Boy,, Friese Hengst 4 Jaar @ Work!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:50

mooi paard!
wel enkele dingen op je houding etc:
1. je zit wel superkort met je beugels
2. ik heb het gevoel dat je te lang vasthoudt met je hand, en niet snel
genoeg de teugels laat vieren zodat hij achter de hand kruipt. Eigenlijk loopt hij beter mijn zijn neus in de lucht dan zo achter de hand vind ik.

ik krijg die commentaar enzo over nageven ook soms maar ik rijd niet met stang en trens (of wat voor hoofdstel dat dat ook mag zijn) en ik vind eigenlijk dat je daar alleen mee mag rijden als je het goed onder de knie hebt, sorry...


Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:56

GribaldiFAN"]
[quote="Shariff97 schreef:
Even wat over in de krul trekken, Als ik me teugels aan neem gaat die gelijk in de krul, Ik snap ook wel dat het aan het bit licht ja, Want het meisje op die eerste foto's krijgt bijna nooit een paard erdoor en deze.. Floept er gewoon doorheen.

Welk paard zou dat niet doen met zo'n bit.

[/quote]

de mijne *LOL*
Die kan altijd met zn kop in de lucht lopen Knipoog

Verder wel een hele mooie hengst
Alleen nog ff het bit aanpassen, en voorwaarts rijden...

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:04

Ben het met de rest eens, verder vind ik het een super paard!

-* Nightwish here I come... *-

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:06

Sjonniej schreef:
AUW!!
Je doet op deze pracht hetzelfde als op je eigen pony: Naar beneden trekken! Nu zie het helemaal goed!!
De volgende keer zou het iig al beter zijn er een minder scherp bit in te hangen en er eens wat aan gaan doen!


sjonniej heb je een pb gestuurd! ga niet dit topic voor shariff97 verpesten

Pepper

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:10

Shariff97"]
[quote="#Ymke# schreef:
Hoort deze stang niet bij een stang&trens combinatie?? Het ziet er zo raar uit en ik kan me geen ander bit bij het plaatje bedenken dan zo'n stang..


Ik heb nix over het paard te zeggen, behalve dan dat ik erop Rijd.
Het is Tenslotte niet mijn paard. En wat voor stang het is.. M0et je mij niet vragen daar heb ik echttt geen verstand van.

[/quote]

Als je er geen verstand van hebt moet je er niet mee rijden.
Hij loopt veelste diep en de stang werkt erg scherp in omdat hij verder kan draaien dan 45graden. Overigens vind ik dat hij bij jou nog dieper loopt dan met die ander.
Zonde van zo'n jong ding

<3 Galanto <3

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:20

met alles van dat bit ben ik het eens!! Boos!
maar wat is die bak een troep. rioleerbuis helemaal niet gelijk dan weer zand en dan weer grans enz...

    It's just how life goes.. step by step

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:32

Wow, wat een super beestje!!
Je beugels mogen idd wel wat langer, maar daar was je zelf ook al achter Lachen En verder ben ik het met cowgirl eens, ik vind het goed dat je wat over het bit tegen de eigenaar gaat zeggen! OK dan!

Veel succes nog met dit mooie beestje Sharon!!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:34

PePpeRL0vE"]
[quote="Sjonniej schreef:
AUW!!
Je doet op deze pracht hetzelfde als op je eigen pony: Naar beneden trekken! Nu zie het helemaal goed!!
De volgende keer zou het iig al beter zijn er een minder scherp bit in te hangen en er eens wat aan gaan doen!


sjonniej heb je een pb gestuurd! ga niet dit topic voor shariff97 verpesten
[/quote]
even oftopic... maar sjonniej... nu lees ik hier even gauw langs als dit geen quote was had ik erover heen gelezen...
maar dit is nou typische een voorbeeld van
die 'aardige' reacties van jou.... Scheve mond

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 18:47

Cloverdale"]
[quote="PePpeRL0vE"][quote="Sjonniej schreef:
AUW!!
Je doet op deze pracht hetzelfde als op je eigen pony: Naar beneden trekken! Nu zie het helemaal goed!!
De volgende keer zou het iig al beter zijn er een minder scherp bit in te hangen en er eens wat aan gaan doen!


sjonniej heb je een pb gestuurd! ga niet dit topic voor shariff97 verpesten
[/quote]
even oftopic... maar sjonniej... nu lees ik hier even gauw langs als dit geen quote was had ik erover heen gelezen...
maar dit is nou typische een voorbeeld van
die 'aardige' reacties van jou.... Scheve mond
[/quote]

Ja sjonnie je vind zelf altijd wel dat je op iedereen en op wat dan ook commentaar kan leveren. En HOEZO ik trek MIJN eigen pony ook in de krul, J*zus wat weet jije r van, ben jij er bij als ik erop rijd? weetjij h0e mijn pony loopt?..

Shariff you rock my world. (L)

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:16

tjeej, dit ziet er niet echt vriendelijk uit. Het eerste meisje rijdt hem nogal aardig zacht, maar ik heb het gevoel dat zeker jij hem aardig in de krul trekt. En zeker met een stang in zijn mond, zal dat niet echt lekker aanvoelen. Hij is nog jong, en moet nog goed vertrouwd raken met het rijden. Zo kweek je vaak alleen maar wantrouwen. Je moet het zelf weten, maar ik had het wel geweten...... Verder is het wel een hele mooie fries!

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:22

Sharon.. Het zijn altijd dezelfden..
En als je in hun profiel kijkt zijn ze zelf nog slechter!!

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:34

Over die stang wil ik niet veel meer zeggen.
maar ik vind het helemaal niet erg dat een paard met stang wordt gereden deed ik in het begin ook bij radijs.
Maar dan probeerde ik alles op ontspanning te rijden.
Als dit de 1e keer is dat je die fries rijd snap ik het.
maar ik zou dan proberen ondanks die stang ontspanning te maken.
En een keertje les te nemen dan wordt je dat geleerd!

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:53

Mooi paardje.. maar qua rijden (ongeacht het bit) schort er nog flink wat aan. Zijn hoofd valt er echt niet af hoor als je de teugels wat lossen houdt.. Lachen Probeer hem juist meer van je af te rijden voor, mooi los en laag voor. Veel overgangen en probeer zijn neus er maar flink uit te rijden i.p.v. zo op te kroppen. Pas als hij lekker los is en aan de hulpen kun je eens gaan kijken of hij iets wil oprichten. Maar zoals hij nu loopt ziet het er op zijn zachts gesproken "niet uit"..

Succes met oefenen (met ander bit natuurlijk want zo`n stang hoort hij echt nog niet nodig te hebben) en hopelijk zien we over een tijdje weer foto`s waarvan we dan kunnen zeggen: "Ja zo loopt hij goed!"

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 20:09

Mariska_28 schreef:
Mooi paardje.. maar qua rijden (ongeacht het bit) schort er nog flink wat aan. Zijn hoofd valt er echt niet af hoor als je de teugels wat lossen houdt.. Lachen Probeer hem juist meer van je af te rijden voor, mooi los en laag voor. Veel overgangen en probeer zijn neus er maar flink uit te rijden i.p.v. zo op te kroppen. Pas als hij lekker los is en aan de hulpen kun je eens gaan kijken of hij iets wil oprichten. Maar zoals hij nu loopt ziet het er op zijn zachts gesproken "niet uit"..

Succes met oefenen (met ander bit natuurlijk want zo`n stang hoort hij echt nog niet nodig te hebben) en hopelijk zien we over een tijdje weer foto`s waarvan we dan kunnen zeggen: "Ja zo loopt hij goed!"


Kijk als iedereen nou eens zo aardig reageerde..!! OK dan!

Shariff you rock my world. (L)

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:10

Sorry, maar ik vind de foto's vreselijk om te zien

Nog even iets over rijden met een stang:
Jaike is ook met een stang aangereden (helaas) net als de andere friezen bij ons op stal, onder het mom van: "anders kun je zo'n lomperd nooit op de rem roppen" Boos!
Vreselijk jammer van de paarden (zeker als ook nog iemand erop rijd die nauwelijks kan rijden en ook geen enkele ervaring heeft met jonge paarden), ik rij Jaike nu met een dubbel gebroken watertrensje, dit was zeker wennen voor d'r en wanneer ze zoals gister voor de koets heeft gelopen (dus met stang) dan heb ik vandaag een boel werk om haar weer een beetje smeuig en soepel in d'r mondje te maken.

Conclusie, je bent zeker niet de enige hoor, maar ga alsjeblieft met de eigenaar overleggen, het scheelt je later een boel werk! Lachen

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 21:02

Ik heb er later nix meer aan, Want het is haar paard en ik rijd er alleen op in de zomer, Dus ze verknalt het voor zichzelf, maar ik zou gaan vragen 0f er een ander bit in mag..

Shariff you rock my world. (L)

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:29

Leuk paard, absoluut.
Jammer dat ie zo vern**kt wordt!!!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:36

Wauw wat een leuk paard *LOL*

Wat goed dat je t commentaar van de bokker zo goed opvat *LOL* Ik heb over die stang de zelfde mening als de andere bokkers hier Lachen
Maar zoals je al zei is t niet jouw paard en heb jij er verder niets over te zeggen! ben benieuwd wat de reden is dat die stang er in hangt volgens de eigenaar *LOL*

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:38

INkie schreef:
Wauw wat een leuk paard *LOL*

Wat goed dat je t commentaar van de bokker zo goed opvat *LOL* Ik heb over die stang de zelfde mening als de andere bokkers hier Lachen
Maar zoals je al zei is t niet jouw paard en heb jij er verder niets over te zeggen! ben benieuwd wat de reden is dat die stang er in hangt volgens de eigenaar *LOL*


Dan kun je ze beter op de rem trekken Stoom uit je oren

Jammer dat doet de paarden zeker niet goed, qua rijden!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:51

Over die stang ga ik niks zeggen, daar is al wat over gezegd.
Wat mijn opviel is dat jij veeeel te kort zit met je beugels. Verder vind ik hem te diep lopen. (Ligt waarschijnlijk aan het bit ).
Doe een beetje voorzichtig met zo'n paard. Hij is nog jong en je kan er door onwetendheid snel veel mee verpesten.
Veel succes in ieder geval, het is een mooi paard!

:D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57921
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:53

xxxSuusje schreef:
Sharon.. Het zijn altijd dezelfden..
En als je in hun profiel kijkt zijn ze zelf nog slechter!!


ik vind ten eerste ook dat ze zulke reacties wel wat vriendelijker mogen geven!
dit meisje mag dit paard rijden, zij vertrouwd de eigenaar dus doet haar taak en rijd het paard met het bit dat de eigenaar wil! tot zover ben ik het met je eens xxxsuusje

maar dan...

hoe kan jij aan een paar fotos zien van een paard dat je totaal niet kent of die persoon goed rijd of niet!

het is normaal dat je bij een hevig paard de teugels wat strakker houd dan bij een ontspannen paard!
dus...jij mag we wel eens komen vertellen hoe jij aan een foto ziet of iemand goed kan rijden of niet

*dit is niet aanvallend bedoelt*

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:24

Ik vind sowieso dat als je niks van bitten afweet, je dan zeker niet met een stang moet gaan rijden. Daar had je nou wel de keuze in.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 07:47

Ik heb dat bit gekregen van de eigenaar om mee te rijden. M0et je dan eerst alle bitten ofzo volgens jou uit je hoofd leren voordt je kan gaan rijden?? Wat een onzin..

Shariff you rock my world. (L)

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 07:48

pharagirlke"]
[quote="xxxSuusje schreef:
Sharon.. Het zijn altijd dezelfden..
En als je in hun profiel kijkt zijn ze zelf nog slechter!!


ik vind ten eerste ook dat ze zulke reacties wel wat vriendelijker mogen geven!
dit meisje mag dit paard rijden, zij vertrouwd de eigenaar dus doet haar taak en rijd het paard met het bit dat de eigenaar wil! tot zover ben ik het met je eens xxxsuusje

maar dan...

hoe kan jij aan een paar fotos zien van een paard dat je totaal niet kent of die persoon goed rijd of niet!

het is normaal dat je bij een hevig paard de teugels wat strakker houd dan bij een ontspannen paard!
dus...jij mag we wel eens komen vertellen hoe jij aan een foto ziet of iemand goed kan rijden of niet

*dit is niet aanvallend bedoelt*
[/quote]

Eindelijk iemand die het met me eens is.. Jullie gaan allemaal ZO tekeer... Damnn..

Shariff you rock my world. (L)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 08:03

Mensen gaan tekeer omdat ze het beste met het paard voor hebben,
als het dier zo nog een jaar gereden wordt is hij gewoon helemaal stuk en verpest voor het leven...

Wij hebben ook een Fries, Mennelt, die snel in een vals krulletje loopt en het is de kunst om juist die van je hand af te rijden:
Afbeelding

Mennelt
Afbeelding

Zie je het verschilt? Die van jou 'breekt' in de bovenlijn, net zo'n 15 cm achter zijn oren. Je moet proberen om hem goed actief van achter te maken zodat hij doortreedt en zijn hals langer wil maken zodat dat een ronde, strakke lijn wordt zoals bij Mennelt.
Jij wil graag wat gewicht in je handen hebben en blijft maar terug werken, maar je mòet die hand voor houden zodat hij hem opzoekt, nu krop je hem steeds meer op.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers