Foto's van Wendy onder het zadel (inclusief bokje)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Foto's van Wendy onder het zadel (inclusief bokje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 18:39

Vandaag weer naar mijn verzorgpaardjes geweest, dit keer samen met mijn zus. We hebben lekker uitgewaaid op Wendy (mijn zus dus ook) en daar zijn natuurlijk weer foto's van gemaakt Haha!
Ik rijd met het geweldige babyblauwe halster Haha! Het gaat erg goed! Ik vind haar er heel fijn op lopen en nu hinder ik haar ook minder in haar gangen (zul je wel op de galopfoto's zien wat ik daarmee bedoel Bloos)
Vorige topics, op volgorde van plaatsing (vergelijkingsmateriaal Haha!) :
[HAW] Wendy voor het eerst na lange tijd onder het zadel
[HAW] Wendy hard aan het werk
[HAW] Annetje rijden met Wendy in het zonnetje
[HAW] Bospony Wendy aan het werk


Verder geen commentaar, dat laat ik aan jullie Tong uitsteken wel nummers bij de foto's

1 Afbeelding
2 Afbeelding
3 Afbeelding
4 Afbeelding
5 Afbeelding
6 Afbeelding
7 Afbeelding
8 Afbeelding

9 Stills, op die bok had ik niet gerekend Haha! Iets hoger en ik had er niet meer opgezeten.
Afbeelding

10 (wel ff commentaar) Het zal heel erg duidelijk zijn dat ik moeite met de galop heb. Heb ik op ieder paard maar op deze pony nog net iets erger. Het is hier zelfs zo erg dat ik niet eens merk dat ze verkeerd galopeerd Bloos
Afbeelding

11 Precies het moment van omspringen
Afbeelding

12 (zuslief) Zij kreeg wel mooi de achterhand eronder!
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan? Gaan we al iets vooruit of gaat het alleen maar minder goed?
Laatst bijgewerkt door Annetje op 13-05-04 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt


Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:45

Het ziet er in ieder geval niet gespannen uit, en ik zie zeker vooruit gang.
Jullie zijn er nog lang niet, maar ieder stapje vooruit is mooi.
Hoe vind je het nu zelf gaan?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:48

ze ziet er inderdaad minder gespannen uit..
waarom rijd emy wel met hoofdstel en jij met halster?

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:53

hey ziet er leuk uit hoor..
ik vind der echt lekker vol worden :p Ennuh leuke combi halster en zadel Knipoog

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:53

Volgens mij doordat ze in de galop nogal met haar handen trekt en hem zo niet hindert in de mond.. Toch? Lachen
Vind het er idd beter uit zien...
Je moet je benen in de galop lang laten en mooi rechtop gaan zitten, misschien dat je dan ook minder moeite er mee hebt.. Je kan ook iemand je pony laten longeren zodat je hem niet hoeft te sturen en je zo op je zit kan concentreren..
Succes Haha!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:56

Ik zie ook wel verbetering met de andere topics! Alleen de galop vond ik deze keer slechter eruit zien dan de vorige keer. je gaat ook helemaal achterop het zadel zitten lijkt wel. en je benen naar achter en de rest gooi je naar voor!

Ik vind het wel goed dat je haar nu helemaal alleen op halster kan rijden! Dat is ook een heel stuk vertrouwens want als ze hem peert heb je ook niks meer te zeggen Haha! Dus dat vind ik wel knap zo!gaat het sturen op de benen ook al goed?
Die bok *LOL* Ze lijkt echt kwaad daar op iets wat jij deed! klopt dat?

Ik moet zeggen dat Emy haar idd netjes heeft lopen! Het lijkt dan ook of ze van voor wat meer omhoog komt doordat ze achter meer gaat dragen! daardoor komt haar achterhand wat lager en lijkt ze een stuk minder overbouwd als normaal bij het rijden OK dan! Leuke foto is dat!

.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 19:01

Janneke18 schreef:
waarom rijd emy wel met hoofdstel en jij met halster?

Heb het aan Emy gevraagt, ze zei: Omdat ik niet meteen op een knol waar ik normaal niet op rijd zonder van alles er op ga
Amanda, ik vind het wel een stuk beter gaan. Wendy komt minder in verzet en ik denk dat ik haar ook wat meer vrij laat. Het is nu alleen vooral concentreren op de galop (en dan vooral van mijn kant af)
Junta_Mellie: Zadels zijn er niet in baby-blauw Tong uitsteken
NehnaDagmar: Helemaal goed Het is wat eerlijker tegenover de pony om het bit bij mij in elk geval weg te laten en ik vind het ook gewoon fijner voor de pony om zonder bit te rijden. Zadel moet eigenlijk ook nog weg.
Karen: Doordat haar achterhand er bij Emy wat meer onderkwam, liep ze idd ook van voor beter, haar voorbenen strekten zich meer en haar hoofd droeg ze hoger. Wendy lijkt op die bokfoto's idd kwaad, maar ik zou niet weten waarom.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:13

mmmh raar volgende keer misschien in de gaten houden of dat jij misschien iets deed wat ze niet prettig vond of misschien nog niet aankon.

.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:15

whaha.. dat is echt een emy-uitspraak..
maar wel echt goed dat je dr met halster normaal kan rijden, zonder dat ze dr tussenuit gaat.. OK dan!

die foto van emy ziet er erg netjes uit, doordat haar achterhand eronder komt, komt ze voor meer omhoog.. ziet er goed uit!!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:22

met het halstertje vind ik em echt super ontspannen eruit zien, die galop is denk ik ook gewoon een kwestie van zitles, misschien kan je zus je helpen??]


met hoofdstel loopt hij bij je zus ook goed, idd de achterhand is goed actief, dan kan je meer aan de voorkant gaan puzzelen (zeker weten niet noodzakelijk)

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:34

Het ziet er idd ontspannen uit Haha!
Maar om te oordelen over het rijden zonder hoofdstel vind ik moeilijk Tong uitsteken
Dat bokje viel toch super mee? Die was echt niet zo hoog hoor Tong uitsteken

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 19:57

INkie schreef:
Dat bokje viel toch super mee? Die was echt niet zo hoog hoor Tong uitsteken

Dat weet ik dat zie ik ook Haha! Maar ik ben helemaal geen bokjes meer gewend, dus dan is ieder bokje al een grote bok Haha!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 09:17

Leuke foto's Anne! Knap dat je zonder bit of zo rijd . Een aantal momenten ziet het er beter uit als eerst, zoals foto 7 bijvoorbeeld.
Ja die foto van je zus ziet er goed uit. Ik had waarschijnlijk hetzelfde antwoord gegeven als ik de vraag of ik zonder hoofdstel zou willen rijden Haha! ...

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:14

netjes hoor Anne. Heb je een reden waarom je niet met hoofdstel rijdt?

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

8Eveline

Berichten: 3207
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:24

Wel leuk zeg, ik ken eigelijk niemand die zonder hoofdstel rijdt
Als je zonder zadel gaat rijden kun je meschien een dekje nemen met een soort singel (dan zit je toch nog ergens op Lachen )
Tja ik vind dat emy Wendy ook wel mooi rijdt hoor, tja iedereen heeft zijn manier van rijden.
En als jij met halster wilt en zijn niet moet ze dat gewoon lekker doen.
Ik denk zelf dat ik een paard wle erg moet vertrouwen hoor om het halster te gaan rijden, want tja je hebt wel minder controlen over je paard (vind ik )

Nog steeds dyslecties

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:53

Anne wat ik wel zou doen als je toch op halster wilt rijden is teugels aan het halster maken. Rijd toch wat fijner en lijkt me ook veiliger als twee halstertouwen. Als je nu per ongeluk eentje uit je hand laat glippen kan ze er op gaan staan.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 18:42

ik vind het er goed uitzien!!!
wel leuk dat je haar met halster en touw(en) rijdt
mss een tip voor de galop:
laat haar door iemand longeren terwijl je er zelf opzit met zadel, zonder teugels ofzo, dat is erg goed voor je zit. Mss helpt het wel, succes!!!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 19:04

Bayan schreef:
mss een tip voor de galop:
laat haar door iemand longeren terwijl je er zelf opzit met zadel, zonder teugels ofzo, dat is erg goed voor je zit. Mss helpt het wel, succes!!!


Heb ik ook al eens gezegd maar ik weet niet of ze dat ook al gedaan heeft
Wendy: Vind ik ook een goed idee dat teugels aan het halster maken!

.

Montana
Berichten: 27
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:50

Wel knap hoor zo met halster en touw rijden, is hij zeker best braaf of niet?

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 22:25

Ik ben ook geen voorstander vanmet halster en halstertouwen rijden Maar het ziet er zeker sukken netter en onspanner uit

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 13:22

maar rijd je met een los paard in de wei ???
dat had ik nooit gedaan
stel dat die pony in de wei hem eruit peert
dan gaat d epony waar jij op zit gezelig meedoen
maja das mijn mening

leuke pony~!! (y) xie wel verbetering

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 15:17

Ze zal vast wel vaker zo met dat andere paard in de wei rijden en dan nog, ze mag toch zelf weten waar ze rijd?! Lachen *no offence*

Maar het ziet er wel leuk uit, dacht eerst van: waarom rijd ze zonder hoofdstel, maar ik las het al hierboven Knipoog. Maar rijd dat nou fijn met van die dikke halstertouwen? Kan ik me bijna niet voorstellen namelijk Bloos

Jessicaaa
Berichten: 770
Geregistreerd: 26-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 15:52

mooie pony! ik hou wel van vosjes!

*heb mijn profiel veranderd...kijken!!!*

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:49

=Ik heb sinds vandaag een bitloos hoofdstel te leen!
Een halster vind ik niks om mee te rijden en op dit hoofdstel van mij zit alles behalve een bitje en schuift dus ook bijna niet!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

Lampje
Berichten: 1313
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:51

tip: vraag je zus om mee te gaan en zet hem aan de longeerlijn (klinkt beetje afgezaagd maar het werkt echt) oefen je zit met en zonder zadel en doe allerlei evenwichtoefeningen.
met handen los galloperen leer je echt super goed te zitten!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers