Springles met Pjelk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Springles met Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 20:31

Vanmiddag had ik weer springles met Pjelk. Hij was erg braaf en hield dit keer perfect het midden tussen snel en kijkerig en sloom en onoplettend. Meestal doet hij een van deze twee uitersten maar nu was hij voorwaarts genoeg en weigerde ook niks Party!!
Het zijn helaas niet zoveel foto`s en ook vooral een beetje rare maar hier toch een indruk:
Afbeelding
Pjelk bekijkt het parcours vast even Haha!

Laag beginnen op een kruisje. Jammer dat mijn instructeur er net voor stond Scheve mond
Afbeelding
Afzet...

Afbeelding
...en de landing (wat doen mijn armen raar Verward ). Maar wel in de goede galop geland

Afbeelding
en dan een oxer. Dit vind ik wel een mooi plaatje. Hoe hoog het hier stond weet ik niet maar we springen iig op het laatst 90 cm Lachen

Afbeelding
En even ter vergelijking: een lesgenootje over dezelfde oxer.

Wat vinden jullie van Pjelks springtechniek? Voor hoever dat hiervan te beoordelen valt dan.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:39

je bent lekker bezig met je digi zeker mellien? Haha!
Pjelk ziet er echt erg goed uit hoor!!!

Als je jouw foto vergelijkt als met die van je lesgenootje, dan kan je zien dat dat paard van je lesgenootje, beter de rug gebruikt dan Pjelk. Maar ik heb niet zoveel verstand van springen, dus commentaar kan je beter aan anderebokkers vragen

Heb je je al opgegeven voor een parcourtje?

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 20:51

kimmy schreef:
Als je jouw foto vergelijkt als met die van je lesgenootje, dan kan je zien dat dat paard van je lesgenootje, beter de rug gebruikt dan Pjelk. Maar ik heb niet zoveel verstand van springen, dus commentaar kan je beter aan anderebokkers vragen

Heb je je al opgegeven voor een parcourtje?


Klopt dat zag ik ook al. Die andere pony basculeert erg mooi en Pjelk niet erg. Maar Pjelk zette ook wel erg vroeg af.
Wel vind ik dat Pjelk zijn voorbenen mooier opvouwt. Hij strekt ze meer voor zich uit als het ware.

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:16

heey dat is Jans Haha! ofniet Tong uitsteken
ziet er goed uit hoor! heb je welleens zien springen op de manege (de oude Held).. met wedstrijd geloof ik! vind pjelk een hele mooie fjord!!!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 22:46

PePpeRL0vE schreef:
heey dat is Jans Haha! ofniet Tong uitsteken
ziet er goed uit hoor! heb je welleens zien springen op de manege (de oude Held).. met wedstrijd geloof ik! vind pjelk een hele mooie fjord!!!


Jah dat is idd Jans Haha! . Die weet zichzelf wel goed in beeld te zetten Tong uitsteken Verward . Ik heb idd ook bij manege de Oude Held gesprongen met de wedstrijd daar.