Poging tot dressuur met Ushi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 00:35

ushi is echt een mooierd hoor !!
en gewoon blijven oefenen met rijden
komt best goed allemaal

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 09:10

angelke schreef:
1.20m is wel hoog! (oke, ik rijd wel altijd met pony's, en daar doe ik het ook wel eens mee, maar dan is dat echt HUGE Knipoog)

Ushi is zelf ook maar 1.57m, en me haar is het ook echt nog huge zenne. Tong uitsteken
Gelukkig springt ze zo graag en moet ik dus eigelijk ni zo veel doen om haar erover te krijgen. Lachen

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 09:53

Ze ziet er altijd zo groot uit, mede denk ik doordat je met een springzadel rijdt, en dus iets kortere beugels, en dan lijkt Ushi vrij groot en jij vrij klein Knipoog.
Hoe groot ben jij eigenlijk? (even ter vergelijking)

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 10:43

angelke schreef:
Hoe groot ben jij eigenlijk? (even ter vergelijking)

Ik ben maar 1.58m, dus ik lijk niet klein, ik ben gewoon klein. Knipoog

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 12:09

Ge zit idd wat kort, maar ik veronderstel dat dat nog springmaat was? Lachen
Ik vind er iig verbetering inzitten, als ik het zo zie, zo kreeg ik haar nooit aan het lopen Tong uitsteken

Van die sluiting onderaan, maakt volgens mij toch niet uit waar je sluiting zit? Verward

CK88Jarig

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 12:21

krijg je geen zere rug als je zo op je paard zit?
jammer dat je houding zo slecht is, voor de rest ziet het er ontspannend uit Lachen

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 12:30

Nimmedor schreef:
krijg je geen zere rug als je zo op je paard zit?
jammer dat je houding zo slecht is, voor de rest ziet het er ontspannend uit Lachen

Nee, krijg geen zere rug, zit ook niet altijd zo slecht hoor, op sommige foto's zit ik wel goed.
Vroeger zat ik niet zo slecht, maar omdat ik nog altijd wat schrik heb op Ushi, kramp ik soms ineen.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 12:44

Hey

Het ziet er al veel beter uit dan een tijdje terug , probeer gewoon iets met de tips te doen en je zult zien dat het helemaal goed gaat komen Knipoog

Verder vind ik (persoonlijk) dat je bandages achter iets te hoog zitten als je vanaf de hoef kijkt. Bovenaan zitten ze goed (snap je het nog Verward ).
Probeer iets verder naar beneden te bandageren, dan ziet het er iets mooier uit.

Zo, ik hoop dat je met al deze tips van iedereen wat kunt doen en laat maar weer wat foto's zien over een paar weekjes!

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:09

Hai,

Leg het zadel iets verder terug naar achteren,zodat je niet te veel op haar voorhand zit.
Probeer recht te blijven zitten door als eerste je beugels te verlengen en je armen netjes en ontspannen aangesloten aan je lichaam te houden.
Goed voor je uit kijken en rustig mee te bewegen vanuit je bekken op de maat van het tempo van je paard(zonder het dier vooruit te duwen Knipoog )
Als je een verkramping op voelt komen denk dan aan je ademhaling en ga een liedje zingen ofzo zodat je weer sneller je spieren loslaat en ga ontspannen.

Succes.

Leuk paard OK dan!

Elfie

Berichten: 775
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:40

Na al die verhalen in het Belgentopic had ik eigenlijk ook wel andere plaatjes verwacht, ik vind dit er eigenlijk goed uitzien! Er zitten een paar foto's tussen waar je haar toch leuk aan het lopen hebt...

En 1m20 springen, daarvoor moet je toch al wat vertrouwen hebben in je paardje, ik zou het niet durven hoor!

En die houding, dat komt wel in orde!

Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:17

anja, je paard is heel goed vooruit gegaan blijkbaar echt ze loopt heel netjes en aan je houding kan je werken, ik heb je al lang niet meer zien rijden maar het zag er op de foto's super uit!!! en 1.20 is al een heel mooie hoogte!! ben echt blij voor je!! doe zo voort!! en wat ziet je paard er gezond uit!! echt super mooie foto's en ik zou je graag nog is zien rijden dan wel in het "echt" *LOL* Haha! nog veel geluk met je paardje

kimxxx

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:13

Ja, volgens mij mag dat zadel nog een goed stuk naar achter. Schuiven tot je niet meer schuiven kan Lachen Dan ligt het altijd goed.

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:13

Ontzettend leuk en apart getekend paard! Verder heb je een hele vriendelijke hand, complimenten hoor OK dan! Wel inderdaad wat minder naar voren hangen. Ziet er verder goed ontspannen uit.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 17:41

poes"]
Ja, volgens mij mag dat zadel nog een goed stuk naar achter. Schuiven tot je niet meer schuiven kan Lachen Dan ligt het altijd goed.
[/quote]
Volgens mij lag het goed, anders lijkt het me wel heel erg naar achteren liggen en dan krijg ik mn singel niet meer vast. Tong uitsteken
Maar zal morgen eens kijken hoe het ligt als ik het wat meer naar achter doe, en dan kan ik eens testen hoe dat gaat met rijden.

[quote="narretje schreef:
Ontzettend leuk en apart getekend paard! Verder heb je een hele vriendelijke hand, complimenten hoor OK dan! Wel inderdaad wat minder naar voren hangen. Ziet er verder goed ontspannen uit.

Bedankt voor het compliment, Ushi reageert goed op mn zit, dus mn teugels zijn er voor het sturen, meer niet.
Ik doe mn best om zo zacht mogelijk te zijn met mn hand, en Ushi loopt ook het best als ik mn hand rustig hou.
Als ik ga zitten trekken en sleuren aan die teugels word Ushi super vervelend, super paard heb ik dus. Knipoog