan spring je zelf bijna mee, dat zijn de emoties op die moment... dus van schoppen is hier geen sprake. Sterker, ik nodig iedereen uit om haar een schop te komen geven, en dit dan nog proberen na te vertellen... zal velen niet lukken Knipoog
En dan wat springtechniek betreft. Twee dingen hier...
1. Als je mij vraagt, heeft ze die sprong technisch goed gesprongen... dan zeg ik ja... ze heeft net voor de sprong een halve ophouding gemaakt. Daardoor is de sprong wat hoekiger. Maar deze halve ophouding heb je steeds bij krachtsprongen nodig om de horizontale snelheid goed te kunnen laten omzetten in verticale snelheid door de achterbenen goed onder te laten komen. Het ging hier toch al over 1m70... en daar gaat een paard nu niet vlotjes plat over. Maar moet er hoekig gesprongen worden. Stijlsprongen of puisance zoals ze in het jargon genoemd worden, worden nooit breder dan anderhalve meter gesprongen...
2. Een paard dat zijn rug niet gebruikt, of niet goed basculeert, zoals sommigen beweren hier...haalt zelfs nog geen meter.
Ze zou echter wel wat moeten vermageren en ja, misschien doe ik soms beter bescherming om... nobody is perfect Knipoog

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:13

Fijn deze reactie, denk dat je zeker wat toe te voegen hebt op dit forum.

Wat betreft je houding, zie mijn reactie in het andere topic "LAAG gesprongen"

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:01

Lampje schreef:
ik zie de foto's helaas niet



Ik ook niet Scheve mond Jammer was wel heel erg benieuwd

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:39

kruisjes Boos! Boos!

Party!! Hardcore-fan #2, Chocoholic #2 Vingers aflikken

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:06

Pagina 3 foto's

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:12

Makhali schreef:
Pagina 3 foto's


Daar springt ze zeker ook al kruisjes dan? Knipoog

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:22

Helaas zie ik ze ook niet, zou ze graag willen zien!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131842
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:58

Omdat de foto's het niet meer doen krijgt dit topic een slotje.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers